Brýle na okrasu?

Jsem brejloun :)

A ne, protože bych chtěla, protože je nyní velmi moderní nosit brýle s průhlednými skly, ale protože prostě nevidím a dioptrické brýle jednoduše potřebuju!

K zamyšlení nad tímto tématem mě přivedly dneska velmi oblíbené brýle s průhlednými skly, které nosí i lidi, kteří brýle vůbec nepotřebují. Připadají si intelektuálně a chytře, je to nový módní doplněk. A já proti tomu nic nemám. Proč ne, když se to někomu líbí. 

Ale co mi opravdu vadí, tak jsou názory, kdy někteří nechápou, co komu může na brýlích vadit, vždyť je to hrozně cool :D. Tak já to vím a ráda vám to povím. 

Je pravda, že brýle dneska můžou být opravdu módním doplňkem, ať už dioptrické nebo ty "jen tak". Dělá se tolik různých obrouček, že pokud na to máte, tak klidně můžete každý den vypadat jinak, ale.. 


Ono totiž je fakt rozdíl, jestli nosíte brýle, protože musíte nebo protože chcete. Moje cesta k tomu, abych si zvykla na brýle byla dlouhá a upřímně dokážu říct, že můj vadný zrak mi prostě vadí. Je opravdu rozdíl, zda brýle potřebujete nebo je to jen módní výstřelek. Módní výstřelek totiž můžete kdykoliv odložit, dioptrické brýle ne. 

Mám -3,25 dioptrie, a to už opravdu není na to, odložit si brýle, kdykoli se mi to zlíbí. Protože bez nich prostě vidím rozmazaně. Neměla jsem tak špatný zrak od začátku, ale jako dítě jsem si to asi ani nechtěla přiznat. Když jsem chodila na základku, tak brýle jako módní doplněk se opravdu nenosily a já jsem se za ně styděla, takže jsem si je opravdu brala jen v případě, kdy jsem vůbec neviděla na tabuli. Na konci základky a na začátku střední jsem už vlastně brýle nosila každý den. Cca od 16 let jsem začala nosit čočky a nosila jsem je opravdu každý den. Jenže v pětadvaceti přišel zlom. Něco mi začalo vadit. V průběhu dne mě oči svědily a čočky mi opravdu v oku vadily. Měla jsem pocit, jako kdybych v očích měla písek, a to i po sundání čoček. Objednala jsem se na oční, a tam mi bylo řečeno, že mám jakousi papilární reakci, což je prostě alergická reakce. Projevuje se malými pupínky zevnitř na víčku. Ano, je to i vidět :D. Může vzniknout i u lidí, kteří čočky nenosí, ale není to tolik pravděpodobné, jako u těch, co je nosí. Doktorka mi doporučila na 6 týdnů čočky odložit, a pak se řídit tím, jak se budou oči cítit. No, co vám budu povídat, obrečela jsem to. Brýle jsem nesnášela, vadilo mi každé snítko na skle (zkuste vyjít se zapatlaným sklem na slunce...), takže horor mohl začít. Jelikož ale nejsem malé dítě, tak jsem chápala, že čočky mi jedině uškodí, tak jsem opravdu začala ty brýle nosit. Ještě upozorním, že i když jsem nosila čočky, tak večer jsem vždy! čočky sundavala a měla doma brýle, stejně tak jako když jsem nikam nešla o víkendu, tak jsem si čočky nebrala. 

K Vánocům jsem si díky akci 1+1 nadělila dvoje nové obroučky s novými skly a začala přistupovat zodpovědně k tomu, že když jsem věděla, že třeba v pátek budu chtít mít čočky, tak před tím jsem si čočky vůbec nebrala. Nyní, během pracovního týdne, když jen sedím v práci, tak si čočky většinou neberu. Celkem jsem si zvykla. 

Ty, co nosí brýle jen jako módní výstřelek si klasické nošení brýlí ani neumí představit, protože když ten, co vidí, a má brýle jen na okrasu, zvedne oči, aby se podíval nahoru, tak VIDÍ, člověk, co má dioptrické brýle nezvedá OČI, ale HLAVU :D, protože když zvedne oči, tak tam už prostě obroučky končí, takže člověk nevidí :D. To si někdy všimněte. Lidí, co nosí brýle, prostě musí více hýbat krkem :D

A to si neumíte představit třeba situace, kdy třeba otevíráte troubu, potřebujete slít brambory nebo jdete do zapařené místnosti :D Brýle na okrasu si sundáte, já prostě nevidím!

A brýle v zimě nebo v dešti? Nebuďte naivní! Je to vopruz! Kapky od deště, kapky od sněhu.. Bože, kéž by byly nějaké stěrače na brýle :D  

Sport? Ne, není to nic suprového, když se potíte a brýle vám sklouzávají z nosu :(. V tomto případě jsou opravdu na místě čočky. 

Divoká líbačka? "Počkej miláčku, sundám si brýle!" (Pamatujete si např. na scénu z Rebelů?)

Jo, a vtipný taky je, když si sundám čočky a pak si uvědomím, že nevím, kam jsem odložila brýle :D To je pak panečku hledání!

Já, jakožto majitelka přírodně dlouhých řas trpím i na to, že si, když mám brýle, nemůžu moc malovat řasy, protože se mi pak prostě nevejdou do prostoru mezi oko a sklo :D (to jsou problémy, že? :D)

A eňo-nuňo je taky se líčit, když v podstatě nevidíte :)). Manžel se nejdřív hrozně divil, proč jsem tak nalepená na zrcadlo, ono to totiž vypadá fakt vtipně :D, (nemám zrcadlo na stole, takže nejsem hned u něj, natahuju se přes umyvadlo) tak jsem mu objasnila, že si přece nemůžu udělat linku rovně, když vidím rozmazaně :)). Já se vlastně na konci každého líčení nechávám překvapit, jak to vypadá, když si vezmu brýle a konečně na sebe vidím :)). 

Pravdou je, že dnes je výběr obrouček tak velký, že se brýle staly módním doplňkem, ale nesmíme zapomínat na to, že dioptrická skla vás rozhodně nevyjdou na pár korun, takže pokud chcete obroučky jako módní doplněk, ještě k různým outfitům různé, tak se vám to docela prodraží ;)... 

Mimochodem, už více lidí se mě ptalo na to, proč nejdu na operaci. Jsou k tomu dva důvody. Musí uplynout nějaká doba, kdy se dioptrie zastaví, mně se zatím pořád mění. Jít na operaci, abych za dva roky zase neviděla mi přijde jako nesmysl. 

Druhým důvodem je, že po operaci je člověk odsouzený už jen na brýle. Prý se po tom už čočky nenosí. A to se mi moc nelíbí. Znám totiž člověka, který přesně takto na operaci šel, pak se mu zase zrak zhoršil. Nanovo na operaci jít nechce, takže už jen brýle, brýle... :(

Co vy a brýle? 

A.

Komentáře

  1. Nosím brýle asi 8. rokem, nejdříve jsem začínala na 0,5 dioptriích, takže jsem nosila brýle jen do školy na tabuli, k televizi a na pc - i když doma jsem je snad ani nesundávala z očí. Ven jsem je nenosila vůbec. Asi 2 roky zpátky už mi půlky nestačily, takže až letos jsem se donutila jít k oční a mám 1,25 dioptrií. Vybrala jsem si hezké obroučky a začala nosit brýle neustále, kupodivu mi přestaly absolutně překážet, zvykla jsem si na ně. Dost lidí mi je chválilo, že mi sluší (zrovna včera kamarád, co mě viděl po roce mi řekl, že jsem v nich sexy xD) a že tyto jsou rozhodně lepší než ty předtím :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale třeba má sestra, ta začala nosit brýle asi ve stejné době jako já, tuším že taky začala na 0,5 dioptriích, nenosila je skoro vůbec, že ji nesluší a nevím, co všechno, prostě na ně kašlala a skončila na 3 dioptriích a i teď když má 3, tak je nenosí. Začala nosit čočky, ale ty taky nemá na očích neustále.

      Vymazat
    2. No, to nic neříkám, brýle dokážou změnit tvář a právě jak říkám, člověk klidně každý den vypadá jinak.. Já jsem spíše chtěla poukázat na nevýhody brýlí, na které si prostě nezvyknu.. To, že mám každý den nasazené brýle a bez toho vidím rozmazaně, to jsem si už zvykla.. :)

      A sestru teda "obdivuju", protože se třemi dioptriemi člověk už vidí fakt rozmazaně...

      Vymazat
  2. Já mám 1,5 dioptrie a brýle nosím jenom do školy. Ne z toho důvodu, že bych se za ně styděla, ale spíše proto, že mi překáží :D. (ještě že mě neslyší můj oční, mám je správně nosit neustále :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to je právě ono, překážení... :((( Nejdřív jsem taky nosila je z nutností, když jsem neviděla, ale pak prostě si člověk zvykne na to, že vidí :D

      Vymazat
  3. Mne sa pred par tyzdnami stalo to iste. Nosim -2. Nosila som sosovky v pohode par rokov a potom z nicoho nic cervene podrazdene oci, pocit piesku v ociach, suche oci. Liecila som si to mastami a kvapkami. Momentalne nosim okuliare, ale uz sa neviem dockat kedy ich vymenim konecne za sosovky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ono právě otázka, aby se ti to neobjevovalo znovu.. Protože po tom, co ta alergie zmizela, tak jsem zase častěji nosila čočky a teď už zase je několik dní za sebou mít prostě nemůžu, protože mi vadí :((

      Vymazat
  4. Mám 5 dioptrií, bez brýlí si neumím představit život, miluji je, jsou moji součástí, absolutně mi nevadí, naopak je beru jako svou přednost. Momentálně mám čtvery, budu si kupovat další. Jsem právě ten případ, co brýle bere jako módní doplněk :-) Nevadí mi ani při sportu a to cvičím každý den :-)

    Brýle nejsou drahou záležitostí, pokud neulítáváš na značkách. Já nakupuji online přes net a do klasické optiky už nikdy ani nepáchnu, zbytečně předražené.

    Jinak moje mamka byla na operaci, stálo to dost peněz, a teď po letech se jí opět začal zhoršovat zrak, takže to moc dlouho nevydrželo.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat