Boj proti nachlazení!

Podzim mi nevadí, zima ano. Ale co nesnáším na těchto obdobích je to, jak je každý druhý nemocný :(. Je to hrozný a těžko se tomu vyhnete, protože jestli na vás někdo zakašle v MHD nebo zakašle, až vystoupíte z auta, je vcelku jedno, onemocníte :(. Já nepatřím k lidem, co mají tak skvělou imunitu, takže i mě nemoc dostala :(.  Ukážu vám, jak s nachlazením bojuju já.

Nebudu kecat, že se toto období dá nějak zpříjemnit, nedá, ani nejlepší film vám nemusí dělat radost, protože je vám prostě blbě. Ale přeci jen dá se o to alespoň pokusit. 

Mým velkým pomocníkem po celé období nemocí je aromalampa s eukalyptovými nebo jalovcovými olejíčky (eukalyptový z DM, jalovcový z Biooo). Tento tip mi kdysi poradila jedna dáma, která aromalampy a olejíčky prodává. Pár kapek olejíčku, voda a můžete dýchat. Je fakt, že když bydlíte s někým, kdo nemocný není, tak z toho asi tolik nadšený nebude, ale ono to opravdu pomáhá. 

Pak, samozřejmě, se dá inhalovat v páře nad uvařenými bramborami :D, ale klidně můžete prostě uvařit vodu, kápnout do ní zase nějaký olejíček a inhalovat :). 


Kapesníčky, moře kapesníčků. Jsem z těch, co papírový kapesník mají opravdu jen na jedno použití (a nesnáším, když ho někdo používá na víckrát). Takže kapesníčků je potřeba opravdu hodně. 


Od začátku rýmy používám moje věrné pomocníky, abych si nos nerozedřela úplně. Slavný kelímek z Oriflame a méně známy v ČR, ale skvělý NeemAura, který používám na hodně věcí. NeemAura je o dost silnější, takže Oriflame používám jen prvních pár dnů, pak Neemaura. Ačkoliv na fotce není, rty mám při nemoci dost vysušené, takže Carmex vede na plné čáře. 


Pití, pití, pití. Tekutiny v jakémkoliv provedení. Hodně. Zázvorový čaj je jeden z nejúčinnějších, ale zase to s ním nepřehánějte, jinak vás bude pálit žáha, přeci jen je hodně silný. Já do něj dávám citron a med. Vše piju brčkem, aby to přece bylo alespoň trochu elegantní ;)) (ne, dobře, je to kvůli tomu, že nechci žvýkat zázvor a citron :D).

Samozřejmě, kreativitě se meze nekladou, takže sníst citron posypaný cukrem (nebo taky ne :D) taky není od věci, ale na to prostě každý nemá. 


Kvalitní med je základem. Pokud vám někdo bude nabízet pravý domácí med, neodmítejte, oceníte ho. (A ne, nestojí 70,- Kč, je dražší, ale kvalitní). Takže ten můj se hřál od léta a "dočkal se" mé nemoci. 



Pomerančových fresh je fajn, zvlášť když je někdo, kdo vám ho udělá :))



A k tekutinám taktéž řadím i polévky, já jsem si udělala výbornou dýňovou, do které sypu chilli, takže se vypotím ;)



Vitamíny v jakékoliv podobě. K ovoci se mi připletl i česnek, který taky cpu všude :)). 


Léky podle toho, co vám je. Já hodně trpím na průdušky, mám kašel, takže sirupy, kloktadla, cucadla, to je moje :D. 



Vím, že někdo se při nemoci vůbec nesprchuje, já naopak praktikuju to, že jdu do sprchy, dám si svoji klasickou sauničku :D, ještě v koupelně se hodně teple obléknu a šup pod peřinu!! Ulepená chodit několik dní fakt nechci. Ano, obvykle si nemyju vlasy, a když už musím (a suchý šampon už nestačí), tak nevylézám z koupelny a ještě tam si vlasy usuším fénem. 



Už od dětství, pokud jsme neměli teplotu, nám máma dělala parní lázeň na nohy. Dneska to taky dělám. Já vlastně ani nevím, jak moc to pomáhá, ale říkám si, že ano :). Akorát že dneska si tam navíc ještě přidávám nějakou sůl nebo olejíček. 




Nezapomínejte taky větrat, nebuďte v jedné místnosti celý den. Je fakt potřeba dostat viry z prostoru. Když budete zavřeni v jedné místnosti a nebudete větrat, zase o tolik lépe vám nebude. 

No, a na závěr, nechte někoho, ať o vás pečuje. Je to fajn :) Nejlépe ten, komu nevadí, že se může nakazit :)). A hlavně hodně spěte, to taky pomáhá ;) Vždycky po probuzení mi přijde, že je mi lépe. 



Jak bojujete s nemocí vy? Nějaké tipy? Nějaké zázračné bylinky nebo olejíčky?

A. 

Komentáře

  1. Krásně napsané, až by člověku "nevadilo" být nemocný:-)
    Spoustu věcí dělám také, ta sprcha je podle mně nutnost, vždycky mám pocit, že i ta mi pomůže a vzít si čisté pyžamo a pokračovat ležením a odpočinkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky ;)
      Pravda, já se po sprše taky cítím lépe ;)

      Vymazat
  2. já mám imunitu docela v pohodě, ale stejně mě to tak jednou, dvakrát za rok dostane... a ideálně v nějaký blbý moment, kdy mám třeba za dva dny dělat na stánku na veletrhu a teď ležím doma (sama) s oteklým krkem... takže článek se mi hodně hodí. piju, koupu se, nohy do ponožek a jdu se potit.
    ono aby se fakt člověk nenakazil, když všichni chodí do práce a do MHD uchrchlaní :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt, to je zákon schválnosti.. Já jsem taky v práci onemocněla spolu s kolegyní, tak ona šla marodit, já zůstala doma jen na jeden den...:( Ono já bych taky radši zůstala doma, ale ten přiblblý systém, kdy ti první tři dny neproplatí (což na nachlazení na vyležení stačí), tak fakt nechceš přijít o peníze :((

      Vymazat
  3. Zázvor, med a citron je moje stálice a klasika i na hodně chladné zimní večery :) A aroma lampičku v novém bytě zatím nemáme :( ale brzo musím nějakou koupit už mám i vyhlédnutý speciální obchod

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ona prevence je potřeba :) no, já jsem si taky vyhlédla novou, protože tahle, co je na fotce, je tak malá, že mě nebaví neustále dolévat vodu nebo když v tom mám vosk, tak můžu dát opravdu malý kousek :( takže chci větší!

      Vymazat

Okomentovat