Gelovky - UV lampa a další nezbytnosti z AliExpress

Na Instagramu bylo odhlasováno, abych napsala článek o domácí UV lampě a jak si dělám doma nehty. Hned na začátek musím říct, že nejsem žádný profík (ani se jim být nechystám), jsem obyčejná žena a máma, která má ráda upravené nehty. Vždycky jsem si nehty lakovala, ale považuju to za strašlivě otravnou činnost, hlavně když jsem třeba zkoušela nějaký nový lak a do druhého dne se mi začal odlupovat. Věděla jsem, že s miminkem mi lak nemůže dlouho vydržet a měla jsem pravdu, i moje osvědčené laky držáky byly do 2-3 dnů pryč (někdy hned ten den večer :D). A protože jsem o tom začala přemýšlet ještě v těhotenství, tak jsem si k Vánocům přála domácí UV lampu, abych si mohla manikúru udělat v pohodlí domova. Já chápu, že pro někoho jet do salonu a nechat si udělat nehty je relax, ale já to úplně nesnáším :D Líbí se mi pak ty nehty, ale nejsem ochotna tomu věnovat čas. A teď musím říct, že to, jak si teď lakuju doma mi naprosto vyhovuje, nemusím nikam jezdit, stačí mi na to cca 20-30 min (někdy i méně), nemusím čekat, až lak uschne (s tím jsem měla vždycky problém, takže teď je to značka ideál).
Naprosto všechno jsem nakoupila na AliExpressu, přišlo mi zbytečné něco shánět v ČR, stejnou lampu jako mám já jsem našla v ČR skoro za 3 tisíce, já jsem ji pořídila do tísicovky atd.. ;)


Rovnou se omlouvám, jestli něco pojmenuju neodborně, fakt se v tom moc nevyznám ;) Co si mám pořídit jsem odkoukala na youtube, je tam spousta videí, co by měla obsahovat startovací sada na domácí gelové nehty a stejně tak jsem odkoukala i postup. Pokud někdo má nějakou radu či mi chce v něčem poradit, do toho, neurazím se, jak říkám, nejsem žádný odborník ;) Tak pojďme na to:
Na úvod musím zmínit, že i na Ali můžete koupit tzv. "starter kit", kde všechno už máte připravené, ale já jsem si radši všechno našla sama zvlášť. 

Jako první jsem samozřejmě vybírala lampu (heslo: UV NAIL LAMP). Strávila jsem nad tím dost času, ale vyplatilo se, jsem s tou svoji moc spokojená. Lampu jsem vybírala takovou, abych si do ní mohla dát rovnou celou ruku a chtěla jsem, aby měla zadní stranu, tj. abych měla jasnou hranici, kde mám tu ruku mít :) Chtěla jsem lampu silnější, abych nemusela moc dlouho čekat na zaschnutí. LCD displej jsem taky zvolila, abych si nemusela hlídat čas, jak dlouho mi ty nehty schnou. Můžu vám ale poradit, že pokud fakt nevíte, jestli vás to bude bavit a chcete to pouze vyzkoušet, tak bohatě postačí menší lampa za pár stovek, funguje stejně. Já koupila značku SUNUV a kupovala jsem to přímo z jejich oficiálního shopu na Ali. Lampa mě vyšla na krásných 630,- Kč. Toto je nejdražší položka z celé startovací sady. A ještě vám poradím, hlídejte si slevy - já objednávala lampu 11.11., což je slevový den na AliExpressu. Sice třeba dodání trvá déle, ale opravdu můžete ušetřit (rozhodně to ale neplatí na všechny věci na Ali, někdo schválně navyšuje cenu, aby pak rádoby udělal slevu). 
Moje lampa má časovače na 10, 30 a 60 sekund. Pokud nedáte žádný čas a prostě tam strčíte ruku, tak v kuse pojede 2 min a pak automaticky zhasne. Lampa má 48W, mně to bohatě stačí.



Začínám vždycky tím, že si nehty upravím jak jsem zvykla, tj. kousátky a pilníčkem, případně kleštičky na kůžičku (heslo: CUTICULE NIPPER).


Pokud jsem již před tím gel lak měla a odlakovávala, tak určitě nehty zapilovávám, aby povrch byl rovný. Používám takový pilníkový blok (heslo: BUFFER). Určitě se vyplatí objednávat více kusů naráz, pak je lepší cena - v tomto případě zadejte BUFFER LOT. Já jsem koupila 4 ks za 26,- Kč.  


Dále nehty odmastím (GEL NAIL CLEANSER) s pomocí čtverečků (LINT FREE WIPES), které jsem schválně objednala za tímto účelem (a na odlakování). Oproti vatě má tu výhodu, že nepouští, takže se nemusíte bát, že pak na nehtech budou chlupy z vaty :D Nyní mě napadá, že se asi za tímto účelem dají použít i takové čtverečky z lékárny, které se používají na pupík dítěte, ty taky nepouští ;) Ale to jsem já před tím nevěděla :D Koupila jsem 900 ks cca za 40,- Kč. Odmašťovač stál 40,- Kč/60 ml.



Rovnou se přiznám, že co se týká primerů, bází, top coatů, laků, tak všechno zkouším... určitě nemám vyzkoušeno toho tolik, abych vám řekla, že tohle a tohle je nejlepší ze všech. Co mi přichází aktuálně dávám na Instagram. Ukládám je do feedu do "GELOVKY".

V dalším kroku použiju primer, který umožní laku lépe přilnout k nehtu, a tak déle vydržet. Po přečtení hodně recenzí jsem si objednala od značky CANNI a uvidíme. Na primer, aniž bych ho zapékala, dávám bází. Koupila jsem jak bází, tak top coat od značky SIOUX, zase po přečtení hodně pozitivních recenzí. V tuto chvíli můžu říct, že mi vyhovují. Neroztékají se, tj. můžu si nalakovat všechny nehty, a pak teprve zapéct, nemusím nehet po nehtu. 



Na bázi nanesu lak. A tady musím říct, že fakt musíte zkoušet a zkoušet. Co sedne jednomu, nesedne dalšímu. Po přečtení recenzí jsem si objednala lak od značky Elite99 a vůbec nejsem spokojená. To je přesně ten případ, kdy po nalakování jednoho nehtu ani nestíhám dát prst do lampy, aniž by se lak neroztekl do stran a na středu skoro nic nezůstane.. ale přitom dost lidi si ho chválí. Dále mám vyzkoušený lak značky Azure, ten opravdu moc dobrý ;) Jediné co, je velký, takže si myslím, že mi časem zaschne.. ale za ty peníze... ;) Lak od značky Bukaki jsem si objednala spontánně, líbila se mi barva a jsem fakt spokojená s barvou, ale lak se odlupoval, tak nevím, jestli to fakt bylo lakem nebo že jsem lak opravdu dost namáhala vodou, vařením, úklidem. Jediné teda co, aby barva byla fakt pěkná, je potřeba více vrstev. Vena Lisa u mě vyhrála barvami a působí na mě hodně kvalitně. Stačilo lakování v jedné vrstvě. Laky Rosalind se mi též moc líbí, stejně jako Vena Lisa stačí nalakovat v jedné vrstvě. 
Znovu zopakuji, u laků nevím, je to těžké, já prostě budu zkoušet značky, číst recenze a asi pak prostě zůstane nějaká značka, která mi bude vyhovovat nejvíce. 


Ještě mám tzv. exkavátor (DOUBLE END CUTICULE PUSHER), kterým se zatlačuje kůžička, já ho také používám při lakování, pokud přejedu, tak jim dávám lak pryč. Určitě nepoužívejte vatové tyčinky, tím si akorát tu manikúru zničíte.


Určitě si také můžete koupit různá zdobení, samolepky, štětečky na zdobení, atd. ale s tímto zatím moc zkušeností nemám, mně opravdu stačí "základní" manikúra.

Na lak nanesu top coat, dám na 2 min do lampy zaschnout a tím to hasne ;). 

Teď se přiznám k něčemu, co určitě není dobré - lak se velmi dobře odlupuje. T.j. nemusíte odlakovávát, ale můžete odtrhnout a je to... pak je postup od pilování dál ;) Ale určitě to není ok, protože to není moc šetrné pro nehet podle mě. 

Každopádně pro odlakování používám stejné čtverečky pro omaštění, napustím je odlakovačem (GEL NAIL REMOVER) a koupila jsem si klipy (NAIL CAP CLIP), abych je nemusela držet, je totiž potřeba chvíli ty čtverečky na nehtech nechat.. 



Toť můj postup. Já vím, že to není profi, asi něco vynechávám, nedělám to úplně správně, ale pro mě je důležité, že to funguje. Nehty mi vydrží minimálně týden, já mám ve stravě hodně vápníku, tak mám hned odrosty, takže stejně bych si je předělávala, i když bych nemusela. 

A takhle nějak vypadají nehty :) Chápu, že pro někoho je to třeba neopatrné, ale nikdo neříká, že to neuděláte lépe než já ;) Já na to moc času nemám, kdo má kojence, rozumí ;)




Určitě budu vděčná za rady a tipy :)

A. 

Komentáře

  1. Dobrý večer,

    chtěla jsem se zeptat na zkušenosti s laky Azure -- objednala jsem si 3 barvičky, z toho jeden mi přijde moc "řídký", jak píšete, roztéká se do stran, špatně se nanáší. Ostatní 2 se mi tak nezdají, tak nevím, jestli jsem měla jen smůlu. Barvy mají krásné, zvažuji koupi dalších odstínů, ale mám z tohoto trošku obavy. :) Předem děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám od Azure jen jeden lak a super. Takže úplně nedokážu posoudit, víc jsem si neobjednávala. Více se mi líbí ten od Vena Lisa.

      Vymazat
  2. Tak to je docela vtipný. Zrovna nedávno jsem si z möbelixu objednávala lampičku. A shodou náhod vypadala naprosto přesně jako ta, kterou si přidala do svého blogu. Dočetla jsem se, že i ty často nakupuješ na internetu. Které internetové e-shopy upřednostňuješ? A slyšela si už o tom, že díky slevovykupon.net můžeš ušetřit hromadu penízků? Určitě to zkus.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat