Pracující matka - plusy převažují nad mínusy (alespoň u mě)

Pro dnešek krátké zamýšlení nad tím, proč jsem ráda, že jsem pracující matkou. 



+ mozek pořád pracuje (ne, že by v domácnosti nemusel, ale pracuje méně)

+ potkávám i jiné lidi než maminky na mateřské

+ mám i jiná témata k hovoru než dítě (a vystačí mi klidně celý večer, nejen 1 hodinu)

+ když se naskytne volná chvilka, tak si ji bez výčitek užiju, protože jsem přece pracující matka (takže kafíčko, nohy nahoře a časopis v ruce)

+ cítím se úžasně (mám svoji práci ráda, a opravdu by se mi po ní stýskalo)

+ když jsem doma a dítě taky, tak si to maximálně užívám (po ránu, až manžel odejde z práce, ještě půl hodiny blbneme spolu s malou v posteli, večer mi sedí na kuchyňské lince a vaří se mnou, atd. Prostě si její přítomnost vychutnávám, což vím, že některým maminkám po celém dni občas dítě leze na mozek - a upřímně, mně by teda lezlo)  

+ tenhle bod nechávám na konec, protože bez toho by to, i přes výše uvedené body, nemuselo být pořád ono - nemusím si dělat výčitky, že "šoupu" dítě do jeslí / školky / chůvě. Mám totiž "hlídací" prarodiče. A to jak moje, tak manžela (i když v menší míře). A to se přece ví, že prarodiče jsou to nejlepší pro děti

Ačkoliv již dost lidí se mě snažilo přesvědčit, že bych měla mít výčitky, tak opravdu nemám. Díky hlídacím prarodičům si nejsem vědoma ani žádných mínusů. Vlastně ano - jednoho. Nemáte vše pod kontrolou :-)    A to je daň za to hlídání. (Zvolila jsem pouze pár opravdu zásadních věcí, které prosím prarodiče dodržovat (a věci typu "žádná čokoláda do 3 let" opravdu nejsou zásadní...))

Věřím, že koho práce nebaví tolik, tak najde mnohem větší zalíbení v domácnosti. Třeba můj kamarád - ten by nejradši zanechal veškeré práce a šel domů na rodičovskou (jeho žena si ji ovšem doma užívá též, tak on musí vydělávat ;-) 

Každému vyhovuje něco jiného, takže tento článek je spíše pro někoho, kdo zvažuje, zda jít zpět do práce (protože chce) nebo nejít :-) 

S. 

Komentáře

  1. Hlídací prarodiče jsou nej - my je kombinujeme ještě se školkou a to je taky fajn. Jinak ostatní body můžu podepsat :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat