Květákový krém

Koupila jsem dva květáky a chtěla si z jednoho udělat květákovou pizzu a z druhého polévku. Jenže jsem je nevyndala z papírové tašky a na jedné straně se objevila plíseň. Takže buď bych měla malé polévky nebo malou pizzu ;))) Rozhodla jsem se tedy pro polévku a nelituju ;) Manžel mi ji přišel ještě sám od sebe chválit, prý by nevěřil, že jsem ji fakt dělala doma a že je to jako z restaurace.. ;)

A abyste měli nějakou inspiraci, tak napíšu recept i vám ;) Teď totiž začíná přesně to polévkové období :) Vlastně jsem to nijak důkladně nefotila, ale v tomto případě si myslím, že to ani není potřeba. 



Budeme potřebovat libovolné množství květáku (já měla 1 a půl), 2-3 cibule (já použila červenou.. prostě protože jsem přestala kupovat žlutou a mám jenom červenou...), 250 ml smetany ke šlehání, 1 litr vývaru nebo část voda/část vývar. 

Cibuli jsem nakrájela a hodila na pánev orestovat. Růžičky květáku jsem naházela do sekáčku a rozemlela dost najemno. Květák přidáme k cibuli a vše zalijeme vývarem/vodou. Sůl, pepř podle chuti. Nechala jsem vše pod poklicí cca 30-40 min (vařila jsem u toho něco jiného...). Přesvědčíme se, že květák je měkký a vše vlijeme do mixéru na shakery. To byla asi nejlepší volba. Takhle bych to v životě tyčovým mixérem nevyšlehala. Právě do toho mixéru přidáme smetanu a mícháme do krásně hladkého krému. Já jsem ještě přidala chilli omáčku, ale kdo nechce, nemusí, u nás akorát manžel má rád pálivější všechno :D 


Ozdobila jsem opraženými slunečnicovými semínky a čerstvou petrželkou od maminky ze zahrádky ;) 


Dobrou chuť! ;) 

A. 

Komentáře

  1. Mňam, to bude chutiť aj nám. Vyskúšam,aj keď květák vôbec nejedávame. A bohužiaľ rozmixujeme tyčovým mixérom, tamten mixér nemáme. Tak snáď to bude aspoň z polovice tak dobré.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat