Jablečno-hruškový koláč

Tento recept mi kdysi dala moje máma a dělala jsem podle něj koláč už asi 100x, takže nyní se o něj podělím i s vámi ;) 
Babiččina volba mi navíc poslala naprosto nejvíc roztomilou zapékací nádobu (a mouku ;)), takže dneska jsem tento koláč upekla manželovi. 
Výhodou tohoto koláče je, že je opravdu dost rychlý. Já třeba ve vedru nerada vařím, ale tento koláč udělat zvládnu ;)



Co budeme potřebovat?

4 vajíčka
300 g cukru (můžete klidně méně, a pak si navrch dát zmrzlinu, je to na vás ;))
8 čajových lžiček olivového oleje
9 čajových lžiček vody
300 g mouky, já jsem použila dortovou Babiččinu volbu (na fotce uvidíte na křehké těsto, protože dortovou jsem přesypala do velké nádoby a nedošlo mi, že už další balíček nemám :()
1/2 sáčku kypřícího prášku
jablka, hrušky (podle toho, kolik v tom chcete mít ovoce)




Oddělíme bílky a žloutky a žloutky utřeme s cukrem. Já na to používám robota. Až budou mít žloutky s cukrem světlou barvu (já používám třtinový cukr, proto to není tak světlé..), tak přidáme olej, vodu a mouku. Dobře promícháme, aby se vše spojilo do jedné směsi a přidáme bílky.




Nádobu, ve které budeme péct vymažeme máslem, případně dáme pečící papír. Směs vylijeme do nádoby a posypeme ovocem. 



Dáme do trouby na 175 stupňů cca na 35 minut a vytáhneme, až budeme mít zlatavou kůrku (případně metoda se špejlí vždycky pomůže ;)). 

A máme hotovo ;). Já někdy popráším moučkovým cukrem, ale tentokrát jsem to nechala být a dala na to manželovi zmrzku ;). 


Dobrou chuť! 

A. 

Komentáře