Kniha "Nezřízené labužnictví"


Nedávno jsem opět zavítala do Levných knih, a ačkoliv si normálně knihy moc nekupuji (pořád miluji knihovny :-), tak některým nabídkám za 29 - 49 Kč nešlo odolat :-)



Jako první jsem si přečetla Nezřízené labužnictví od Briana Wansinka. 


Důvod, proč jsem si tuto knihu koupila byl prostý - přečetla jsem si ten text na obálce a byl přesně o mně!


Zrovna nedávno jsem takového Harlekýna jedla. Ačkoliv ho vlastně vůbec nemám ráda. 

Kniha dělá přesně to, co slibuje. Žádný návod, jak zhubnout. Ale pouze tipy, jak vědomě / nevědomě omezit příjem (hlavně nezdravého) jídla. 



Mimo jiné na zajímavých pokusech / experimentech / situacích vysvětluje, proč dochází k tomu, k čemu dochází :-)   Tj. například, proč najednou přibereme a ani nevíme jak :-)



Jeden z příkladů - když má "normální" (tj. neobézní člověk) chuť na mandle, tak si jich pár dá - ať již jsou oloupané nebo ne (i když těch oloupaných si dá víc :-)   Ovšem ti obézní si vzali pouze, když byly mandle oloupané. Autor několikrát v knize opakuje, že je dobré si kupovat "nesnadná" balení :-) 



Pak tam popisuje různé fígle restaurací, a podobných zařízení, jak nás donutí toho sníst více. Například níže uvedené menu - jedno a to samé, jen napsané jinými slovy. Na mě to teda funguje :-)  Jakmile vidím v menu "kuře s křupavou kůrčičkou", hned bych si jedno objednala. Ještě, že moc restaurací tenhle popisek nemá :-)) 



A jasně, jsou tam i takové věci, kterým se těžko věří. Například viz níže. 



Je fakt, že to jsou extrémní příklady. Ale já jsem třeba po jistou dobu jedla jednu tabulku čokolády denně! Jakože fakt tabulku. A i když to období trvalo dejme tomu půl roku, tak jsem určitě nepřibrala 6 kilo :-)   Ono to asi ovlivňuji i jiné faktory, takže vše je zapotřebí brát s rezervou. 

Jinak, za tu cenu je to vcelku fajn kniha :-)  Ideální si vzít s sebou někam na dovolenou, a tam ji případně nechat dalším turistům :-) 

S.  

Komentáře