Radost z blešáku

Když jsme byli s manželem u známých v Německu, tak známá má zálibu v antikvárních bazarech. A ono to není na škodu, já je mám taky ráda, blešáky mě baví, jen se tam člověk nesmí zdržet přespříliš dlouho. A podstatné je, alespoň maličkost si odnést! Jinak se totiž člověk proklíná, že ztratí tolik času pro nic za nic. 

Nejsem žádný sběratel, takže nechci za starožitné věci moc utrácet, protože je zase nějak zvlášť neumím ocenit, ale mám ráda hezké věci ;)

A takhle na jednom blešáku v Belgii jsem chodila a jen si prohlížela..a pak jsem viděla nůž, hezký nůž. Kvůli perleťové rukojeti a vyrytému vzoru na čepeli jsem si říkala, že bude drahý. Ale můj táta se odradit nenechal a hned se ptal, kolik nůž stojí. Starší paní zvedla 3 prsty.. 3 eura? Není to nějak málo? Tak si říkám, jestli jsme fakt neslyšeli nějak špatně :) Ale ne, 3 eura.. Tak jsem si řekla, že to asi nebude nic zázračného, ale líbí se mi, tak si ten nůž koupím, abych alespoň něco z blešáku měla. 





A pak jsme přišli za mou známou, která, jak už jsem řekla, má zálibu v blešákách, a tím taky už dost věcem rozumí a ví, jak poznat hodnotu zboží. A ta mi řekla, že určitě ta část mezi rukojeti a čepelí je ze stříbra a že na té rukojeti je asi také perlová "vložka".. No, každopádně mi řekla, že ten nůž měl stát spíše tak 30 euro než 3 :D.. 




Měla jsem takovou radost! Takový úlovek! 

A nůž je pěkně ostrý, takže nyní pokaždé, když jim krájím pečivo, a následně si jim také to pečivo něčím mažu, tak si vždycky vzpomenu, jaký to byl skvělý kup ;)

Máte nějakou podobnou příhodu?

A.

Komentáře