Potravinová intolerance

Potravinová intolerance se někdy zaměňuje s potravinovou alergií, což je ale rozdíl. Potravinová alergie je přecitlivělá reakce organismu a projevuje se většinou hned.. Zatímco potravinová intolerance je neschopnost (žádná nebo snížená) strávit určitý druh potravy a může se projevovat průběžně a možná ani nezaznamenáte, že vlastně to může být nějakou potravinou. Nejsem odborník, zajímá-li vás to víc, najdete toho na netu mraky.. ;)  
 
Já jsem si test na potravinovou intoleranci chtěla udělat dávno. Jenže pokud půjdete někam do nemocnice, zaplatíte za to šílenou částku. A ve chvíli, kdy nemáte žádné vážné problémy vám to může být až líto (mně by bylo..). A tak mi sestra dala test na potravinovou intoleranci k narozeninám (stojí cca 2300,-, podle obchodu). Což určitě doporučuji i jako dárek pro někoho k Vánocům nebo narozeninám ;)
 
Když všechno vyndáte, je to jako malá chemická laboratoř :) Ale je k tomu podrobný návod, takže se určitě nemusíte bát, že byste něco udělali špatně nebo nevěděli, jak na to..
 


 
Musím asi hned upozornit, že pokud vám vadí krev, tak si rovnou přizvěte někoho, kdo vám tu krev nabere. Já jsem měla VELKÝ problém. Jakože opravdu. Tohle "píchátko", které vidíte, vám totiž bude platné jen v případě, že vám dobře teče krev. Mně nevytekla skoro vůbec, navíc se mi krev až moc dobře sráží. Naštěstí jsem doma měla zabalené jehly, ale měla jsem totálně rozpíchané prsty, protože prostě krev nešla nabrat. Bylo to fakt strašné. Pokud nebudete mít dostatek krve, test neuděláte.
 



Tahle plastová "trubička" se musí naplnit krví..
 
 
Dále postupujete podle návodu, nejdříve smícháte krev s roztokem. Pak vypláchnete testovací platíčko. Na to zase použijete jiný roztok a zase vyčistíte..
 
 

 
Až při posledním roztoku se Vám objeví tečky, podle přiloženého návodu zjistíte, co jaká tečka znamená a podle toho rozluštíte, na co máte potravinovou intoleranci a jak silnou (podle zabarvení tečky).
 
Já jsem ve výsledku zjistila, že jsem na tom docela dobře, ale objevily se mi typické potraviny jako pšenice, kravské mléko, kešu oříšky.. Doporučuje se potraviny na nějakou dobu vyřadit. Ale já jsem se na to prozatím vykašlala. Jasně, omezila jsem třeba ty kešu oříšky a místo toho si dávám arašídy, ale prostě u ničeho jsem neměla tu silnou reakci, takže to nijak nehrotím.
 
Myslím si, že test je opravdu vhodný pro toho, koho třeba trápí bolesti břicha, nadýmání, nevolnosti, bolesti hlavy a nemůže přijít na to, čím to je způsobené... Pak si myslím, že vyřazení potravin reálně má smysl a může to pomoct.
 


 
Dělali jste si někdy test na intoleranci potravin? Máte na nějakou potravinovou alergii nebo intoleranci?
 
A.

Komentáře

  1. Tenhle test je parádní věc! Taky jsem ho dostala k narozeninám, protože jsem se jinak nemohla odhodlat vypláznout za něj tak šílenou částku.
    Ale zpětně jsem za něj hrozně ráda, protože mi vyřešil vlastně veškeré problémy, které jsem měla. Od vyrážek, nadýmání, bolestí... Vyšla mi reakce na kravské mléko a vejce, plus slabší na kvasnice a pšenici. Všechno jsem vyřadila na měsíc a půl, pak jsem vrátila kvasnice a pšenici. A pohoda. Při pokusu o návrat vajíček a mléčných výrobků jsem ale dost narazila a bylo mi hodně zle. Tedy znovuzařazení v dohledné době vůbec neplánuju, protože je mi bez těchto potravin skvěle :-)

    Jo a máš to hezky všechno nafocené! Mě šla sice krev nabrat dobře (do prstu mě musel píchnout chlap, to bych nedala), ale pak jsem byla tři hodiny mimo jak po kocovině. Udělalo se mi z toho hrozně blbě :-D jsem cíťa, no :-D

    Bebe

    OdpovědětVymazat
  2. Není potřeba platit tak velkou částku, u nás stojí tento test na 100 základních potravin 1500 kč. Jelikož potravinová intolerance se mění (důvodů je více) doporučujeme kontrolu. za 3-6 měsíců. evawolna@gmail.com

    OdpovědětVymazat

Okomentovat