Ženeva!

Ráda projíždím weby s levnými letenkami. Prostě mě to baví a někdy narazím na něco, co rozhodně stojí za to. A takhle jsem narazila na letenky do Ženevy. Protože ale ani můj manžel, ani manžel sestry v nabízeném termínu odjet nemohl, tak jsme se rozhodly pro dámskou jízdu.

O ubytování se dozvíte na konci článku, byl to oříšek ho hledat, zvolily jsme couchsurfing, a tam se moje a sestry názory rozcházejí :D Já jsem nebyla moc nespokojená, ale vděčná za příležitost být v Ženevě, ségra by do toho šla znovu. Nyní už raději hledáme ubytování přes airbnb.

Do Ženevy jsme jely v září, takže jsme doufaly v dobré počasí (hlavně abychom nemusely táhnout moc věcí), a to nám docela dobře vyšlo.

Pokaždé, když někam přijedeme, snažíme se najít nějaký informační centrum, kde dostaneme mapu a tipy, kam se podívat, když máte 1-3 dny. Všichni naprosto perfektně mluví anglicky, takže jsme neměly problém se dorozumět.

Výlet měl být low-cost, takže podle toho jsme se taky řídily :D Trochu nám to zkazilo hned první ráno, kdy po nás za dvě kafé z Mékáče chtěli cca 9 EUR. Chápu, že spousta z vás si řekne, že je to JEN 9 EUR, jenže když si toho pak dáte víc, takže přesně takhle to přestane být low-cost výlet. Nakupovaly jsme normálně v supermarketu, od snídaně až po večeři. Uznávám, že kdybychom jely s manžely, tak by to TAK levně nevyšlo, ale takhle ve dvou nám to bohatě stačilo.
Vodu jsme třeba nekupovaly vůbec, protože všude ve městě jsou veřejné kohoutky, kde si vodu můžete natočit, stačí mít svojí láhev ;).

Skoro všude jsme chodily pěšky, protože jsme měly čas, doprava je tam samozřejmě také drahá. Všude je plno laviček, odpočívadel, takže nikdy nebyl problém si najít místo na sezení či ležení :D.

Ženevské jezero je naprosto nádherné a byly jsme u něj hodněkrát, protože přes něj jsme chodily "domů". Kolem jezera je spousta laviček, zeleně a hlavně krásný výhled, takže je to skvělé místo pro relax. Večer to začíná žít.

Katedrála sv. Petra je krásná a šly jsme i nahoru, akorát Ženeva je docela placka, takže nic moc neuvidíte, ale je to fakt krásný výhled na jezero :)) Vstup do katedrály stál 4,5 EUR.

Podívaly jsme se také na sídlo OSN a známou židli.

V Ženevě je hodně zajímavá architektura. Máte pocit, že si pomalu musíte fotit každý barák, protože je super :)).

Počasí na koupání opravdu nebylo, takže tohle jsou nějací otužilci :).

Protože jsme měly pocit, že Ženevu už jsme docela prošly, tak jsme se vydaly na výlet do francouzského městečka Annecy, a bylo to fakt krásné!! O tom si ale můžete přečíst v dalším článku, protože tam je fotek opravdu na samostatný článek (a je zde) :D.

Poslední den v Ženevě jsme byli na blešáku. Blešáky tam jsou obrovské a dá se tam fakt strávit půl dne jak nic. O blešáku a našich nákupech psala již moje sestra zde. Trošku blbé bylo to, že to byl náš poslední den, kdy jsme měly ubytování, takže jsme už všechny věci musely mít s sebou. Naštěstí jsme jely jen s kabelkou a ségra s batohem, ale pořád to bylo docela těžké.

Blázni jsou všude :D

A další fotky ;)

Za 3,5 franků jsme se dostaly vlakem na letiště, kde jsme poslední noc přespaly. Já vím, pro někoho to bude znít naprosto nepředstavitelně, ale naši hostitelé z couchsurfingu shodou okolností ten den vyjížděli do Prahy (a měli plné auto :D), nám letělo letadlo další den v šest ráno, takže jsme se rozhodly, že prostě noc strávíme na letišti. Jak jsme zjistily, tak tokových lidí bylo hrozně moc, letiště se večer zavírá a už se tam nikdo nedostane, což je fajn :D.

A teď něco k ubytování:

Začaly jsme hledat ubytování. Ženeva je drahá. Hodně drahá. Rozhodly jsme se být hrozně "in" a zkusit couchsurfing, protože to byla v tu chvíli nejpřijatelnější možnost.

Tady je útržek z článku mé sestry o couchsurfingu:

"Se sestrou jsme si zrovna koupily letenky do Ženevy za hubičku. A pak se podívaly na ceny hotelů. FÍÍÍÍHA.

Ženeva je asi na couchsurfingu hodně oblíbená (asi kvůli ceně hotelů), tak byl docela oříšek sehnat ubytování. Zvlášť, když chcete bydlet jen u holky. Nebo případně manželů... Nebo rodiny s dítětem (to je ještě lepší). Asi 3x nám bylo řečeno, že už někoho v tom termínu ubytovávají (ještě ke všemu jsme chtěly na 3 až 4 noci) a jednou, že se jim to kryje s narozeninama, což je blbý. Ale pak to najednou vyšlo!

Rodina s dvouletou holčičkou. Zajímavé bylo, že původem z Íránu, v Ženevě bydlejí pár let. Když jsme přijely, tak nám řekli, že k nim přijedou ještě další kamarádi. Zkrátka... nakonec jsme místo na pohovce spaly na koberci se spacáky :-)    Taková menší podpásovka, ale co :-)

Pak byl další zádrhel, že kvůli kamarádům na nás neměli čas - já ho teda moc nevyžaduji, ale takové kafe po ránu by mi zvedlo náladu :-) Ono totiž za debilní kafe v Ženevě dáte 4-5 EUR.

A pak teda nějak odpoledne odešli ven a přišli v 11 večer :-) No a my od 9 večer seděly před barákem :-D   Ještě, že si se sestrou máme, co říct. A že nepršelo.

Nějakej večer nás zatáhli do nějaké zapadlé restaurace s nejlepším fondue, co jsem měla. Za pár EUR!!! (kurňa, to kafe po ránu pro dvě osoby bylo dražší než fondue tatkéž pro dvě osoby)

Jo, a pak odjížděli o den dřív než jsme letěly (letělo nám to v 6 ráno) - to nám ale řekli dopředu. Tak poslední noc jsme spaly na letišti. (Vsuvka: Kdo spí častěji na letištích, zajisté zná stránky http://www.sleepinginairports.net/ (zde). Tak spát na letišti v Ženevě je totální horor. 3 noci předtím na koberci nám přišly jako ráj (a to jsme měly z toho koberce modřiny a byly totálně oteklé). )

Takže to zkrátka mělo plusy a mínusy. Obrovský plus je to, že je to zadarmo a že vám řeknou, kam jít, kam jet, co za to stojí a co ne... To se mi hodně líbí. Zrovna u nás bylo mínus to samotné spaní na zemi... a žádné kafe po ránu... a že jednou jsme musely běžet přes celou Ženevu, abychom si vyzvedly klíče, abychom pak opět nečekaly pode dveřma x hodin. "

Určitě bych do Ženevy jela znovu, ale už třeba jen na den, posadit se u jezera :))

Byli jste v Ženevě, láká vás to?