Tip na dárek - katalytická lampa

Jsem úplně blbá na dárky. Ale úplně :-)    Takže když už objevím něco, co mi přijde neobvyklé a zároveň takové "univerzální", tak se o to ráda podělím. 

(Mimochodem, moje sestra žádné takové problémy nemá... Když čtu její články s tipy na poslední chvíli, tak nikdy nechápu, jak někdo může vymyslet takové množství - např. zde a zde.)

Ale zpět ke katalytické lampě. Véééélkou výhodou je to, že je to krásně zabalené. 




Co to katalytická lampa vlastně je? Primárně je to "zařízení", které čistí vzduch od bakterií, infekcí a pachů. Na internetu ale narazíte na několik článků, které toto zpochybňují. Točí se to kolem toho, že katalytickým spalováním vzniká ozon, který sice zabijí ty všechny "mrchy", ale zároveň může být nebezpečný pro člověka (jelikož je toxický). Výrobci samozřejmě tvrdí, že to je v takových hodnotách, že pro člověka to vůbec není nebezpečné. A tak dokola.   

Takže ponechme stranou to, že to zabíjí bakterie a plísně a zaměřme se na to hlavní (pro nás): vůni. I když se ještě jednou vrátím: i u té vůni totiž platí, že katalytická lampa nejen dostává do vzduchu ty "vonné" molekuly, ale zároveň "zabíjí" ty smradlavé... velký rozdíl od svíček. 

Což mě převádí k myšlence: Jestli si pamatujete, kdysi jsem psala článek o tom, jaké dárky nemám ráda (zde) a samozřejmě svíčka byla mezi nimi. Mimo jiné, protože nemám ráda, jak to hoří a tak. V katalytické lampě se zapálí kamínek, ten hoří asi 1 minutu, pak zhasne, a pak již uvolňuje vůni jen tím, jak je horký - pod kamínkem je totiž knot, který je právě namočený ve vůni a přivádí tak "nenásilně" vůni až ke kameni  (neberte mě prosím za slovo, popisuji to velmi laicky :) 

katalytická lampa

Co se týče náplní: Do katalytické lampy se musí kupovat náplně - vůní je opravdu velké množství. Jedna flaštička (250 nebo 500 ml) vydrží hodně dlouho... Když vezmete, že lampa má provonět byt za 20 minut, tak někomu vydrží těch 500 ml několik měsíců (3-4). Já to zatím nemohu posoudit, protože ji až tak dlouho nemám :-)    

Jsem si z nějakého důvodu myslela, že to bude vonný olej, co se do lampy leje, ale opak je pravdou: leje se tam něco na bázi alkoholu. 

A údržba?  Jednou za čas dokoupit knot s kamenem. Někde jsem narazila i na to, že by se i kámen měl udržovat, ale na oficiálních stránkách jsem k tomu nic nenašla (tak dělám, že o tom nevím, ale vás pro jistotu upozorňuji :) 

A proč je to super dárek?  Kromě toho, že je to rovnou krásně zabalené, vypadá to jako super ozdoba interiéru, i kdyby ji člověk pak nezapaloval. A i kdyby chtěl zapalovat bez vůně, tak si koupí náplň bez vůně (a bude mít jen "čistý" vzduch). Takže všechno je možné. 

Co si o této lampě myslíte? Nebo zůstanete věrni svíčkám? :-) 

S.





Komentáře