Dýňové potěšení ;)

Na podzim jede dýně ;) A kdo nedělá něco z dýně, jako kdyby nebyl. Tak jsem se taky svezla na dýňové vlně a udělala dýňovou polévku. 

Minulý rok se mi moc nepovedla, takže tenhle rok jsem se do ní moc pouštět nechtěla, ale dýni za 19,90,- jsem v Lidlu nechat nechtěla :)). Takže byl druhý pokus, a ten už se dost vydařil :). 

Hodně jsem zkoumala, jestli dýni loupat nebo neloupat. Minulý rok jsem ji oloupala, ale to jsem nic nečetla :)) Tenhle rok jsem se dozvěděla, že se loupat nemusí, ale já jsem ji i přes to oloupala, protože prostě tak mám lepší pocit :).



Co jsem potřebovala na 3 porce? 
1 dýně
1-2 cibule
40 g másla
cca 700 ml zeleninového vývaru (ale záleží na tom, jak velká bude dýně)
smetana
sůl, pepř, muškátový oříšek
chilli/pálivá paprika
pomeranč
slanina, zakysaná smetana

Postup:
Oloupat cibuli a dýni. Na másle nechat zesklovatět cibuli (já jsem ještě přidala česnek, jsem nemocná, tak ho cpu všude..). Dýni nakrájet na menší kostky a přidat k cibuli. Cca 3-4 minutky restujeme a nalijeme vývar. Osolíme, opepříme, přidáme muškátový oříšek, libovolně, můžete přidat chilli nebo pálivou papriku, můj manžel má všechno rád ostřejší a je fakt, že to dodává takovou výraznou chuť. 
Povaříme cca 35 minut, než dýně změkne. Pak tyčovým mixérem vše rozmixujeme. Smetanu vlijeme do polévky, zase, podle chuti, já dávám asi 150 ml (7%). 
Pokud si chcete polévku nějak ozvláštnit, jako já, tak tam dejte trochu šťávy z pomeranče, dodá to polévce velmi zajímavou chuť ;)
Do porce manžela ještě přidávám orestovanou slaninu, jinak by to byl moc zdravé :D. 
Ozdobím zakysanou smetanou, naservíruju pečivo a může se podávat ;)


Taky děláte dýňovou polévku? 

A. 

Komentáře

  1. Já jsem letos dělala zatim jen dýnovou buchtu. Zato mamka by na dýňový recepty mohla založit kuchařku :D Můžu říct, že mi už ty dýně začínají lézt krkem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zatím jsem se na víc, než polévku netroufla :D Ale třeba někdy.. :))

      Vymazat
  2. Dělám úplně stejně, jen bez toho pálivého :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás doma právě máme pálivé docela rádi, navíc třeba při nemoci to fakt bodne ;)

      Vymazat

Okomentovat