Podle čeho si vybíráte oblečení?

Dříve jsem si vybírala oblečení podle toho, jak to vypadá, kolik to stojí a jak je mi příjemný materiál. Dnes, když se o to musím starat sama, tak se kritéria o něco změnila - resp. "rozšířila".

1. Musí se to dobře žehlit. Nebo vůbec nežehlit.

Třeba jsem teď viděla ve výprodeji Promodu šaty. Moc se mi líbily. Ovšem... Nebyla jsem si jistá, jak moc dobře se mi bude žehlit ten vzor... Myslím, že bych se natrápila, tak jsem je radši nevzala :-)




Košile už také téměř nekupuji :-)



2. Musím vědět, jak to prát.

Kolegyně si nedávno pořídila černo-bílé šaty a teď v nich (po vyprání) přišla do práce a ta bílá byla taková blé bílá. Prý to vyprala s barevným oblečením (když to hodí do bílého, tak se vypere ta černá, když to dá do černé, tak bílá zešedne, tak to dala do barevného, a stejně to bílou nezachránilo).



Jiná kolegyně takové věci nosí do čistírny. Ale to se obdobné šaty sakra prodraží.

3. Nemusí se nosit do čistírny.

A to s tím souvisí. Nemám ráda věci, co nemohu prát a musím nosit do čistírny :-)




U kabátu to ještě zkousnu, protože jednou za zimu ho tam holt odnesu. Ale častěji? Jedno čištění stojí asi 350-500 Kč, kdybych kabát nosila do čistírny častěji, tak bude za chvíli jak ze zlata. A to nemluvím o tom, že v některých čistírnách musíte z kabátu odříznout knoflíky (pokud máte nějaké lepší), aby se náhodou nepoškrábaly. To pak přišívat zpátky... No comment.

Takže o to víc mám ráda poklady ze second handu, protože tam tu věc buď do čistírny bez výčitek odnesu (třeba teď jsem si koupila jarní kabátek, 100% teňoučká vlna, pouze do čistírny... ale jelikož jsem si ho koupila za 50 Kč, tak mě ta čistírna trápit opravdu nebude). A u některých věcí mi dokonce! ani občas není líto prostě "vyhodit" (nebo-li poslat dál), protože vím, že něco obdobného v second-handu brzo zase objevím :-)

Jaké máte požadavky na oblečení vy?

S.

Komentáře