"Žloutkáč" nebo "Kremeš" ;)

Recept jsem si vybrala zase z časopisu Albert. "Žloutkáč", jak tomu ráda říkám jsem párkrát ochutnala a vím, že chutná snad všem, kdo ho ochutnával. Ale přišlo mi, že v kavárnách je to prostě až moc přeslazené a "prasácké", tak jsem ho zkusila udělat doma sama a byla jsem žádána, abych ho udělala víckrát, tak moc chutnal ;) Není to žádný dietní recept. Když jsem ho dělala poprvé, ochutnala jsem jeden kousek, podruhé ani jeden (to je vůle!! :D). 

Recept se uvádí na 12 kousků, ale můžete je úplně v klidu ještě rozkrájet a mít 24, protože jsou fakt velké ;). 

Příprava je velmi rychlá a jednoduchá :) (I když já jsem si původně myslela, že je to bůhvíjak těžký :D).




Budete potřebovat: 
2 pláty listového těsta (já jsem kupovala hotové)
1 l mléka
3 sáčky vanilkového pudinkového prášku
250 g krupicového cukru (já dávám méně)
3 vejce
250 g másla (pokojové teploty)
500 ml smetany ke šlehání
semínka z 1 vanilkového lusku
moučkový cukr na posypání

Příprava

Rozehřejeme troubu asi na 180 stupňů. Pláty listového těsta dáme na dva plechy, propícháme vidličkou a dám do trouby cca na 15 minut (prostě se musí opéct dozlatova). 



Zatímco v troubě je těsto, uděláme pudinkovou náplň. V menší části mléka rozmícháme dohladka pudinky, 200 g cukru a tři žloutky.  Zbylé mléko zahřejeme, vlijeme do něj pudink a vše přivedeme k varu. Povaříme asi 2 minuty, stáhneme z plotny a necháme vychladnout. Z vajec oddělíme žloutky od bílků, z bílků ušleháme tuhý sníh a vmícháme ho do pudinku. Tuto část máme hotovou. Doporučuju pudink občas zamíchat, aby se opravdu chladil, protože jinak vám hrozí, že se nahoře udělá škraloup a dole to bude horké.



Máslo vyšleháme do pěny a postupně do něj po lžicích přidáváme vychladlý pudink a dobře prošleháváme. Poku se vám stane to, co se poprvé stalo mně, a to je to, že jsem pořádně nevychladila pudink, takže máslo okamžitě roztálo, nebojte, prostě šlehejte a šlehejte, ono se to dá dohromady ;). 



Ušleháme smetanu dotuha se zbylým cukrem a vanilkovými semínky. 


 


Jeden plát listového těsto rozkrájejte přesně tak, jak to pak budete chtít podávat. Dělá se to proto, že potom se vám bude hodně těžko krájet :). 



Na plný (nerozkrájený) plát listového těsta rozetřeme pudinkový krém, na něj rozetřeme šlehačku. Na to položíme plátky listového těsto a poprášíme moučkovým cukrem. 

Žloutkáč je potřeba nechat hodně dobře vychladit, minimálně na 3 hodiny, nejlépe přes noc! 





Přeju všem dobrou chuť!! 

A. 

Komentáře