Bestie krvelačné!

Na dovolenou do Chorvatska jsem s sebou brala super ECO, BIO, PRO DĚTI vhodný přípravek na komáry. Vypadalo to tak, že jsem se tím nastříkala, a za 5 minut komár již vesele seděl NA TOM MÍSTĚ, kam jsem ten super příprava nastříkala a VEČEŘEL. 

Takže už žádné takové pokusy. Zároveň se přiznám, že nechci na své dítě stříkat vyloženě chemickou směs (která je možná úplně v pohodě, ale prostě mám s tím vnitřní problém :-) 

Na internetu jsem posbírala různé nápady na přírodní repelenty, zkoušet budu asi příští rok, letos to už asi nevyjde :-)

1. Limetky a hřebíček - viz obrázek. A rozložit všude kolem. 




2. Kokosový olej + cca 25 kapek esenc.oleje - citronella nebo citrónová tráva + (pokud chcete) neparfémovaný krém (kvůli konzistenci). A to vše buď je zamíchat, anebo rozšlehat mixérem (prý je to lepší, protože pak je konzistence vyloženě krémová). Podrobný návod například tady (v angličtině). 

Člověk se stejně po opalování něčím maže, tak takhle varianta mi přijde vcelku dobrá, pokud vám nevadí vůně kokosu :-)

3. Listerin - PRÝ funguje jako repelent. Našla jsem i články, co to zpochybňují. Tak jako tak - když krvelačné bestie útočí budu zkoušet VŠECHNO, co budu mít pod rukou :-)

4. 2 hrnky vody + 5 kapek citrónové esenc.oleje + 10 kapek eukalyptového (nebo bazalkového) esenc. oleje + 20 kapek citronelového esenc. oleje  --> na tuto kombinace už mám připravený i rozprašovač (ten super úžasný BIO, jehož obsah jsem musela vylít). Třeba ve finále na to budu nadávat úplně stejně jako na ten kupovaný, ale aspoň mě to nebude tolik mrzet :-) 

5. A pokud zrovna po ruce nebude esenciální olej, tak prý stačí voda, rozmarýn a citrón. Rozmarýn nadrobno nakrájet, citrón nakrájet, vše zalít vařící vodou a nechat vychladnout. 

A když už kousnou? Tady je pěkná tabulka. Zdroj tady

zdroj

Máte nějaký jiný osvědčený recept? Nebo co používáte? 

Díky díky!
S.



Komentáře