Cvičení pro děti, aneb - asi brzy zkrachuju!

Potom, co jsem naposledy drze vlezla do příspěvku sestry (zde), mi bylo řečeno, že si mám napsat svůj článek, a ne šahat na cizí výtvory! 

Tak jsem se rozhodla, že tedy dokončím příspěvek o tom, jak asi brzy zkrachuji. 

Moji princezně byly v létě 3 roky, což je takový věk, kdy by se už mohla trochu socializovat. Do školky ji dávat nechci, takže jsem už přes léto hledala různá cvičení / kroužky, kam bych ji mohla zapsat. Jako úplně malá byla na kurzech plavání pro miminka - a jako dobrý, ovšem mi přišlo fajn se podívat, jak to lektorky dělají, a pak už postupovat v ty vodě intuitivně (malá vodu miluje a nemá s tím nejmenší problém). Platit totiž každé 2 měsíce přes 3 tisíce za 30 minut plavání jednou týdně... No.

1. Cvičení pro děti (tělocvik)



Tak nejdříve sokolovny... V nejbližší u nás mi řekli, že děti od úplného začátku cvičí bez rodičů, a i když je cvičení vypsané od 3 let, tak doporučují až později. Takže pro nás ne. 

Pak jsem hledala jiná cvičení. Většina za rozumné ceny byla v naprosto nerozumnou dobu (pro nás, pracující matky). Takže když jsem našla něco od pěti večer (což jakž takž ještě jde), tak to bylo za šílenou cenu. Když jsem cvičila 2x týdně po 1,5 hodině krav magu, a k tomu ještě měla možnost se praktikovat samostatně o víkendu v jejich tělocvičně, tak mi pět tisíc přišlo tak  akorát... Ale jako 1x týdne po 60 minutách, a ještě PŘES pět tisíc (což pořád ještě není osm, jako někde jinde), tak to mi prostě přijde drsné :-) 

Když to zkrátím, tak nakonec na to cvičení chodíme - první týden jsme byli ještě na dovolené, další týden byla zkušební hodina zdarma, takže ve finále něco přes 4 tisíc už mě nešokovalo tolik. Malá tam nedělá nic, co by už neznala z domova (když je to jediné dítě v rodině, a to jak moji, tak manžela, tak ještě ke všemu manžela sestry, tak se ji věnuje pořád někdo). Ale já jsem potřebovala, ale by se naučila být v přítomnosti dětí beze mě. Což ji trvalo přesně jednu a půl hodinu. V půlce druhé hodiny mě prostě poslala pryč a už to tak u toho zůstalo. (Tudíž příští půl rok na něco takového už chodit nepotřebuje, toť můj závěr :-) 

2. Zpívání a podobně

Už kdysi dávno moje kamarádka mluvila o hudební škole YAMAHA (zde). Takže když jsem zjistila, že to mají také kousek od nás, přihlásila jsem malou hned. V rozumnou dobu a za rozumnou cenu. A je to opravdu úžasné - hodiny se mi moc líbí, lektorka se mi moc líbí, opravdu perfektní (tak nádherný hlas se jen tak nevidí). Jediná nevýhoda je, že se na hodinu pro starší přihlásilo málo lidí, takže nás spojili s prckama - tudíž mám pocit, že je malá úplně dokonalá (a ona je vlastně "pouze" nejstarší :-)

3. Výtvarná výchova

Nakonec jsem nic nenašla. Moc se mi líbí výtvarná herna Národní Galerie (zde), ale časově se mi to opravdu moc nehodí (a i když by čtvrtek šel, tak to už má malá YAMAHU a zase ji nechci přetěžovat). Pak jsem našla ještě jeden kroužek v rámci mateřské školky kousek od nás, ale tam mi opět řekli, že děti od začátku malují bez rodičů. A to si myslím, že by malá minimálně ještě prvních několik hodin protrucovala. Takže zase příští rok. 

4. No a poslední - angličtina

Zastávám názor, že se na dítě prostě musí mluvit nějakou řečí a ono to nějak půjde. Takže jsem našla přes inzerát slečnu, se kterou jsme se domluvily zkušební hodinu - a protože se mi její přízvuk líbil + vypadala, že má dobrý vztah k dětem, tak jsme si plácly. Jo, a ještě její hodinová sazba je hodně lidská, protože se jedná pořád o studentku střední školy. Takhle jsem kdysi doučovala angličtinu já a vím, že děcka po pár měsících v pohodě mluvily. Sama na malou mluvit anglicky nechci, protože ji nechci v hlavě dělat maglajs. 

Někdo mi říkal, ať nezatěžuji své dítě tolik, že je pořád malá. Ovšem, teď to vypadá na 3 až 5 hodin týdně nějakého organizovaného programu, což mi ve 3 letech opravdu nepřijde přetěžující (to děti ve školce toho mají o dost víc).  

Chodí vaše děti nebo chodily jste vy jako děti někam, co bylo úplně úžasné a co by nám nemělo ujít? :-) 

Díky!
S.

P.S. Veškeré kroužky hledám hlavně ze socializačních důvodů, je mi jasné, že doma se naučí cokoliv lépe než jinde s x dalšími dětmi ;-) 



Komentáře

  1. Syn má tedy 20 měsíců, takže sám ještě nikam nechodí. Navštěvujeme ale hodinu cvičení (45. minut - básníčky s tanečky, různé prolízky) a dílničku Montesorri, kde si sami zkouší pracovat s různými věcmi (vkládání knoflíků do pokladničky, rozlišování barev...) Je mezi dětmi a to se mu líbí :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat