Bramborové knedlíky plněné uzeným masem podle Vaňka

Moc ryze českých receptů doma nedělám, ale občas chci udělat manželovi radost českým jídlem, takže něco zkouším. Tentokrát jsem dělala plněné bramborové knedlíky podle Vaňka a jeho Pokladů klasické české kuchyně a musím říct, že manželovi moc chutnalo :)



Co budeme potřebovat?
Na náplň:
1 středně velkou cibuli
600 g uzené krkovice nakrájenou na malé kostičky (hodila jsem ji do sekáčku)
1 lžíce sádla (dala jsem máslo)

Na knedlíky:
1 kg ve slupce vařených brambor (vařila jsem oloupané)
300 g hrubé mouky
3 vejce
1 lžička soli
1 lžíce bramborové škrobu

Zelí udělejte klasicky, jak děláte :)

Postup:

Nejdříve si uděláme náplň: Na sádle orestujeme cibuli, po zesklovatění přidáme krkovici, prohřejeme a dáme stranou. 

Knedlíky: Brambory nastrouháme najemnou nebo prolistujeme lisem na brambory. Poprášíme škrobem, přidáme mouku, vejce a sůl a vypracujeme vláčné těsto. Na pomoučené ploše vyválíme plát silný asi 0,5 cm a vykrajujeme z něj kolečka. Kolečka plníme náplní a vaříme v osolené vroucí vodě 9-12 minut, já jsem je na 11 minut dávala do parního hrnce (o parním hrnci jsem psala zde). 

Vzhledem k tomu, že se mi knedlíky vzhledově naprosto nelíbily, tak jsem je ještě dala na pánev na zbytek másla z krkovice. A krásné se mi povedly :) A manžel se olizoval až za ušima :). 



















Dobrou chuť!

A.

Komentáře