Cukety všude, kam se podívám :)

Tento rok jsme měli velmi dobrou úrodu cuket a maminka mi neustále dávala další a další, takže jsem je nějak musela zpracovávat. 

Již podruhé jsem dělala výborný cuketový chlebíček podle receptu z www.veganotic.cz. V podstatě to dělám skoro podle receptu, ale koření třeba dávám o dost méně (nemám moc ráda kořeněné..) a méně cukru.. 

Co mě ale baví, tak to jsou různé zeleninové směsi, které se hodí jako příloha k masu nebo jen tak na pečivo. A o jednu takovou se s vámi podělím ;) 




V podstatě, jak ta směs bude chutnat a čeho tam bude více, čeho méně, a co tam nebude vůbec je zcela na vás. Není to přesný recept :) Pokud dáte víc mrkve, bude to sladší ;)

Já jsem měla doma cukety, mrkev, papriku, cibuli a bylinky. Cukety nakrájíme a dáme péct do trouby. 
Nakrájíme mrkev a papriku na menší kousky. Počítejte s tím, že pak už se bude jen vařit a papat, nic už krájet nebudete :). 

  

Opečeme papriku na másle (já použila ghí), doporučuji zvlášť od ostatní zeleniny. Má to pak lepší chuť. 


Opečeme i mrkev s cibulí.  


A dále všechno smícháme v jednom větší kastrolu, včetně cuket. A už jen vaříme. Já nechávám tak 30 min podusit a pak už se rozhoduju podle měkkosti zeleniny :) Výhodou je, že to prostě nejde zkazit :))

Ačkoliv podávat se to dá i teplé, já preferuju studenou variantu ke horkému masu a bramborám ;) 
Nebo prostě přidávám do kuskusu/těstovin/rýže :)





Co děláte s cuketou vy? 

A. 

Komentáře