Trochu o Pokemon Go a můj názor ;)

Přijde mi, že všechno kolem této hry se moc hrotí :)) Nebo takhle.. prostě mi přijde, že není normální automaticky odsoudit člověka, že tuto hru hraje, protože "je to přece kravina". A ne, neobhajuju to kvůli tomu, že to sama hraju. Znám dost inteligentních, chytrých, vzdělaných lidí, kteří tuto hru hrají a rozhodně mě nikdy nenapadne, že je někdo debil, protože hraje hru (ať už jakoukoliv!!!). 

Nikdy jsem se na Pokémony nedívala, takže jsem absolutně netušila, o čem to je, že je jich vůbec hodně - já myslela, že je to prostě Pikachu :D, nevěděla jsem o trenérech, týmech, arénách.. no prostě vůbec :D Hru mi do telefonu nainstaloval manžel, protože už ji hrál a chtěl, abych se k němu připojila.

Pokud vůbec nevíte o co jde, podívejte se třeba na video Jirky Krále, který docela dobře vysvětluje, o co jde. 



Ale na chvíli se nad tím zamyslíme... Lidi nadávají, že všichni hráči neustále civí do telefonu. Ale no tak :)) To přece nikdo v dnešní době nemůže myslet vážně :). Dneska přece do telefonu civí opravdu skoro všichni, a to ani nemusí hrát nějakou hru.. Instagram, Instastories, Snapchat, Twitter, Facebook, Youtube vlogy... Rozhodně mi přijde divnější, když někdo jde a mluví do telefonu/foťáku nebo si na zastávce fotí selfie s duckface než to, že někdo tiše chytá pokémona.. ;) 


Já naprosto chápu to, že je velký rozdíl mezi tím, kdy Pokemon Go hraje dospělá osoba nebo desetileté dítě. Zase na druhou stranu.. není lepší, kdy tato hra donutí vaše díte opravdu zvednout zadek a jít ven než že bude sedět u počítače a hrát střílečku? Pokemon Go je totiž docela dobře vymyšlený... abyste hru opravdu hráli, musíte chodit/jezdit na kole/jezdit na bruslích/jezdit na segway.. ale prostě sezením na gauči se tato hra nehraje ..



Hodně pokémonů je právě v parcích, kam lidé za účelem chytání chodí a už jsem byla svědkem velkého množství setkání a skamarádění se právě díky hře. Lidé sedí na dekách, přisedají k sobě.. Jednou jsme s manželem byli venku ještě o půlnoci, chytali jsme jednoho "hroziváka" :D a najednou se k nám přidal kluk v našem věku a už jsme tam měli diskuzi :)) Ano, je to vlastně blbost, jsme dospělí, ale myslím si, že pro děti je to docela dobrá příležitost se skamarádit. 

Trochu mě zaráží, když slyším, že "by si ty děcka měli radši zahrát fočus místo toho chození s telefonem". Zase se ale na to musíme podívat jinak, ano, možná radši fočus než chození, ale radši chození než hraní doma u pc nebo čučení na telku, ne? 

Není to jen záležitost dětí, tuto hru hraje spousta dospělých lidí. Líbilo se mi pozorovat manželský pár, cca 60-65 let, jak se zapálením hráli.. :) A ne, fakt nebyli agresivní, blbí ani retardovaní :D


Když se třeba někdo dozví, že to hraju, tak se nejdříve zarazí, a pak se začne ptát :D Mám vysokoškolské vzdělání, umím pár jazyků, mám dobrou práci a jakože cože to hraju? :DD A proč jako?? :D Ne, nemá to žádný smysl, nemá to žádný cíl, nemá to žádný konec.. Ale ruku na srdce, nějaké ty hry (pardon, nevím, jak se jmenují, protože je nehraju), jak tam musíte neustále odklikávat třeba tři jablíčka vedle sebe nebo i tetris snad mají nějaký smysl nebo cíl? NE. A mají konec? Mají, ale jakmile je dohrajete, zapínáte si hned novou hru :D. A ono má snad nějaký smysl sledování snapchatu jiných, instastories nebo vlogů? Jasně že ne. Děláme to jen proto, že nás to baví a nějak se tím odreagujeme. 

Je dost dospělých, kteří hrají kvůli dětem - a to se mi hrozně líbí. Libí se mi na tom, že místo okamžitého odsuzovaní, že je to přece "debilní hra" a bla bla bla, si to ten dospělý zapne, zkusí, a pak to zhodnotí. A hlavně si myslím, že to díte to hodně ocení ;) Znám lidi, které to postupně přestali hrát, přestalo je to bavit - protože právě nechtěli chodit, takže neměli čím chytat, a pak to nemá smysl. Ale znám i lidi, které hru odsuzovali a nakonec to hrají. Já jsem totiž byla stejná, přišlo mi to jako hrozná blbost (ačkoliv veřejně jsem to neříkala, jen manželovi, který to hrál :D :)) Štvalo mě, že manžel to začal hrát a najednou byl pořád pryč, ačkoliv před tím vytáhnout ho na procházku bylo docela obtížné.. a najednou.. najednou musíme vlastně chodit ven a nebrání se jet na jakékoliv místo, do jakékoliv parku.. protože tam přece ještě nebyl a musíme chodit a tak... :))) A ne, rozhodně to u nás neprobíhá tak, že jdeme ven, chytáme, čumíme do telefonu a neřekneme si ani slovo.. :) To je právě rozdíl mezi tím, kdy to hrají inteligentní lidi nebo někdo, kdo je naprosto posedlý "chytni je všechny" a nic jiného ho nezajímá..

Tady máte třeba fotku jednoho z VELMI oblíbených míst k chytání - pražská Kampa. Ta chodí vysloveně skupiny s telefony a chytají ;)) Ano, odsuzuji to, kdy si tito hráči sedají/opírají o pamatáky, jako například bronzová miminka, se kterými se pravidelně fotí turisti :( Ale to už mají prostě tito lidé v hlavě.. s tím normální lidi nemají nic moc společného.. 


Myslím si, že by si prostě každý v tomto měl hledět svého ;) Kdo chce hrát, ať hraje, kdo chce natáček vlogy a chodit s nataženou rukou s foťákem po městě, tak ať.. vždyť ani jednou činností vás nikdo v ničem neomezuje a nepohoršuje... ;)  

Jako velké pozitivum třeba také vidím to, že já jsem znovu začala běhat.. ;) Akorát že místo nebo k Nike running mám zaplé Pokemon Go :D Nejdůležitější přece je, že běžím, ne? 

I já i manžel jsme u na vyšším levelu, a tak samozřejmě to už není takové, jako na začátku, ale stále nás to dost baví ;). 

Jaký máte názor na tuto hru a podobné hry obecně vy? 

A. 


Komentáře