Hlavně neztrácet naději..

Dlouho jsem přemýšlela, jak tento článek napsat a jestli ho vůbec psát.. A řekla jsem si, že to možná sice bude páté přes deváté, ale chci ho napsat, abych se k němu mohla za nějaký čas vrátit. 

Od té doby, co jsem s manželem, tj. cca 4 a půl roků, jsem přibrala cca něco přes 10 kilo.. Začalo to nevinně tím, že jsme spolu začali chodit v zimě, takže naše rande většinou probíhala v restauracích. A protože to ještě navíc bylo pozdě večer a pro mě to bylo jediné teplé a větší jídlo za den, tak kila postupně šla nahoru.. Pak se to nějakou dobu drželo a víc jsem začala přibírat po tom, co jsem dokončila školu. Přišlo zaměstnání, a s tím i sedavá práce. Pořád jsem se ale v pohodě vcházela do svého oblečení, takže jsem to nijak neřešila.. 





Jenže pak jsem začala přibírat ještě víc a nevěděla jsem, čím to je.. Každý kolem, kdo fakt nějak zhubnul mi říkal - vysaď sladké nápoje, neslaď, nejez bílé pečivo atd. No, sladké nápoje já v podstatě vůbec nepiju - jednou za čas si dám kolu, ale to je fakt hodně občas. Nesladím - ať už je to kafe, čaj nebo že si mám přidat nějakou šťávu do vody - ne, piju čistou neperlivou vodu a dodržuji pitný režim, s tím jsem nikdy problém neměla. Z bílého pečiva jsem přešla na celozrnné nebo knackebroty. Čokoládu nejím skoro vůbec (to se vždycky diví moje sestra, protože my doma máme zásoby, které nikdo nejí - i když už to ani nekupujume sami, vždycky nám to někdo přinese), brambůrky, slané tyčinky - nic.. Do toho jsem měla i nějaký pohyb. 

Před svatbou už se mi nelíbilo, jak vypadám, ale nechtěla jsem se tím stresovat a říkala jsem si, že po svatbě stejně budu chtít otěhotnět, tak by moje "práce" byla ztracena. Ale právě po svatbě jsem si řekla, že něco budu dělat. Ačkoliv i tak jim poměrně dost zdravě, tak jsem si nechala udělat jídelníček a zhubla jsem asi 2 nebo 3 kila a ubylo pár cm, ale ten jídelníček mi po chvíli dost lezl krkem a hlavně - necítila jsem se po tom jídle nijak skvěle (to by bylo opravdu na jiný článek...).



Na konci léta jsem vysadila antikoncepci a zjistila jsem, že s tím "tvořením" miminka to taková pohoda není... Což mě dost stresovalo (a stresuje). Manžel se dostal na lepší pozici, a tím skoro neměl čas na mě, což mě stresovalo ještě víc (a s tím nepřicházejícím těhotenstvím jsem si prostě připadala strašně sama)...naštěstí nemám ve zvyku zajídat smutek jídlem, takže z toho jsem nepřibrala.. ale, co si budeme povídat, stres dělá svoje.. 

Po celou dobu se snažím cvičit a jíst zdravě.. Jasně, nebudu popírat, že si někdy nedám burgera nebo zmrzlinu, ale prostě rozhodně nejím tak, že bych měla z čeho kynout.. Můj manžel nad tím jen kroutí hlavou, protože vidí, jak jím a nechápe to.. 




Přibrala jsem celkově, ale nejvíc na břiše, a z toho jsem smutná a hlavně se necítím ve svém těle.. Za chvíli jedu na dovolenou a plavky pro mě představují horor... Skoro veškeré oblečení je mi buď malé nebo se v něm necítím dobře.. většinou nosím volnější věci, ale rozčiluje mě to a je mi to nepříjemné.. (tím víc obdivují slečny/paní, kterým prostě nevadí, že jim leze břicho z kalhot nebo se rýsuje v šatech, ale cítí se s tím dobře)..

Naštěstí, asi měsíc zpátky se situace změnila a manžel přešel na jinou pozici - větší pohoda, žádná práce doma do noci, jen v pracovní době, tj. víc času pro mě. Začali jsme spolu chodit na brusle, na procházky a já navíc běhám a cvičím.. Jenže mám takový pocit, že prostě kynu ještě víc.. Už jsem dokonce i upravila svoje snídaně, případné svačiny - hodně jsem omezila sacharidy. Mým jídlem v poslední době jsou nejčastěji masa, saláty, oříšky, vajíčka. 



A protože už to prostě sama nezvládám, tak po návratu z dovolené, na doporučení kamaráda, chceme s manželem chodit do fitka. Původně tam měl chodit jen manžel, ale já jsem se rozhodla se přidat. Vlastně už je to domluvené a nehodláme se z toho vyvléknout, právě protože je v tom i další člověk, kterému jsme něco slíbili. Evidentně prostě potřebuju, aby mě někdo pohlídal, poradil a nasměroval. Nechci úplně měnit jídelníček, protože si opravdu nemyslím, že problém je tam.. Ale samozřejmě, pokud bude potřeba, tak i tam změna nastane. Jsem odhodlaná s tím pohnout. Manžel je konečně velkou podporou, protože když budu ve fitku, tak si nebudu říkat, že jsem zase sama a že jsem mohla večer trávit s ním, místo posilky.. 

Ačkoliv v té posilovně jsem ještě nebyla, tak ji mám nastudovanou z fotek a právě od kamaráda. Nejsou tam stroje - tj. člověk musí pracovat s vlastní váhou a s činkami a podobnými pomůckami. A to já chci, protože potom se o dost lépe cvičí i doma. 

Vyzkoušela jsem spoustu videí - Jillian, Boba, FintessBlender, XHIT atd., ale bohužel, moc výsledků to nepřineslo.. Načetla jsem strašně knih - přes Jillian až po více seriózní knihy, a ty znalosti se snažím aplikovat do svého života/jídelníčků. 



Teď si možná někdo myslí, že po tomto mém popisu jsem nějaká hrozná koule, ale zase tak strašný to asi z cizího pohledu není, ano, někdo si při pohledu na mě řekne, že mám pár kilo navíc, ale rozhodně mi nikdo neřekne, že mám velkou nadváhu. Jenže já to vidím jinak, necítím se dobře ve vlastním těle. 

Co bude asi nejtěžším úkolem - dostat se do psychické pohody, protože vím, že tam je velký kámen úrazu.. podle mě je to opravdu dáno tím, že když ráno mám problém si vybrat oblečení a i v rodině jsou narážky na to, jestli už nejsem těhotná (právě kvůli tomu břichu a volným věcem, viz výše), tak prostě v pohodě nejsem a potřebuju se z toho dostat.. 

Cca za 2 měsíce, doufám, pojedeme na další dovolenou, k moři, a to bych opravdu ráda vypadala jinak. Slibuju si to. 

A.

Komentáře

  1. A nebude to treba tim, ze jis malo? Muzes mit zpomalenej metabolismus a tim padem klidne pribirat. Jinak si to nedokazu vysvetlit:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, na to jsem přišla před nějakou dobou a snažím se hlídat, abych opravdu jedla za den dostatek ;)

      Vymazat
  2. zkus Bikini Body Guide od Kayly Itsines, má tam k tomu myslím i jídelníčky a ty fotky holek už i po pár týdnech toho programu jsou neskutečné. není to ani tak o hubnutí, jako o zpevnění a dání do formy, aby se člověk cítil dobře. akorát je to teda dražší, ale výsledky jsou vidět... sama o koupi uvažuju, protože to s ní funguje i obráceně, aby člověk trošku nabral a vytvaroval figuru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu mám taky staženou dávno, a pár krát jsem podle ní cvičila, ale teď, když už chodím do fitka se mi do toho pouštět nechce - nebo spíš není zapotřebí..

      A pokud Ti nevadí "podpořit pirátství", tak se opravdu dá stáhnout na uložto a nemusíš za ni platit..já jsem si to stáhla.. i s tou příručkou s jídelníčkem...

      Vymazat
  3. Ahoj, taky myslím, jestli kámen úrazu není v tom, že jíš málo....
    Doporučila bych nějakého ověřeného výživového poradce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Už chodím do fitka, pokud se svoji stravou a s cvičením se nedostaví výsledky, tak mi trenérka udělá jídelníček..

      Vymazat
  4. Mne pomohlo cvicenie vo fitku s osobnym trenerom. Odkedy cvicim sama, tak uz nechudnem, len sa udrziavam. Takze jednoznacne dobry osobny trener urobi vela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Už cvičím týden a takhle jsem nikdy nedřela :D

      Vymazat
  5. Pokud jsi upravila jídelníček a pořád přibírala a neseděla jsi jen doma na zadku (promiň za ten lidový výraz :) ) Tak možná problém bude i jinde, můžeš mít třeba problémy se štítnou žlázou nebo se slinivkou, také trávící problémy, které nejsou na první pohled patrné zapříčiňují přibírání na váze (např. pomalé trávení, tady pomůže zrychlení metabolismu správnou stravou, nebo problémy ve střevech). Často i nedostatek spánku vede k přibírání. Pokud všechny zdravotní problémy vyloučí tvůj lékař, tak teprve pak pomůže to cvičení, protože pokud máš nějaký zdravotní problém, o kterém nevíš, tak to cvičení nepomůže a váha se zase vrátí nahoru. V rámci roční pravidelné prohlídky u svého obvoďáka máš nárok na kompletní krevní vyšetření ze kterého se dá spoust a zdravotních problémů vyčíst, a které je plně hrazeno pojišťovnou, což lékaři mile rádi zamlčí, ale mě to bylo řečeno revizním lékařem na mé zdravotní pojišťovně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si to myslela..byla jsem u doktorky a právě na testech, jestli něco není špatně.. ale pravděpodobně je to fakt stresem, protože podle doktorů je tělo v pořádku..
      S tím spánkem máš pravdu, ale jak jsem teď začala chodit do fitka, tak usínám i lépe a dřív, takže to se snad srovná ;)

      Díky moc ;)

      Vymazat

Okomentovat