Byla jednou jedna salmonela...

Jak již jsem psala, tak jsme se zúčastnili Apetit Pikniku 2016. A bohužel i my jsme byli obětmi vejce Benedikt v hamburgeru. Říkám naprosto narovinu, že jak já, tak manžel jsme oba dospělí a ani jednoho z nás myšlenka na salmonelu při pojídání burgeru nenapadla. Je to naše blbost, zároveň jsem si prostě nějak myslela, že když je to takhle ofiko akce, tak se nemám čeho bát - chyba. Já jsem naštěstí měla jen pár dnů křeče a ustála jsem to, ale manželovi od neděle (v sobotu byl piknik) začalo byt strašně blbě. Horečka, průjem, jednou zvracení - mysleli jsme si, že se přehřál v sobotu na slunci a přepisovali jsme to úpalu. Když se ale ve středu objevili zprávy o tom, že je to z tohoto burgeru (ačkoliv je to nepotvrzená zpráva) a že potíže hlásí spousta lidí, bylo jasné, odkud vítr vane. 
Oba jsme se ale i po potížích shodli s manželem na tom, že burger byl výborný!!! :D 

Každopádně, na salmonelu nejsou antibiotika a léčí se dietou a hodně objemným příjmem tekutin. Tím, že jsem si myslela, že má manžel úpal/úžeh, tak jsem ho neustále nutila pít, což bylo jedině dobře i pro léčbu salmonely. Ukážu vám, co jsem manželovi připravovala za jídlo, abyste třeba měli nějakou inspiraci. Neměl TAKOVOU formu, že bychom museli do nemocnice a řekla bych, že i poměrně brzo začal zkoušet normálně jíst (jak říkal, při nejhorším se po... :D)... A hlavně jsem zařazovala třeba cibuli nebo brambory.. málo, ale zařazovala.. 




Samozřejmě, nebudu tady fotit piškoty, rohlíky a banány, kterých měl manžel nespočet, je to taková ta záchrana ;) 
První "velké" jídlo, které manžel měl a které jsem nevyfotila byl kuřecí vývar. Doktorka dovolila nudle a měkké maso, takže jsem hodně dlouho vyvařovala a manžel si první jídlo dal skoro o půlnoci, když jsem ho dodělala, takový měl hlad ;) 
Mimochodem, vývar pak můžete používat i třeba do rýže nebo těstovin, aby to nebylo tak suché..

Vepřové dělané ve vakuu metodou sous-vide (pečení při nízké teplotě x hodin). Dělala jsem vepřové, ale dá se udělat naprosto jakékoliv maso a normálně dát do pekáčku s pokličkou do trouby, podlévat a nechat x hodin. Doktorka říkala, že máme hlavně dbát na to, aby maso nebylo tučné a bylo hodně dobře propečené a měkoučké - aby se lépe trávilo. Jako příloha rýže. Šťáva je z masa, nic víc jsem nepřidávala. 



Manžel si strašně přál nějakou omáčku a vzhledem k tomu, že doktorka řekla, že může mrkev, tak nás napadla "svíčková". Jasně, že neuděláte pravou svíčkovou, ale uděláte "něco jako", aby bylo alespoň něco "tekutého". Vzala jsem celer, cibuli a mrkev, orestovala, přidala koření (nic pálivého!!) a nechala vařit než úplně všechno změklo. Pak jsem to rozmixovala a omáčka byla na světě ;). Čekala jsem, že manželovi třeba nebude chutnat, ale byl nadšený! Ono taky když nic moc nemůžete, tak jste rádi za každý "výmysl". Manžel chtěl, abych ji nedělala úplně řídkou - "svíčkovou" jedl i tak, že si ji namazal na toasťák :D Dále ji třeba používal jako omáčku na těstoviny. 




Jak udělat domácí šunku jsem psala zde. Je to o něco pracnější, ale co bych pro milovaného manžela neudělala. Ono totiž když vidíte, jak chlap, který je zvyklý na maso, má hlad, tak je to hrozný :( Manžel si zase dával na pečivo třeba tu "svíčkovou" a na to domácí šunku a docela dost dobře to zasytilo :)



Pečené kuře, mrkev, brambory. 


Když se mu udělalo ještě o něco lépe, tak jsem udělala směs cibule, cukety, domácí šunky s těstovinami ;) 



Toto se v podstatě hodí na jakékoliv střevní potíže, při kterých musíte mít dietu. Celý článek je jenom a pouze na základě mých zkušeností, na základě toho, co manželovi dovolila doktorka. Pokud máte nějakou svoji předepsanou dietu, rozhodně se mnou neřiďte :). 

A. 

Komentáře