Rychlá návštěva Bruselu ;)

Když mám možnost se do nějakého státu/města podívat, tak se tam podívám ;) A přesně tímto heslem jsem se řídila, když jsem zjistila, že se budu nacházet dvě hodiny od Bruselu, ve kterém jsem ještě nebyla ;) 

Do telefonu jsem si stáhla aplikaci been (pro Apple zde, pro Android zde), ve které zaznamenáváte, které státy jste již procestovali a kolik % světa jste vlastně viděli ;) Je fakt blbé, pokud jste třeba byli několikrát ve Španělsku (jako já), ale vlastně stát můžete zaškrtnout jen jednou.. Každopádně, mám hroznou radost, když si můžu odškrtnout další stát :) 

No, a takhle jsem zjistila, že jsem vlastně nikdy nebyla v Belgii. A když jsem si uvědomila, že budu kousek od Bruselu, tak jsem si řekla, že prostě musím vidět Atomium. Právě totiž Atomium pro mě představuje Brusel, jinak mě toto město nijak nelákalo.. 

Jako naschvál ten den pršelo a bylo opravdu hnusně, ale to nás s manželem neodradilo. 

A moje pocity? Smíšené. 


Zvenku se mi Atomium líbilo a hrozně jsme chtěli dovnitř. Takže jsme vystáli frontu na lístky, která se pohybovala docela dost rychle, ale dále bylo docela peklíčko. V podstatě hned jsme šli dovnitř, okamžitě si nás odchytil maskot, se kterým jsme se vyfotili (pak si můžete fotky koupit..), jeli jsme eskalátorem nahoru, podívali se do všech dostupných koulí..což teda, naprosto upřímně, žádný moc zážitek nebyl, protože tam byla akorát nějaká pochybná výstava.. jako ano, zajímavé, ale rozhodně jsem čekala více..
 


A pak nastalo to pravé peklo.. Potom, co jsme prošli dostupné koule, jsme se ocitli v dlouhotánské frontě, ve které se stálo do výtahu do nejvyšší koule, na vyhlídku. Ve frontě jsme stáli skoro dvě hodiny, skoro žádný vzduch a žádný prostor, ještě znáte to, když prší, tak všude zapařená okna..hnus.. no, ale aleluja, konečně výtah. Za pár sekund jsme se ocitli nahoře, a nekecám, prošli jsme to asi tak za minutu a půl a zase jsme stáli ve frontě na výtah dolů. To zklamání se nedá popsat.. Ano, navíc bylo hnusné počasí, takže ta vyhlídka byla nic moc, ale Belgie je dost placka, takže vlastně ani nic moc nebylo vidět :(. 





Strašlivě náš otrávily ty dvě obrovské fronty. Musím se ale přiznat, že kdybych do Atomia nešla, tak by mi to nedalo a jednou, až bych se tam znovu chtěla podívat, tak bych tam stejně šla, protože je to přece pro mě jakýsi symbol Belgie.. 

Vzhledem k tomu, že jsem před tím přečetla nějaké informaci i o Mini-Europe parku, tak jsme rovnou koupili zvýhodněné lístky Atomium + Mini Europe park. A tam to bylo opravdu moc pěkné. Kazilo nám to počasí a to, že jsme měli hrozně málo času - nečekali jsme, že strávíme takovou dobu ve frontě do Atomia.. :(


Jsou to vlastně zmenšená evropská města, dost z nich opravdu propracována do detailu. U každého města je možnost si přečíst, kdy vstoupili do EU a poslechnout si hymnu. Vždycky se navíc něco hýbalo. U Prahy se předváděl Orloj.. I když nás teda zarazilo, jak vypadá Praha.. Dost odfláknutě, co říkáte? 




Toto vypadalo opravdu nádherně. To je Brusel :). 






Atomiem a Mini-Evropou naše návštěva Brusela skončila. Pokud se tam podívám příště, tak se podávám do historické části města a budu ráda, že už nemusím stát frontu do Atomia ;). Jsem ale ráda, že jsem si odškrtla další položku, kterou jsem chtěla vidět.. ;)

A co vy a rychlovýlety?

A. 

Komentáře

  1. Tak přesně takovou aplikaci už hrozně dlouho hledám! :D a nechápu, proč jsem ji v záplavě těch nesmyslů nikde neobjevila. Jinak jsem byla v bruselu dvakrát, a na Atomium jsem teda vždycky nějak.. zapomněla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si právě říkala, že Atomium musím navštívit, protože historická centra zase taaaak odlišná nejsou v evropských městech..

      Vymazat
  2. já mám Brusel moc ráda, ale Atomium mě taky nezaujalo, byla jsem tam jednou před lety a není to něco, co by člověk musel zažít víckrát :D. I když ten park okolo je hezký. Taky chystám článek z Bruselu, ale spíš centrum, možná i EU instituce, nějaké nákupy... místní počasí je hrůza, aktuálně pořád zima (aspoň na mě :D), ale taky se má zítra oteplit, tak snad!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten park asi bude hezký, ale jak nám pršelo, tak už jsme do něj nešli.. :(

      Vymazat
  3. Krásné to město, příští týden jedu služebně do Berlína :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Berlíně jsem byla dvarkát nebo dokonce třikrát.. :D, moc se mi tam líbilo :)

      Vymazat
  4. Musím říct, že já osobně Brusel nemám vůbec ráda. Tak nějak celkově, město, styl života, počasí, koneckonců i tu eurobublinu, ve které jsem dva roky pracovala a žila. Nakonec jsem byla šťastná, že mě osud zavál jinam. Ale je to jen můj osobní pocit, znám lidi, kteří Brusel milují. Máš pravdu, Atomium není taková hitparáda, jak se na první pohled zdá. Ale to vše jen jen můj subjektivní názor... :-) Určitě je dobré navštívit místo, kde člověk ještě nebyl, ikdyby jen na chvilku. S přítelem jsme letos takhle na dva dny navštívili po cestě Singapur, Bangkok a Dubaj při hlavní cestě na Bali a aspoň ten "feeling" z každého místa člověk získá a nelitujeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem do Bruselu vůbec ani nijak neplánovala jet, osud mě tam zavál :D To je super, takhle cestovat, to jedině podporuju :)

      Vymazat

Okomentovat