Konec prokrastinace a buzer lístek

30.4. 2014 jsem byla na přednášce Konec prokrastinace (chorobné odkládání věcí). Přednáší přímo autor knihy Konec prokrastinace Petr Ludwig. Mohlo by se zdát, že taková přednáška bude nudná, ale je skvělá a motivující. Všem moc doporučuju jít na tuto přednášku (v odkaze najdete termíny, kdy tam můžete jít). 


zdroj


Z přednášky jsem si hlavně odnesla myšlenku buzer lístku. A jak už to bývá, prokrastinovala jsem si ho zakládat. Nebo možná spíš jsem ho nechtěla mít proto, že samotnou by mě to nebavilo. A tak jsem na začátku července navrhla kolegovi v práci, jestli se mnou do toho nechce jít :) Jemu se myšlenka moc líbila, takže jsme si vytiskli předlohu, vyplnili ji a plníme. Buzer lístek je především pro nás, ale dali jsme si takovou odměnu, že kdo bude mít více koleček, ten dostane McFlurryho :)). Je to blbost, ale malá odměna neuškodí.

zdroj
Výhodou je to, co že do buzer lístku si opravdu můžete napsat cokoliv, co prokrastinujete. U nás celý buzer lístek vznikl vlastně proto, že jsme se rozhodli poctivě nosit obědy do práce, a tím taky šetřit. Takže to je naše hlavní kolonka. O víkendech máme "objektivní důvody", protože ne každý víkend jsme v práci :). 

Pokud ho budete dodržovat sami, tak fakt si doporučuju dát nějakou odměnu na konci měsíce za xy koleček (počet si určete sami podle náročnosti dodržování). Uprostřed sice zjistíte, že to vůbec není o odměně, ale je to příjemné. 

Buzer lístkem už jsem nakazila víc lidí :)), ale nejtěžší je si ho vytisknout, sepsat a začít, pak už to půjde :)

My tam tento měsíc máme kromě obědů 30 denní plank position challenge :D A ne, od těch 120 to moc nedáváme :D. Pak tam máme sport, a to minimálně 15 minut, do toho počítáme třeba i dlouhou procházku. 


zdroj

Taky jsme si dali za úkol si denně něco přečíst, a nejlépe papírového. Tj. knížka, noviny, a ne jen zprávy a blogy :). A k tomu taky patří angličtina, tj. denně něco přečíst (stačí fakt jeden článek) nebo se podívat na seriál s anglickými titulky. 

Taky tam máme alkohol, máme povolený 0,5 l piva/ 0,2 dcl vína denně, za větší množství už je křížek. 

Jo, mimochodem, my máme kolečky a křížky a ne vícebarevné puntíky, protože prostě s sebou netaháme víc barev :)). A objektivní důvody značíme vlnkou. 

Za objektivní důvody rozhodně nepovažujeme "jsem unavený, nechtělo se mi, měl jsem moc práce...". Objektivní důvod je například nemoc. 

Zatím mě tento buzer lístek baví a fakt jsem si ještě ani jednou neobjednávala oběd do práce :) (mimochodem, pokud je možnost, počítá se i to, že si v práci oběd uvařím nebo si prostě udělám kus kus s tuňákem, hlavní je prostě neobjednávat/nenosit si jídlo z restaurace). 

Pokud z nějakého důvodu prostě něco neuděláme, například při fakt hrozné únavě necvičím, tak tam prostě dám křížek, z toho se nikdo nezblázní, jen to nesmí být 5 křížků za sebou...

Jdete do toho od srpna taky? :) Jak se nutíte neprokrastinovat? :)

A.

Komentáře

Okomentovat