Srdíčkové sušenky :)

A protože jsem opravdu dlouho nepekla, tak rovnou přicházím s dalším receptem ;) Tentokrát srdíčkové sušenky. Jak jsem již psala, nejsem zastánce Valentýna, jsem pro to, aby si lidé vyjadřovali lásku pořád, nejen v určitý den, takže tento recept můžete použít kdykoliv ;) . 

Sušenky jsou jednoduché, ale trvají trochu déle kvůli době uležení v lednici, ale věřte mi, stojí za to ;). 



Co budeme potřebovat? 

Na těsto: 

180 g mouky - já jsem použila Babiččinu volbu na křehké těsto
120 g másla
75 g moučkového cukru
50 g ořechů - já jsem vzala lískové ořechy a kešu, ale je zcela na vás, co použijete
1 ks vejce
špetka soli a kypřícího prášku



Dekor

110 g moučkového cukru
1 ks bílek
špetka soli, "špetka" citronové šťávy, vanilkový cukr (já jsem použila svůj domácí)

Postup: 

Jako úplně první věc, ještě než začnete vařit - vyndejte z lednice máslo a nechte ho změknout při pokojové teplotě. 

Dále vyberte ořechy, které budete přidávat do receptu a rozmělněte je - já jsem je jednoduše hodila na chviličku do sekáčku ;) 

A jdeme na to: Smíchejte v míse máslo, vajíčko, ořechy a moučkový cukr (já jsem byla věrná svému robotovi, ale klidně použijte klasický mixér). Postupně do směsi přidávejte mouku, smíchanou se solí a kypřícím práškem. 


Až vše smícháme, zabalíme do potravinářské folie a šoupneme na 30 min do lednice.



A nyní rada - nezačínejte teď dělat dekor :)), já vím, že si říkáte, že teď máte čas, tak ho uděláte, ale je to zbytečné, on totiž ztuhne, takže ho budete muset znovu rozehřívat.. ;) 

Po 30 minutách vyndáme těsto, vyválíme a vykrojíme srdíčka - cca 5-8 mm vysoké. (nebo co je libo ;)). 

Bacha, těsto je podobné, jako na máslové sušenky (nebo na linecké), takže s ním musíte pracovat dost rychle.. 


Vykrojené sušenky dejte znovu do lednice na 30 min. 

Předehřejte troubu na 160 stupňů a po 30 minutách pošlete sušenky "zlatovět" na 15-20 min, uvidíte sami ;). 


Mezitím si můžeme připravit dekor: Důkladně promícháme moučkový cukr s bílkem, rozehřejeme na 40-50 stupňů (já teploměr nemám, prostě jsem tam strčila prst, 40 stupňů musíte v pohodě vydržet :D. Vmíchejte do směsi sůl, citrónovou šťávu a přijde trochu vanilkového cukru (nebo klidně vanilkový extrakt, pokud máte). 



Jak budete zdobit sušenky, je vlastně zcela na vás ;). Já jsem dala právě bílý dekor kolem a dovnitř jsem dala čokoládu (a posypala oříšky) a marmeládu. 





 









Manžel sušenky moc a moc chválil, což je pro mě největší potěšení ;) 

Dobrou chuť! 

A. 

Komentáře

  1. Ty jsou miloučké :-) Já dělala cup cake s motýlky.

    Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky pěkné ;) Jsem četla i o romantickém skutku, co udělal manžel, moc krásné ;)

      Vymazat

Okomentovat