Co s sebou na dovolenou k moři s dítětem?

Nedávno Madame Coquette publikovala své zážitky s cestováním s dítětem (zde). Což mi připomnělo, že už dávno mám rozpracovaný koncept článku "Co s sebou na dovolenou k moři s dítětem?" 

Poprvé jsme byli všichni u moře, když bylo princezně 10 měsíců (to jsme jeli autem do Itálie). Pak, když jí bylo 18 měsíců (letěli jsme na Kanáry). A teď (v téměř 2 letech) jsme byli v Bulharsku. 

Článek jsem psala ještě před dovolenou, proto jsou fotky staršího data. Zde je můj seznam základních věcí + vychytávek, co s sebou:


1. Plavky, opalovací krém, klobouk, případně i slunečník


Podobné plavky jsem viděla už kdysi předtím a moc se mi líbily. Mají již v sobě UV faktor 50, takže dítě stačí namazat jen tam, kde je tělíčko odkryté. Suché jsou hned a vedro v nich není (pořád se mě na to někdo ptá :-) 




Letos máme puntíkované (červeno bílé) i s čepičkou. Fotky v dalším článku :-) 

Kloboučků máme hafo. Nejlepší jsou samozřejmě na zavazování - nemusím pořád běhat kolem. 


2. Župánek, něco jako osuška, sandálky 


Vím, že by děti měly co nejvíce chodit po písku bosé. Jenže někdy je hodně horký... A někdy se dítě písku bojí (alespoň ze začátku). Takže nám se hodně osvědčily :-)




Něco jako osuškou mám na mysli osušku, jak má uprostřed díru a  u toho kapuci :-) Fotky zas v dalším článku. 


3. Hračky


Hlavně kyblíček a lopatička :-) Dají se asi kdekoliv dokoupit, ale naše princezna již má svoje oblíbené, takže taháme s sebou :-)  


Plus s sebou pár oblíbených knížek a tablet! Běžně si princezna s tabletem nehraje, ale v období dovolených to má povolené a je to skvělá záchrana. K tabletu doporučuji sluchátka, protože třeba v letadle je to bez nich hodně špatné... (jinak asi zapotřebí nejsou)





4. Látkové pleny (alespoň 5 menších a 1 větší), vlhké ubrousky

A tu jednu menší a jednu větší s sebou do tašky do letadla! :-) Dá se použít na cokoliv, ty menší v průběhu dovolené používám místo bryndáčku.

5. Nosítko


Používám ho na výlety, na uspání mimina, na uklidnění, prostě cokoliv... Mně se hodně osvědčilo i v letadle, protože jinak malá neusne. 



to malé bylo teprv pár měsíců :-) 
6. Jídlo + termotaška

Na cestu s sebou berou 2 skleničky něčeho (opravdu jen na cestu - ať už namixované ovoce / zelenina / cokoliv; když jsme jeli do Itálie autem, tak jsem měla s sebou asi 4-5 skleniček...), banány a sušenky + vodu. Do Itálie jsme s sebou vezli ještě sunar, ale teď již ho malá nepije (zubařka obecně nedoporučovala), takže teď už ho nevezeme.


A do letadla jsem si pro jistotu vzala čokoládu na uklidnění při vzletu a při přistání. Pomohla skvěle!  (Nejdříve jsem zkoušela pití z flašky, ale pak to nestačilo, tak zabrala čokoláda.)


Termotašku jsem si koupila ke své osušce v Primarku a byla to super koupě. V Bulharsku jsem ji tahala pořád s sebou, vešlo se tam hafo věci a vše mělo i přes den takovou teplotu, jakou má mít. 






7. Sedátko na wc :-) Já ho s sebou pořád tahám, ačkoliv mé dítě zatím nočník ignoruje (záměrně!)


8. Léky - doktorka doporučovala vzít s sebou něco akorát na případný průjem a na teplotu


9. Golfky - Taška s golfkami nebo kočárkem se nepočítá do celkové maximální hmotnosti, a protože máme golfky dobře skladné (a se speciální taškou, do které se ještě ke všemu vejde i slunečník), tak ho taháme s sebou. Nosítko je nosítko, ale když jdeme na procházku třeba později večer (kdy je jasné, že malá usne), tak bereme s sebou ty. 

10. Když jsme jeli autem, a princezně byl necelý rok, tak jsme s sebou táhli jídelní židličku (mít ji na pokoji se nám moc vyplatilo :-)   Ale jinak, skoro kamkoliv, kam jsme přišli, tak ji měli, takže to jedině při cestě autem (a dostatku prostoru). 


11. No a samozřejmě oblečení a plínky  :-) Někde jsem četla tip, že je dobré dát sadu oblečení na jeden den do jednoho pytlíku. Bude tak jasné, kolik sad vezete a starší děti si pak mohou ráno vzít pytlík a obléknout si sami :-)   Jinak s sebou vozíme oblečení dostatek (je tak maličké, že místa téměř nezabírá), akorát hlídám, abych s sebou měla pouze barvy, co mohu navzájem jakkoliv kombinovat :-) 

12. Vlhké ubrousky - ty jsem nechala na konec, protože mám pocit, že je vozí i bezdětné ženy :-)    Dají se využít na spoustu věcí (inspirace zde). 

Tak třeba seznam někomu pomůže :-) 

Mějte se!
S.





Komentáře

  1. ja deti nemam, ale... tie plavky. naozaj neostanu mokre? ani na intimnych miestach?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já myslím, že většina matek potvrdí, že malé děti jsou pořád a pořád u vody - sedí tam a hrají si s pískem, takže zrovna v okolí intimních míst budou mokré pořád. Jsem se ve článku nevyjádřila úplně přesně - uschnou velmi rychle, kdy je sundáš a dáš je na sluníčko (a dítě převlékneš do něčeho suchého). Mám na to nachystaný další článek na zítřek, kdyžtak :-) S.

      Vymazat
  2. Ahoj :) Ráda bych tě pozvala k sobě na blog na právě zahájenou giveaway. Budu ráda, když se zůčastníš ! :) Corculum♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat