Knihovny!

Miluju knihovny! 

Miluju tu možnost, půjčit si domů knihy, přečíst a zase vrátit zpátky.
Přiznám se, že knihy mám moc ráda, ale nemám ráda, když mi doma zabírají místo. Ano, samozřejmě, že doma knihy mám ;), ale je rozdíl mezi klasikou, kuchařkami a dalšími "potřebnými knihami" a jinou beletrii, kterou čtu jen pro oddech a vím, že se k ní už znovu nevrátím. Případně, pokud se ke knížce budu chtít vrátit, tak si ji prostě znovu půjčím.


Nerada za knihy, ke kterým se už nevrátím, utrácím peníze.. radši je prostě dám do něčeho jiného. V dnešní době jsou knihy poměrně drahé a kdybych dala čtyři stovky za něco, co přečtu za dva dny a už to nikdy víckrát nebudu číst, tak bych se docela dlouho proklínala :))

Jsou výjimky, a to je například beletrie v angličtině, za kterou klidně peníze dám.. Ale i cizojazyčnou beletrii si často půjčuju v knihovně.. 

Někdo mi třeba říkal, že knížky v knihovně jsou zastaralé..no, možná někde v menších městech..to nevím.. v Praze tomu rozhodně tak není, můžete si tu opravdu půjčit i nejnovější knížky. 

V podstatě se mi ještě nestalo, že bych si nepůjčila nějakou knihu, protože nebyla k dispozici. Když si ji v knihovně rezervuju, obvykle do dvou týdnů jsem knihu měla u sebe.. 
Nejraději chodím do ústřední knihovny v Praze u Staromáku.. Mám to tam ráda.. Jednu dobu, ještě při studiu, mi přišlo, že jsem v ní žila :D Byla jsem tam pořád :D


Samozřejmě, jsou některé knížky, které prostě v knihovnách nemají nebo spíš se o to nezajímáte, protože od prvního okamžiku víte, že tu knihu nutně musíte mít doma :D



Mám z knihoven respekt. Mám ráda ten klid a ačkoliv je to zvláštní, pokaždé, když do knihovny vejdu, tak si vyndám sluchátka z uší a vypnu hudbu. Prostě mi vadí! V knihovně má být klid! ;)

Vždycky, když vejdu do knihovny, tak jdu ke "Dnes vráceným knihám".. Tam jde totiž skoro každý :D Když to přece někdo vrátil, tak to přece četl, tak třeba to bylo dobrý :D. U tohoto regálu najdete "nejčastěji" půjčované knihy.. Přijde mi, že nikdy neskončí "na svém místě", prostě si je pořád někdo půjčuje.


Taky moc ráda procházím "výstavní stoly", na které se zase dávají vybrané knihy.. pokaždé se tam dává něco jiného, takže člověk má zase možnost narazit na knížky, na které by se normálně nepodíval.. 


Třeba včera jsem šla do knihovny jenom a pouze vrátit knížky, ale.. ano, vešla jsem dovnitř.. a najednou právě ve "dnes vrácených knihách" jsem viděla dvě knížky od J. Greena, které jsem opravdu chtěla přečíst.. a pak Jo Nesba v angličtině.. No, prostě jsem je musela mít.. 


Mám Ipad a mám do něj staženo spoustu knih a taky je čtu. Akorát že prostě nejsem schopna se vzdát papírových knih.. mám je ráda, baví mě. Je pravda, že třeba na dovolenou si vozím časopisy a Ipad, protože s sebou opravdu nechci vozit několik knížek. A někdy si i časopisy kupuju do Ipadu, aby mi zase nezabíraly místo doma a vím, že si je chci nechat.. 


Moc ráda si taky v knihovně půjčuju kuchařky. Právě tak si totiž u kuchařek, u kterých si nejsem jistá, zda je chci mít doma, rozhodnu o koupi. 


A to nemluvím o učebnicích a dalších studijních materiálech, za které jsem nikdy nijak moc peněz nedala..proč by? Stejně jsem je používala jen nějakou dobu.. 

Ano, už jsem se setkala s názory, že knihovny jsou "fuj", protože přece přede mnou na knížku sahalo strašně lidí :D... No, třeba na kliku u dveří v práci taky sahá hrozně lidí..to nemám chodit do práce? :))

Co vy a knihovny? Kupujete si knížky nebo půjčujete?

A.


Komentáře

  1. Do knihovny chodím také moc ráda, ale v poslední době se mi líbí, udělat si doma takovou svojí malou knihovnu, a tak jsem si knížky začala kupovat... vlastně jsem začala včera, kdy jsem si koupila 3 knihy :D :)
    Ať žijí levné knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Levné knihy mám taky ráda ;) Ale je fakt, že já prostě doma na knihy zatím prostor nemám :(

      Vymazat
  2. Naprostý souhlas, mám to stejně. Některé knihy, po delším prozkoumání ani nestojí za to abych je koupila a některé dokonce musím mít hned jak se do nich začtu svoje :) Takže už se mi párkrát stalo, že jsem do knihovny román vrátila nedočtenou a běžela si koupit novou a až tu jsme si "obřadně" dočetla :)) A u kuchařek je to super výhoda si je nejprve půjčit , protože občas zjistím, že bych vyzkoušela z celé knihy maximálně jeden nebo dva recepty což za 34 stovky fakt nestojí :) A nevím jak ty,ale já nejraději chodím do ústřední , protože tu je milá obsluha, vyzkoušela jsem Sedmičku a děs, takže jsem se zas vrátila sem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky nejraději chodím do ústřední.. hlavně je tam toho nejvíííc ;)

      Vymazat

Okomentovat