Rybízový koláč s pudinkem a sněhem

Když mi od Babiččiny volby přišly mouky a nabídka zapojit se do výzvy "Ovocné léto s moukou Babiččina volba", tak jsem neváhala, jaké ovoce zvolím - červený rybíz. A není to ani tak kvůli tomu, že by to byl můj oblíbený plod, ale červený rybíz mám spojený s dětstvím. 
Pamatuju si totiž, jak jsme jezdili na chatu za babičkou a dědou, a tam se trhal rybíz. Bylo ho tak strašně moc!! Následně se umyl, plody jsme museli otrhat z větviček a dále z toho byly koláče, marmelády a hodně se ho snědlo i jen tak :) A pokaždé, když nyní něco dělám s rybízem, tak si vzpomenu právě na toto dětské období. 

Chtěla jsem vyzkoušet něco nového, rybíz totiž mám dost ráda v jakékoliv podobě, takže když jsem v novém Albert magazínu viděla "Rybízový koláč s pudinkem a sněhem", tak jsem měla hned jasno. Mým prvním ochutnávačem byl manžel, který zase vítá pudink v jakékoliv podobě a dalšími ochutnávači byl zbytek rodiny, vzala jsem ho totiž s sebou na sobotní oběd ;). 

Nebudeme si nic nalhávat, je to kalorická bomba :)) Ale stojí za to ;) Jak řekl můj manžel, je to jak vánoční rohlíčky dole, pudink z dětství uprostřed a sněhové nebe nahoře :)) 


 

Co budeme potřebovat?

U všeho si cukru dávejte podle sebe, já uvádím recept, podle kterého jsem koláč pekla. 

Na korpus: 
300 g hladké mouky - já použila Babiččinu volbu dortovou, ale podle mě by šla použít i na křehké pečivo
100 g krupicového cukru
180 g studeného másla
4 žloutky

Na náplň:
2 sáčky vanilkového pudinku
1l mléka 
5-6 lžic krupicového cukru
1 kg rybízu
8 lžic kukuřičného škrobu

Na sníh:
4 bílky
200 g cukru
1 lžíce kukuřičného škrobu


V detailech jsou radosti, a to u mě platí i pro kuchyň ;) 




  
Vzhledem k tomu, že robota mám jen jednoho, tak jsem začala sněhem. Vyšleháme bílky, přidáme cukr a škrob a šup s tím to lednice. 




Dále těsto. Z mouky, cukru a másla zpracujeme směs jako na drobenku. Je potřeba to opravdu dělat rukama, protože robot to prostě neumí takhle zamíchat. Dále přidáme žloutky a vypracujeme hladké těsto. Těsto bude mít konzistenci jako když děláte linecké cukroví ;) (a tady se naprosto upřímně přiznám, že s tímto těstem nesnáším pracovat, ale když je taky dobré....)



Těsto zabalíme do fólie a necháme hodinu v lednici. 


Po hodině těsto vyválíme, propícháme vidličkou a necháme 15 minut v chladu. Troubu mezitím předehřejeme na 190 stupňů. Těsto po 15 minutách vyndáme a zatížíme (dáme další vrstvu pečícího papíru, na kterou hodíme třeba fazole). Pečeme v troubě 15 minut. Pak odstraníme zátěž a pečeme dalších 15 minut dozlatova ;)


Zatímco máme v troubě korpus, podle návodu si připravíme pudink a promícháme rybíz se škrobem. 


Na upečené těsto rozetřeme pudink, na pudink rybíz promíchaný s kukuřičným škrobem a navrch dáme ušlehané bílky. 
Pečeme cca 25 minut a pak snížíme teplotu v troubě na 60 stupňů a necháme ještě cca 15 minut. 

V teplém stavu koláč není tak dobrý jako za studena, takže doporučuju počkat ;) Nechat ho alespoň na několik hodin v lednici, a pak jíst ;) 







  




Dobrou chuť!!! ;) 

A. 

Komentáře

Okomentovat