Velikonoční ostružinové muffiny

Babiččina volba mi poslala k Velikonocům krásný dárek - mouku, formičky na muffiny a krásného zajíčka. Nejsem zastánce velikonočních tradic (pomlázka), ale baví mě to volno a zajíčci a všude ten nádech jara ;) 

Já jsem se rozhodla upéct muffiny. Zrovna ostružinové, protože jsem v mrazáku měla ostružiny ;), ale můžete použít jakékoliv ovoce. Třeba hruška vám dodá ještě víc vláčnosti ;). 

V receptu jsou ovesné vločky a celozrnná mouka, aby to bylo alespoň o něco zdravější ;)). 





Co budeme potřebovat? 

80 g ovesných vloček
140 g mouky - já jsem použila dortovou Babiččinu volbu
75 g celozrnné mouky
2 čajové lžičky kypřicího prášku
1/4 č.l. jedlé sody
1/2 č.l. muškatového oříšku
1 č.l. soli
2 ks hrušky nebo jakékoliv jiné ovoce/bobule
120 g cukru
60 g másla
230 g jogurtu
2 ks vajíčka
150 g oříšky

Vezměte nějaké krásné velikonoční formičky, mně je darovala Babiččina volba! ;) 

Smícháme dohromady suché ingredience - ovesné vločky, obě mouky, kypřící prášek, sodu, muškátový oříšek a sůl. 


Ostružiny jsem hodila do sekáčku. 


Rozpustíme máslo, třeba v mikrovlnce.  V jiné míse, než kde jsou suché suroviny, smícháme cukr, máslo, jogurt a vajíčka. Na to nasypeme ostružiny/hrušku..



Přidáme do směsi část oříšku, druhou část použijeme na posyp muffinů. 

Spojíme obě části těsta a můžeme dávkovat do formiček. 




Pečte při 180 stupních cca 25-30 min. 

DOBROU CHUŤ A VESELÉ VELIKONOCE!! ;) 







A.

Komentáře