Vafle s ovocem a mangovou omáčkou

Tento recept na výbornou víkendovou snídani mám z nové kuchařky Albert, redaktorkou je Dita Pecháčková, takže kdo má její Deník Dity P., tak si myslím, že v této kuchařce najde některé totožné recepty. 

V kuchařce je uváděno, je recept je na 10-12 osob. Nevím. Já jsem z toho udělala 9 a půl vafle. Takže určitě 12 osob by se z toto nenajedlo. 




Co budeme potřebovat?

Na vafle:

5 velkých vajec, 100 g krupicového cukru, 130 g mouky, 1 lžička soli, 250 ml zakysané smetady, 4 lžíce másla (rozehřáté, vychladlé)

Na mangovou omáčku:

1 dobře zralé velké mango
2 lžíce čerstvě vymačkané citronové šťávy
1,5 lžíce krupicového cukru (já dala cukr moučku)

Vejce vyšleháme s cukrem (asi 5 min) do světlé a nadýchané pěny. Mouku promícháme se solí (já nedávala). Na střídačku přidáváme mouku a zakysanou smetanu do vaječné směsi. Nakonec vmícháme rozehřáté máslo a necháme 10 min stát. 



Potřeme vaflovač olejem (ale nemusíte) a postupně do něj dáváte těsto na vafle. Nesmíte ho tam dát moc, jinak vyteče, ale zase ne úplně málo, aby se vůbec povedla vafle. 

Uděláme k tomu mangovou omáčku. Rozmixujeme kousky manga s 5 lžíci vody, přidáme citronovou šťávu a cukr. 

Dobrou chuť!

A.

Komentáře

  1. To vypadá krásně, určitě recept vyzkouším, až bude čas:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat