Palačinky plněné ricottou se špenátem

Jak jsem se tu už několikrát zmiňovala, ráda nakupuju v briském potravinovém řetězci Iceland a když mi od nich přišla nabídka spolupráce, skákala jsem až ke stropu, mé srdce zaplesalo... Dostala jsem na vyzkoušení tři nové mouky Babiččina volba. A protože vařím a peču ráda, tak jsem nabídku neodmítla. Babiččinu volbu jsem kupovala vždycky, takže že mají nové mouky mě zaujalo. 




Mouky jsou nové, viděla jsem na ně reklamu v televizi, ale v obchodě jsem na mouky ještě nenatrefila. 

Začala jsem s dortovou moukou. "Extra světlá mouka, která se dobře spojí s ostatními surovinami v hladké těsto. Moučníky z této mouky mají lehkou konzistenci a jemně pórovitou strukturu. Jsou vhodné zejména pro plnění krémy a pro promazávání."


"Ideální je k přípravě všech třených a šlehaných hmot – na dortové korpusy, piškotové moučníky a rolády, krémové řezy, na bábovku, beránka, nekynuté výrobky typu perník, makovník a další.
TIP: Vyzkoušejte ji také na palačinky a na pečení větrníků či věnečků."

Já jsem se rozhodla, že pro začátek z ní udělám palačinky plněné ricottou se špenátem k obědu. Receptem jsem se inspirovala u Jany z blogu Cucinare con amore

Na 10 palačinek jsem potřebovala: 
40 g másla (nejčastěji kupuju Farmářské máslo, které seženete i v Icelandu..třeba v Tescu jsem ho nesehnala :()
6 vajíček
240 g dortové mouky Babiččina volba
500 ml polotučného mléka

Všechny suroviny jsem smíchala a nechala cca na 15 minut odstát. 




Mezitím jsem dělala náplň do palačinek:
200 g ricotty
100 g tvarohu ve vaniččce
5 "bobánků" špenátů, který taktéž kupuju v Icelandu
pokud někdo chce, může dát na palačinky strouhaný sýr


Na pánev hodím rozmrazovat špenát a mezí tím smíchám ricottu s tvarohem - přidám tam sůl, pepř a muškátový oříšek. 


Po tom, co se špenát rozmrazí, přidám ricottovou směs. Vše zamíchám a nechat stát vedle, aby směs vychladla. 


Uděláme palačinky. Já nevím, jestli si to namlouvám, nebo ta mouka je opravdu tak skvělá, ale ty palačinky se povedly fakt na jedničku! Co mě samotnou překvapilo by to, jak byly nadýchané! Je lepší dělat palačinky tenké, aby se pak dobře plnily. 


Směs jsem zabalila do palačinek a ještě chvíli je nechala na pánvi, aby se ohřály. Pak už jen podávat ;) 




S manželem jsme si moc pochutnali a jsem ráda, že jsem dostala mouku na vyzkoušení, protože teď budu kupovat ji, i obyčejně jídlo, jako jsou palačinky můžete stále nějak vylepšovat!

Co vy? Taky tak milujete palačinky?

A.

Komentáře

Okomentovat