Projekt štěstí

Ačkoliv by asi větší logiku mělo dát tento článek, recenzi této knihy v lednu, tak ne, nejvhodnější doba je teď. 
Minulý rok jsem v časopise přečetla recenzi na tuto knihu a říkala jsem si, že by se mi líbilo se ji přečíst. A jednou jsem na ni narazila v knihkupectví, v koutku zlevněných knih, stála 69,- Kč, což je skvělá cena, takže jsem ji hned odnesla domů. A nejdřív se mi do knihy zase tolik nechtělo, ale chyba.. :) Tato kniha by rozhodně neměla být v koutku zlevněných knih... 



Projekt štěstí je doslova projektem. Není to kniha, kterou přečtete během jednoho dne, zavřete a zapomenete. Ne, touto knihou se můžete řídit po celý rok. Nebo to můžete udělat jako já. V podstatě celý rok jsem ji četla, dělala si poznámky a teď, ke konci roku můžu říct, že jsem na správné cestě ;)



Ke knize doporučuju si vzít poznámkový blok a psát do něj svoje myšlenky. Případně, můžete knihu přečíst dvakrát. Já se ji chystám dát na noční stolek a čas od času otevírat. 



Nečekejte, že v knize objevíte složité myšlenky nebo úkoly, je to spíše soubor rad a zkušeností autorky. Ale jakmile se do knihy začtete, pochopíte, že to chcete vyzkoušet také. 



Napište i vy svých dvanáct přikázání, kterými se budete řídit. Ano, je to snaha o vlastní nápravu. Je jen na vás, zda se s někým o vaše cíle podělíte, nebo si je necháte pro sebe. 



Kniha je rozdělena do 12 měsíců. Každý měsíc najdete drobné cíle, které si Gretchen stanovila a snažila se o jejich splnění. Každý má svoje individuální cíle, svoji cestu k plnění, ale ve výsledku cíl je stejný - najít způsob, jak ke splnění dojít. 



Musím říct, že tento rok jsem se snažila opravdu o malé nápravy. Nevedla jsem si žádný deník, ale příští rok to chci malinko změnit. Nejsem fanoušek předsevzetí, která se dávají na začátku roku, nebo spíš nejsem fanoušek veřejných předsevzetí. Už jsem si začala sepisovat svůj vlastní seznam, jsou to blbůstky, ale chci je plnit, protože vím, že to bude pro mě lepší ;)



Moc se mi líbila únorová kapitola. V této kapitole se najde každá žena i muž. Stanovte si zase svoje pravidla a uvidíte, jak se vztah může zlepšit. 







Vzhledem k tomu, že autorka má dvě holčičky, tak v knize najdete dost příkladů, které Gretchen ukazuje na dětech. Vzhledem k tomu, že vlastně v každém z nás je dítě, tak její příklady budou fungovat pro všechny. 



Nad touto podkapitolou jsem se zamyslela. Uvědomila jsem si, že v době facebooku opravdu často nevím, kdo má nebo nemá narozeniny, protože spoléhám na to, že mi to facebook ukáže a přímo na fb člověku popřeju. Jenže co když ten den na fb vůbec nejdu? (ano, i to se stává :D) Nevím o tom.. :( To chci napravit. 



Napište si banality. A občas si je přečtěte, protože v tomto světě složitostí na banality zapomínáme. 





Kapitola o financích a nákupech mě donutila se zamyslet. Pravdou je, že v průběhu let jsem hodně přehodnotila svůj vztah k nakupovaní, jak člověk dospívá a priority se mění, tak se mění i způsoby hospodaření s penězi. I přesto, časy se mění a o penězích je potřeba přemýšlet pořád.



Pište si svoje vlastní tipy, jak ušetřit. Anebo nejlépe začněte tím, že si budete zapisovat veškeré svoje výdaje, ať víte, na jaké blbosti utrácíte :). 





Hrozně mě pobaví, když čtu každoroční předsevzetí každého třetího člověka - zhubnout nebo tomu podobné. Já jsem si takové předsevzetí nedávala. Pořád jsem se snažila, ale dva měsíce zpátky mi došla trpělivost. Cvičila jsem, snažila se jíst zdravě a pořád nic. Zaplatila jsem si poradkyni, díky které jsem přišla na to, že jím sakra málo (o tom bude článek jindy ;)). A toto je problém většiny. Chci zhubnout? Tak uberu jídlo. Pamatuju si, jak jsem ji první týden napsala, že asi umřu, že toho jídla je hrozně moc.. Jenže po pár shozených kilech jsem pochopila, že jsem na správné cestě.. ;)



Není to jen o vás, ale i o tom, naučit se chválit ostatní. Vzhledem k tomu, že pracuju s lidmi, tak jsem měla možnost "chválící" taktiky vyzkoušet.. A více co? :) Je to sranda, jak ta největší fúrie vyměkne, když ji něco pochválíte. Ano, je fakt, že jsou lidi, že ať budete dělat cokoliv, tak jsou pořád protivní, ale s těmi nic neuděláte. 



Poslední kapitola je o uvažování nad tím, zda vůbec všechno mělo smysl. Mělo. Má. Vyzkoušejte to. 







Tato kniha může být i vhodným dárkem pro někoho, o kom si myslíte, že by to mohl potřebovat. Já jsem si ji koupila sama a dodnes se za to chválím. 

Máte tip na podobné knihy? 

A. 

Komentáře

  1. Zajímavá knížka,ale přiznám se, že tyhle motivační mi pak jen leží v knihovně, jsem na ně asi moc velký flegmouš :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne také ležela déle, než jsem ji začala číst.. ale neliuju ;)

      Vymazat
  2. Tuto knížku mám doma už rok a nebyla jsem schopná jí přečíst :-/...upřímně, koupila jsem jí za euro na bibliotéce v Bratislavě a do dnešního dne jí ani neotevřela...však za euro a zajímavý název to mělo - neber to :D Slovenská verze navíc nemá tak krásnou a poutavou úpravu/grafiku...no, už jí mám tu vedle sebe a díky tobě se do ní postupně pustím ;-)
    SpaceSusi´s blog

    OdpovědětVymazat
  3. Knižka vyzerá naozaj dobre... mám rada takéto typy kníh, takže hned ju j hladám :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tuto knihu vůbec neznám, musím se po ní podívat. Taky si nedávám předsevzetí, vím, že pokud něco chci, musim něco udělat hned a ne čekat na začatek roku :-)

    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud vím, tak se prodává pořád ;)
      Přesně tak, je zbytečné čekat, když se to dá udělat hned :)

      Vymazat

Okomentovat