Bochánky z podmáslí

Tento recept jsem našla v Albert kuchařce z roku 2013. V originále jsou to housky z podmáslí, ale já jsem byla líná dělat housky, takže mám bochánky ;) 

Miluji vůni čerstvého pečiva, takže pokud peču doma, tak je to opravdu slast. Už jsem dělala bulky podle Vaňka, je to recept, který mě zatím nezklamal, ale říkala jsem si, že vyzkouším něco nového. 

Co jsem potřebovala? 
800 g mouky na kynuté těsto Babiččina volba
400 ml podmáslí
100 ml vody
50 g másla
1 lžička mletého kmínu
2 lžičky soli
1 lžička cukru (kdo chce, já osobně vynechávám)
1 kostka droždí (42 g)
1 vejce na potření + seznam, mák, sůl (co se vám chutná..)




Postup: Všechny ingredience, kromě vajíčka, jsem hodila do robotu, nástavec zvolila typu hák a nechala míchat. Robota mám od Bosche (kdyby mě chtěli v něčem sponzorovat, tak prosím, bránit se nebudu :D) a zamíchat těsto zvládá báječně ;). 



Protože čekat, než těsto vykyne přirozenou cestou mě nebaví, tak ho dávám na horní/spodní pečení na 40 stupňů do trouby a za chviličku je vykynuté (přesný čas neřeknu, prostě se dívejte, určitě ale dokážu říct, že za 45 minut bylo hotové - to jsem se dodívala na díl Supernatural :D). 


Těsto vykynulo neskutečně dobře, což nepřipisuju jen mým zlatým ručičkám :D, ale samozřejmě také mouce! Z vykynutého těsta dělám malé bochánky. 




Pak je potřu vajíčkem a posypu sezamem. Já mám bílý a černý, ale jak jsem psala na začátku, fantazii se meze nekladou, můžete posypat mákem, solí, kmínem atd. 

Dále bochánky můžete ještě chvíli (10-15 min) nechat kynout na plechu a pak péct v troubě na 170 stupňů asi 20 min ;). 

  






A pak už jen dobrou chuť! Já jsem servírovala s hummusy z Marks&Spencera. 


A. 


Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Já už jsem se nemohla dočkat, až to dofotím, abych se do toho hned pustila ;)

      Vymazat
  2. Výborné ,vyzkoušeno.Akorát to není černý sezam,ale černý kmín-černucha setá.Ale je to mňamka.Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já mám sezam ;) https://www.countrylife.cz/sezam-cerny-neloupany100-g-bio-country-life?gclid=CjwKCAiAk4XUBRB5EiwAHBLUMU4N7p3Dn0kdbK7fz5g6G7QeXI8FxnoHppgOUPPwCJraEEi5AFN5HxoCRdkQAvD_BwE

      Vymazat
  3. Mm super diky za recept, určitě odzkoušim.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat