A už se cítím lépe... ;)

Každý má nějaký svůj důvod, proč začíná se zdravým životním stylem.. Jak víte, tak já jsem se o to pokoušela už víckrát, ale vždycky to na něčem selhalo - většinou na tom, že mě to prostě nebavilo dodržovat..měla jsem třeba jídelníček, který mi ze začátku vyhovoval, ale pak mi začalo vadit, jak velké porce jsem jedla, a pak se večer cítila jako malý hrošík (bylo mi fakt těžko!).. 

Článek bude dlouhý, je to jistý záznam i pro mě ;). 

Od léta 2015 jsem poctivě cvičila a opravdu jsem cítila, že mám nějaké svaly a větší sílu, viděla jsem reálné pokroky, problém byl ale v tom, že jsem pořád nehubla, vlastně jsem kvůli svalům přibrala, ale tuk pořád zůstával, takže můj cíl splněn nebyl.. A trápilo mě to dál..

V lednu 2016 nastal zlom.. Zjistila jsem, že mám jisté zdravotní komplikace a bylo mi doporučeno trochu shodit (záměrně píšu trochu, protože opravdu nemám extra velkou nadváhu...) a stravovat se zdravě. Zároveň jsem musela omezit silové tréninky - žádné zvedání činek nebo tak.. 

Se zdravým jídlem problém nemám, to si myslím, že jste i sami mohli vidět ze spousty fotek jídla, které dávám na blog.. Můj hlavní problém byl porce - prostě jsem nevěděla, kolik toho mám sníst, takže někdy jsem jedla moc a někdy málo. 


Bulgur, rukola, rajče, paprika, ředkvičky, okurka + kuřecí stehno bez kůže dělané na pánvi



O mém "stavu" jsem psala zde. Změnilo se to, že jsem zjistila, že za kily navíc stojí taky špatná antikoncepce, kterou jsem brala cca 10 let, což je docela dlouho doba na to, aby napáchala nějaké škody.. A hlavně ta psychika :(. 

Po novém roce jsem ale byla trochu zoufalá, nevěděla jsem, kde začít, nechtěla jsem se vracet ke starým jídelníčkům, protože jsem věděla, že když už jsem dvakrát selhala, tak to znovu nedám, ta jídla mi prostě neseděla. Bylo to "nucené", protože sama bych si ta jídla třeba vůbec nedělala. A hlavně mě to po pár měsících fakt přestalo bavit. 

Začala jsem pracovat na tom, abych se dostala na větší psychické pohody a zjistila jsem, že mám fakt velký problém s přijetím vlastního těla, že prostě opravdu potřebuju zhubnout a lékař mi to jen potvrdil. (Jakmile jsem začala hubnout a viděla jsem výsledek, moje nálada se hned zlepšovala.. ;))

A tak jsem se obrátila na Veroniku Duží. Sledovala jsem její blog snad od začátku, dost toho podle ní uvařila a rozhodla jsem se, že je to ta pravá osoba, která mi pomůže. A protože k Vánocům jsem od tchána dostala peníze, tak jsem se rozhodla, že darované peníze utratím fakt za sebe (obvykle to mě končí tak, že když mi někdo dá peníze, utratím je třeba za běžný nákup). 
Zvolila jsem 90 denní coaching. Dostala jsem od Verči 7 jídelníčků, soubor "náhrada potravin", což, jak jsem zjistila, mi vždycky chybělo.. Před tím jsem prostě nevěděla, čím můžu potraviny nahradit tak, abych si neuškodila a jídlo bylo pořád zdravé. 

Když mi v mailu přistál jídelníček, tak jsem jen zírala, a pak nadšeně běžela za manželem :)). Bylo to totiž opravdu podle mých představ. Byly tam špagety a pečivo!! Té radosti!! ;)) Víte, je super, když můžete jíst fakt to, co chcete a nemít z toho výčitky ;). (V jednom jídelníčku před jsem měla malilinkou porci, která mi nestačila a ve druhém jídelníčku jsem těstoviny a pečivo neměla skoro vůbec.)



Strašně se mi taky líbí, že s Verčou můžu komunikovat, když jí napíšu mail, že nevím, jak něco nahradit nebo přijdu na novou potravinu, tak od ní dostanu smysluplnou odpověď ;), a to opravdu rychle :). 

Je velmi důležité podotknout, že jsem se do toho ale nepustila s fanatismem, tím myslím to, že bych najednou začala žít superzdravě a odmítala všechno, co jsem jedla doposud. Mám manžela, se kterým ráda zajdu někam na večeři, mám kamarádky, se kterými si ráda dám dortík a kafe.. Spočívá to v tom, že nemám plán hubnout do plavek, nemám plán mít skvělé tělíčko na balení chlapů u bazénu :D, nepotřebuju nikomu nic dokazovat - prostě jen potřebuju mít zdravé tělo. Ale zdravé tělo potřebuje i zdravou psychiku, proto se nechci omezovat. I přesto, že jsem víckrát jídelníček porušila, tělo se mění. Jsem naprosto smířená s tím, že to nepůjde tak rychle, jako kdybych si fakt ty dortíčky nedávala a jedla jen zdravě, ale pro mě je fakt důležitější dát si dohromady psychiku a mít se ráda. 




Někdo by se mohl ptát: "A co manžel? Taky jí s tebou zdravě?". A je velmi důležité říct, že jsem i před tím často pro manžela vařila zvlášť. Ale neztěžuju si to. Prostě mezi tím, co něco dělám pro sebe, udělám oběd/večeři pro manžela, nic náročného. Navíc musím říct, že můj manžel třeba v klidu sní kus kus, akorát prostě musí být dobře dochucený a nesmí to jíst 4x týdně ;)). 

Asi je také dobré zmínit, že v podstatě nepiju alkohol, takže v tomto směru také žádné velké omezování není. 


Manželovi často k obědu udělám to samé, co sobě, ale třeba z kuřete nesundávám kůži nebo tak ;) 


Když večeři udělá manžel, prostě ji sním, akorát mu třeba přenechám přebytek brambor :D



Většinou si připravím obědy na několik dnů dopředu, pak vím, že mám oběd, i když se mi večer nechce vařit. 


Něco jako guláš pro manžela. Žádná velká práce, nahážu do hrnce "codůmdal", připadám maso a třeba na 2 hodiny nechám na sporáku, to mi fakt moc času nezabere ;). 











Grilování u rodičů - opravdu nevhodná doba se omezovat :D


Obídek ve měste. Hovězí udon ze Sushi time. 


Za 1 měsíc jsem shodila asi 3 kila, z břicha mi odešlo skoro 5 cm.. ;) Není to rychlé, ale ty výsledky mě přesvědčují o tom, že opravdu jde jíst co chcete a přitom hubnout, jen nesmíte mít přehnané požadavky..  

Za ten měsíc jsem byla 8x cvičit - 2x kruháč a 5x H.E.A.T. 

Určitě budu přinášet moje další pokroky ;)

A. 

Komentáře

  1. Naprosto dokonalý článek. :) Tohle je krása číst. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Wow úžasný pokrok namotivovala jsi mě :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,dakujem za inspirativny clanok.Aj ja sa snazim zdravsie zit,ale chce to tvrdsiu disciplinu :).Eva

    OdpovědětVymazat

Okomentovat