Kde na to bereš?

Tahle otázka mě vždycky pobaví. Čím dál častěji se totiž objevuje u známějších (ale i méně známých) blogerek na Youtube (skoro u každého nového haulu), Instagramu a dalších sociálních sítích, včetně blogů samotných.

Je tato otázka drzá? Ano, je. Ale já z ní mám rozporuplné pocity. Jsem tvor zvědavý, takže mě to taky zajímá a kolikrát mám fakt chuť se zeptat, odkud proboha osmnáctiletá holka bere na kabelku od Prady, pokud ji to neplatí rodiče..brigády..? Opravdu? A co dělá za brigádu..? Já chci taky takovou :D

Lidé jsou závistivé a často nepřející. Já třeba závidím, ale v dobrém, říkám si, že určitě si taky někdy takovou kabelku/zájezd/dosaďte cokoliv, budu mít, protože si na ni vydělám. Ale ráda se dozvím, jak se k tomu člověk dopracoval, abych se inspirovala a motivovala (proto třeba ráda čtu First Class, kde je motivace dost ;)).  A ano, jak už jsem řekla, jsem zvědavá, tudíž by mě opravdu zajímalo, odkud určité lidi na určité věci berou peníze.

Hodně věcí, co vidím, musí pocházet ze spoluprací. Někteří to přiznají, někteří ne. Je to jejich věc. Ale když už se někdo zeptá, tak nevidím důvod, proč neodpovědět. Jediné, co mi teda fakt vadí, je když se v jeden okamžik objeví recenze na jeden určitý produkt na desíti blozích najednou. Pak je jen zábavné pozorovat, kdo přizná, že je to spolupráce, a kdo ne.


Ano, je drzost se ptát na výší platu nebo na určitou firmu, ve které člověk pracuje, ale dá se na to slušně odepsat. Věta jako "pracuju na plný úvazek a utrácím za svoje záliby" je v pohodě, ale ve chvíli, kdy holky natáčejí vlogy, kde se celý den baví a zahlcují Instagram novými věcmi, tak je opravdu otázka "kde na to všechno bere, to jí někdo platí za zábavu?". Souhlasím ale s tím, že chtít po někom název firmy, kde dělá, je drzost - jsme na internetu, trocha soukromí neuškodí ;) Je mi moc sympatické, když ty holky přiznají (teď narážím třeba na Shopaholic Nicol), že je prostě ta "zábava" živí, mají to jako práci ;)

Já třeba taky nemám ráda, když se mě někdo ptá na měsíční výdělek. O mých příjmech ví pár lidí z rodiny, nebo které se rodinu považuju, a takhle mi to naprosto vyhovuje. Neměla bych třeba problém prozradit to více lidem, ale ta lidská závist je strašná..stačí, abych brala o 1000,- víc než někdo a už to jede...

Pokud se mě ale někdo ptá na cenu něčeho, co jsem si koupila, tak většinou to člověku řeknu. Já třeba nesnáším, když na prodejně nejsou ceny a člověk se na všechno musí ptát. Pak je mi to divné. Buď to musí stát majlant, tudíž jdu pryč :D, nebo mě napadne, že ceny jsou třeba nějak individuální, a to se mi zase tolik nelíbí.. ;) (pokud to mají uvedené třeba na stránkách nebo v katalogu, tak ok...)
Je naprosto každého věc, jak ty peníze kdo utrácí, psala jsem dva články na tipy, jak ušetřit (zde a zde). Ale jestli člověk bude mít na konci měsíce našetřeno nebo jestli bude v mínusu, už je jeho věc. Já se prostě ráda dívám do budoucna, takže šetřím.
Jak reagujete na to, když se vás někdo zeptá na cenu něčeho, co jste si právě koupili, nebo na výši vašeho platu?
A.

Komentáře

  1. Jo, je to tak. Mně na tom asi nejvíc vadí, když se někdo poměrně slušně zeptá (i když to se stává míň než nepříjemné komentáře typu kdo si ji vydržuje apod.) a blogerka na to buď neodpoví (komentář smaže) nebo se dost silně ohradí a naváží se do tazatele. Ale jinak si i já mnohokrát říkám, kde na to berou, načež si uvědomím, že to není můj život a už vůbec ne moje starost. Když lidi chtějí, dokáží si ušetřit na spoustu věcí. Třeba pomalu, ale dá se to. Ale je fajn, žes o tom napsala ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ono je to taky takové rozporuplné.. Ano, je to jejich věc, zase na druhou stranu někteří dávají skoro komplet svůj život na sociální sítě, mluví o rozchodech atd, takže otázky na příjem mi přijdou přirozené ;)

      Vymazat
  2. Ahojky. Vůbec mi nevadí, když se někdo zeptá na cenu. Jediné, co mě napadá, je cena naší hrubé stavby. Tím, že stavíme sami, tak je jasné, že cena je celkem nízká a lidé jsou schopni šířit blbosti. Takže o ceně našeho domu nemluvím. Ale jinak mi to nevadí. A pokud si jedná o výhodou koupi, tak to dokonce říkám ráda :-) vždy mám radost, když pořídím něco výhodně. Ale o mzdě nemluvím ráda. Řekla jsem to jen rodině a jinak nemám potřebu to šířit. U pár lidí jsem byla donucena vysvětlit, že opravdu nevydělávám desetitisíce (hodně lidí si myslelo, že s titulem mám minimálně třicet tisíc - haha) Navíc je podle mě dotaz na mzdu neslušný.
    Jinak díky za tyto články ;-) v poslední době jediné, které čtu, jsou právě na tomto blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, někdy i když odpovíš slušně, tak si to člověk vyloží po svém a není to vždycky v dobrém :/..

      Díky moc, ani nevíš, jak moc nás taková pochvala těší!!! ;)

      Vymazat
  3. Pokud má blogerka věc od firmy a dělá jí tak reklamu, měla by to uvést, jinak je to skrytá reklama. Já mám taky tento druh zvědavosti, protože nikdy není naškodu se inspirovat :-) Když se mě někdo zeptá na cenu, tak klidně odpovím. Výši platu/výdělku jedině výměnou za tuto informaci od tazatele :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat