Den Dětí a soutěž LEGO DUPLO


A máme tu Den Dětí!  Určitě čtěte dále, protože (jak to na den dětí bývá) máme pro vás připravenou soutěž a moc hezké dárky :-) 



Přiznám se, že my tento svátek 1.6. moc neslavíme, protože naše dítě má svátek skoro každý den  (to je osud jediného dítěte v rodině, kdy na něj stojí fronty celé příbuzenstvo :-)     Takže pro princeznu nemáme připravené nějaké dárky nebo nějaký speciální program. 

Ovšem, naskytla se skvělá příležitost, jak potěšit někoho z vás :-)  

LEGO asi známe všichni, ale když jsem se začetla do historie této značky, tak toho bylo dost, co jsem nevěděla: 

- slovo "LEGO" je zkratkou dvou dánských slov "leg" a "godt" - hrát si dobře, nebo-li "dobře si hraj"   (to asi ví dost z nás)

- vzniklo LEGO již v roce 1932, ovšem ne tak, jak ho známe dnes - v r. 1932 otevřel jeden truhlář v Dánsku firmu na výrobky z březového dřeva. Mimo jiné i hračky a v r. 1934 již vyráběli spoustu pojízdných hraček  (to jen pro zajímavost) 

- myšlenka "kostky" byly původně vynalezeny někým úplně jiným (britský vynálezce), a to jako "Kiddicraftová samodržící stavební kostka"

- v roce 1947 byly vydány první kostky LEGO, které byly téměř kopií právě těch Kiddicraftových

- ve stejném roce koupila společnost lis na jednolitý plast, a začala ve velkém vyrábět plastové hračky (tehdy se jim říkalo "automaticky spojitelné kostky")

- až v roce 1953 byly kostky přejmenovány na LEGO kostky

- na začátku 60. let se kostky začaly prodávat mezinárodně

- teprve v roce 1964 vznikl první LEGO set


LEGO Cesta kolem světa 

- vůbec jsem to nečekala, ale LEGO DUPLO vzniklo již v roce 1969 (já jsem si myslela, že o dost později!)

- a opravdu super je to, že LEGO DUPLO se dá kombinovat s klasickými LEGO kostkami! DUPLO kostka má akorát 2x větší rozměry než originální LEGO kostka (2x vyšší, 2x širší a 2x hlubší)

- důvod, proč LEGO vypadá pořád stejně, i když jste ho dostali vy a hrají si s nim vaše děti, je ten, že se používá ABS plast - netoxický, tepelně odolný, odolný vůči soli, apod, apod. 

- LEGO figurka vznikla až v roce 1974! Byla celá žlutá, neměla ani obličej, ani ruce a byly bez určeného pohlaví   

- figurka "LEGO usměváčka" vznikla v roce 1978 a vydržela celých 10 let sama samotinká, další vznikaly až po roce 1989

- až od roku 2003 se vydávají figurky různých barev (myslím pokožky) 


Tak to "pár" zajímavostí k LEGO :-) A teď samotná soutěž: 




Sama málokdy soutěžím, protože mě odrazují podmínky typu "sledujte můj blog tam a tam a taky tam" (i když chápu, proč se to dělá), tak tentokrát žádnou takovou podmínku nemám. 

Když jsem psala článek, tak jsem si nemohla vzpomenout, kdy jsem se s LEGO poprvé setkala a jaký to bylo. Docela mi trvalo si na to vzpomenout. (Bylo to na jedné návštěvě, a protože z nějakého důvodu se mým rodičům LEGO nezdálo dost holčičí, a tudíž nám ho se sestrou nikdy nekoupili.) A kdy nastal ten okamžik, že jsem se k němu opět vrátila. (Až když kamarádi kolem mě začali řešit, co koupit dítěti, když jdou na návštěvu a doporučovali si navzájem právě LEGO - více jsem k tomu psala zde). A právě to jsou soutěžní otázky: 

1. Kdy jste se s LEGO poprvé setkali? 
2. A kdy jste se k němu opět vrátili nebo si myslíte, že se k němu vrátíte (např. až budou děti :-)     Tento dotaz nemusí zodpovídat ten, kdo se s LEGO hraje pořád a tudíž k žádným výlukám nedošlo :-)   

A soutěžit se bude o sady z nové řady Cesta kolem světa - velká stavebnice Džungle (obrázek výše) a 2 menší stavebnice Savana a Mláďátka. Což znamená, že výherci budou 3 :-)    Hlavního výherce vybere náhodný generátor a dva "menší" výherce vybereme my se sestrou   (a jedině, kdybychom se nemohly dohodnout, tak pak necháme i zde vybrat náhodný generátor).



Soutěž potrvá do konce úterka 7. června. Nezapomeňte prosím na sebe nechat nějaký kontakt, abychom vás mohly ohledně výhry kontaktovat. 

Krásný Den Dětí! 
S. + A. 

p.s. Většinu informací jsem čerpala odsud a ověřovala pak i na jiných zdrojích.  









Komentáře

  1. Ráda se soutěže zúčastním. Sama nedokáži říct, kdy jsem se s Legem setkala poprvé. Školku jsem navštěvovala v dobách dávno minulých a o Legu jsme si mohli nechat zdát, ve škole už zase pro Lego nebyl prostor. Pro rodiče to bylo hodně peněz za pár kostek, takže jsme jako stavebnici měli tradiční Chevu, a pak různé napodobeniny Lega (dnes už z vlastní zkušenosti vím, že Lego je jen jedno a nic se mu v kvalitě nemůže vyrovnat). Nicméně si vzpomínám na to, kdy jsem zjistila, co může Lego pro někoho znamenat a že to je láska na celý život. To bylo tehdy, když jsme se s (teď již) manželem stěhovali do většího bytu a vyklízeli jsme náš pidi sklep. Dovedete si představit, jak jsem nechápala, když jsem zjistila, že manžel měl celou dobu zabraný takový kus sklepa kvůli "hračkám"! Navíc mi na moji radu, ať všechny kostky sesype do jedné krabice, jelikož pak by zabíraly desetinu prostoru, řekl: Bože, jen to ne, to nemůžu a ty taky ne!!! S touto úchylkou jsem se smířila, navíc je to často Lego, která k nám doputovalo od jeho rodiny ze Západu v dobách, kdy my jsme byli jednoznačný Východ, takže to pro něj má i další rozměr. Nicméně dnes již máme 2 a půl letou dceru a hádejte, kterých hraček má nejvíce? No přeci Lega! Už jsem jeho kouzlu podlehla i já. Takže u nás to je jednoznačně holčičí hračka a musím říct, že je snad nezničitelná. Nebo mě spíš ani nenapadá způsob, jak ji zničit. Ačkoli jsou kostky hrané každý den, tak jsou stále jako nové. A tím se vrátím k tomu, co jste psala vy - pokud bych měla někomu bez zkušeností s dětmi poradit, co koupit dítěti od roku a půl výše, tak by to jednoznačně bylo Lego Duplo, či Lego. S tím snad člověk nemůže nikdy sáhnout vedle. Zaplať pánbůh za větší sklep, jelikož už i já schovávám originál krabice od Lega na dobu, kdy si s ním dcera přestane hrát, abychom ho tam mohli hezky uložit. :-) Přeji hezký den, hanka.nesty@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, s legem jsem se setkala poprvé 'naživo' až s mým prvním synem. První krabici s legem dostal od Ježíška cca na půl roce. A pak se postupně dokupovaly a stále kupují další. Máme několik plných plastových boxů s legem. Nejoblíbenější jsou koleje s mašinkou lego duplo. S tím si vyhrají oba kluci. A někdy s nimi i tatínek. :-)
    Hezký den.
    lencaklimova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Teď se mi vybavila vzpomínka. Úplně to vidím - babička mě často hlídala u ní doma a stavěla se mnou bunkry ze zhlavců sedačky. Chyběla nám střecha, tak jsme šly hledat nějakou alternativu střechy, do šatny, kde jsou staré věci a hračky. Mezi těmi věcmi jsem našla kufřík a tam byly kostičky Lega. Bylo tam asi 10 kostiček. Červené, které měly stářím vyšisovanou barvu a bílé. Stavěla jsem z nich panenkám židličky. Vrátila jsem se k nim minulý rok, kdy jsme dceři koupili k druhým narozeninám první Lego Duplo, které baví ji, tatínka i babičku, která teď hlídá dceru. :)
    Hezký den! Petra
    Kirana2@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Hezký den! Zaprvé moc děkuji za krásnou soutěž. Lego jsem měla už jako malá, ale musím přiznat že vždycky z něj byl nadšenější můj tatínek... No ale teď se synem, který dostal první sadu asi v roce mě to začalo opravdu bavit a musím říct, že Duplo se mi asi líbí víc než malé Lego.
    kachca@volny.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Cože? to skoro nikdo nesoutěží?!? O toto? :D
    Já byla z těch "vyvolených", která Lego dostala tuším k 10-tým narozeninám - byla to taková verze plážového baru (pamatuji si na bar, kolo, plot, stolečky/židle, kytky, zvířátka...no paráda!). Bohužel při stěhování se ztratilo...jinak bych ho stále schovávala pro naší malou Sandru :(
    Ta zatím Lego nemá, ale nejpozději na narozeniny (za 4. měsíce) určitě nějaké pořídíme. Mám totiž pocit, že KAŽDÉ dítě musí mít Lego. Podle mě je to součást dětství :)

    spacesusi.blog@gmail.com :)

    PS: propagovat soutěž můžete i tu: http://giveaway.cz/ ...to jen takový blogerský tip ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. dobrý den :)
    s legem jsem se setkala vlastně až v dospělosti (u nás doma se kupovaly jiné značky stavebnic). Kamarád jako malý dostával společně se svým bratrem vždy jednu krabici LEGA k Vánocům. Teˇm jich má doma nějakých 20 a říká, že se neskutečně těší, až bude mít děti, a bude si moct hrát s LEGem s nimi :) Takže to byla vlastně i největší sbírka lega, jakou jsem kdy viděla :D
    Já na své děti čekám (plánujeme je za 2 roky), ale mám neteř, které by se určitě hra líbila - kdybych vyhrála, putovala by k ní na narozeniny :)
    přeji hezký den,
    Bára
    cervenkova.barbora@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no a tím pádem odpověď č. 2 - s LEGem bych si zahrála s neteří :D

      Vymazat
  7. Lego je u nás stálá zábava a popravdě moje pamět nesahá tak daleko, abych si vzpomněla na první okamžik, kdy jsem se s touto stavebnicí setkala.
    Nejstarší vzpomínku (alespoň si to myslím) mám na moment, kdy mi ke klasickým pár základním kostkám rodiče přikoupili okénka a dveře. Okénka byla dvojího typu - jedna byla taková malinká, průhledná s červeným,modrým a žlutým rámem, druhý týp byl otevírací (tehdy jsem byla opravdu hodně drsná, protže nikdo neměl taková otevírací okýnka :D) a dokonce měla i otevrací okenice, což bylo pro mě jako dítě něco neskutečného.
    Další o trošku mladší vzpomínka souvisela s legem ke kterému byl myšák Mickey a myška Minnie a nějaký set, kde se k nim dalo postavit auto. Pamatuji se, že s tímto setem, okénkama, dvěřma a základníma kostkama, jsme si s bratrem hrávali hodiny a hodiny :D
    Když se narodila sestra, lego, které se na chvili schovalo do skříně až pod strop, se znovu postupně vytahovalo. Nejdřív se jí koupilo nějaké to základní duplo (samozřejmě jsme se k ní s bratrem přidali a začali si hrát taky :D), pak se pomalu přešlo na to klasické, které podědila po nás. Nakonec to skončilo opět tím, že jsme si hráli hodiny nejen my dva s bratrem, ale stavěli jsme všichni tři :D
    Když nás popadne nostalgie a nastanou chladné zimní večery (nebo alespoň ty sychravé podzimní) a sejdeme se všichni doma, lego je stále jednou z kratochvílí, jak zkrátit čas.
    V rodině, teď máme dva malé kulihrachy, kteří jsou zrovna ve věku, kdy je ideální čas nakazit je legománii. Pokud bych vyhrála, duplo půjde k nim (kde ho samozřejmě společně s nimi řádně vyzkouším :D).

    Lego je prostě něco, co neomrzí :)
    Klára

    tvorilkaa97@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky...

    Predem chci podekovat za bajecnou soutez...

    Lego jsem mela, mam a vzdy budu mit spojene s nasi babickou...Kdyz jsme se jako deti u ni vsichni sesli, bylo to prvni co jsme rozhazeli po celem obyvaku...
    Meli jsme velky cerveny kufrik vzdy nachystany a prikoupene dalsi stavebnice, auticka, konskou farmu...
    Vzdy jsme se dokazali zamestnat i na nekolik hodin...

    Kdyz si to tak vezmu, byly to ty nejkrasnejsi roky meho zivota...Bezstarostne skladani a v podstate nic neresit...

    A to vse bych chtela doprat i svym neterinkam a synovcovi.. Chci aby k nam ti malosci chodili taky tak radi, jako vsechna vnoucata (my) k nasi babi...
    Nasi malosci jsou strasne vdecni, pokorni a svych veci si vazi a vzhledem k tomu, ze rodice si dite nevybira, je jim opravdu dobre u babicky, ktera je ziskala do vlastni pece...
    Kdyz si to tak uvedomuji, vlastne ani nevim, kde ten kufrik skoncil, kdyz vyhasl jeden krasny zivot..

    Kdyz tak koukam, je uz velka skala rozmeru a i male deti uz dneska muzou skladat.. coz je opravdu dobre...Je to skvela zabava a v dnesni elektronicke dobe je moc pekne, kdyz si deti hraji spolu a nesedi za pocitacem...
    Nase detsvi bylo lego, deka na dvore za barakem a predevsim zadny mobil nebo pocitac...

    Tak abych to ukoncila, clovek se rad vrati do detstvi ve svych vzpominkach a vlastne bych chtela i podekovat za tuto soutez, a ja si zavzpominala...

    v.e.r.d.a@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Zdravím, vím, že odpovídám o den později, s výhrou nepočítám, ale přece jen mám potřebu se podělit o mé zkušenosti.

    1) Moje setkání s Legem bylo až po narození první dcery, kdy s tím přišel manžel, že nastal čas koupit stavebnici Lego Duplo. Jak já mu děkuji, že to navrhl, je to jediná hračka, u které mi děti vydrží. Kam se hrabou panenky a kuchyňka :)
    2) Vracet se budu už asi pořád, hlídání dětí kamarádkám, neteře a synovci (snad jednou) a pak hned vnoučata :)

    Zdraví Petra (pp.artep@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat