Pronájem: počítáme škody - vyplatilo se to?

Konečně mám za sebou dvouměsíční pronájem mého bytu. Pro připomenutí - psala jsem o tom zde

Trochu jsem se bála návratu, protože jsem byt pronajala cizincům, a to z Thajska. Přece jenom vím, že mají zvyky jiné. 

A třeba jsem mohla dopadnout jako tito lidé: (informace k tomu zde)

Zdroj: zde a zde


Po prvním měsíci pronájmu jsem se v bytě zastavila, abych se podívala, jak to tam vypadá. Bylo vidět, že moc neuklízí (třeba prach moc neutírali, vysávat se jim také moc nechtělo), ale jinak vše bylo v pořádku. Teda... Topili mnohem víc než jsem očekávala - udělali si doma klimatické podmínky podobné jako v Thajsku :-)  

Ve finále dva měsíce uběhly jako voda a šlo se přebírat byt zpátky. Mám pocit, že snad i trochu vyluxovali. Alespoň prostředky pokojů :-)  A teď teda ty "škody": 

1. Nejhůř to odnesla kuchyň a nádobí. Ačkoliv používali myčku, očividně velmi málo, protože téměř všechno nádobí bylo umaštěné. Takže následovalo mytí veškerého nádobí (naštěstí "jen" 4 nebo 5 plných myček :-)   1 pánvičku a 1 kastrol jsem musela vyhodit, protože to umýt prostě nešlo (moc velká škoda to ale není - byly koupené v IKEA, pár let jsem je používala já...  a na nový kastrol jsem se těšila už dlouho :-) 

2. Náš čas strávený úklidem - musela jsem umýt veškerý nábytek v kuchyni - očividně "digestoř" jim nic neříká... Dvířka od skříněk byla taková FUJ ulepená. To mi zabralo hodinku - dvě. Spíš dvě :-) 

Manžel pak vše vyluxoval, já všude vytřela podlahu, zapnula asi 3x pračku a 3x sušičku (ačkoliv to vypadalo, že povlečení a ručníky po sobě vyprali, jistota je jistota) a bylo hotovo.

3. Ačkoliv jsem doma nechávalo plno věcí, zničeného nebylo téměř nic. A těch pár věcí, co omylem rozbili jsme mohli rozbít taktéž: 

- 1 rozbitá sklenička na víno (měli jsme jich 8, takže jedna chybějící je prostě vidět)
- 1 rozbitý rám na obrázek (jelikož již párkrát spadl i manželovi, tak si dokážu představit i jak se to stalo :)
- 1 rozbitá dětská plastová židlička (za 28 Kč)

Nic z toho jsem nestrhávala ani z kauce, protože to za to nestálo.

4. "Smrad". Podle mě moc nevětrali. Ne, že by v bytě byl přímo smrad něčeho špatnýho, ale prostě bylo to tu cítit jako u některých starých lidí doma. Prostě taková ne moc příjemná babičkovská vůně (příjemná babičkovská vůně je pro mě třeba vůně některých rtěnek, jestli víte, co mám na mysli). Takže jsme museli ještě 2 dny větrat v kuse. 

5. Velikááánská spotřeba plynu a elektřiny. A asi i vody. S tím jsem ale počítala při stanovení ceny, tudíž i když protopili fakt hodně, pořád se mi to vyplatilo, tj. čistý výdělek je pořád vyšší než cena u dlouhodobého pronájmu. 

Takže závěr je - SUPER. Vyplatilo se to.   Jestli byt stejně pronajmu i někdy jindy? Je to docela dost možné, i přes to umaštěné nádobí :-)  Beru si z toho ale jedno poučení - do smlouvy si dám, že pokud spotřeba plynu / elektřiny / vody bude větší než předpoklad (na základě odečtů před a po), tak se bude doplácet z kauce. 

A co vy, pronajali byste takhle svoje bydlení? :-)

S.






Komentáře

  1. Já ne a pořád úplně nechápu, proč jste do toho šli. Ale aspoň, že to dopadlo dobře :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože se 70 tisíc jen tak neválí na zemi :-) (a i když to očistím o plyn / elektřinu / služby a daně, tak ani ty penize se nevali :-) S.

      Vymazat
  2. Tak na toto by som teda urcite nemala odvahu.
    Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, byla by to moc velká konkurence :-) S.

      Vymazat
  3. ja si naopak myslim, ze je to super napad. avsak nevlastnim ziaden byt, takze ho nemozem realizovat :D

    Beauty by Bellatrix

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :-) Teď zkouším airbnb, tak si říkám, jestli časem (až splatíme tento) nepořídíme byt pouze na krátkodobé pronájmy :-) S.

      Vymazat
  4. Ty brdo, do toho bych nemohla jít, ja jsem na svoje bydlení hrozně fixovaná :D ale ty penízky za to jsou krásný, takže naprosto rozumím, proč ste do toho šli :) klobouk dolu :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat