Budu se vdávat - seznam pozvaných a zasedací pořádek!

Pár dnů po žádosti o ruku jsme sepsali seznam lidí, které bychom pozvali na svatbu. A proč se mi toto osvědčilo hned na začátku? Už jsem seznam proškrtala o půlku lidí. 

A proč? Když jsme dělali seznam a psali lidi, tak jsme fakt psali všechny, co jsme si mysleli, že tam chceme. Jenže postupem času jsme o tom přemýšleli a říkali si, že vlastně toho a toho na svatbě nepotřebujeme, protože se např. vidíme málo a zvát ho na svatbu je zbytečné a podobné důvody…  


zdroj


Problém nastává ve chvíli, jestli zvát na svatbu třeba lidi z kanceláře, se kterými se bavíte denně, ale vlastně je na svatbě ani nechcete. V tuto chvíli se můžete vykašlat na slušnost. Jsou to lidi, kteří rozhodně pochopí, že třeba svatba je víc rodinná nebo že prostě nemáte statisíce na svatbu, takže prostě nemůžete pozvat všechny. 


zdroj
Bohužel jsou lidi, které prostě na svatbu zvete fakt ze slušnosti. Já mám takhle na svatbě asi 2 páry. Nebudu to rozebírat víc, prostě jen řeknu, že jejich pozvání bylo zcela nevyhnutelné a do konce života bych to poslouchala :D

S přítelem jsme řešili i +1, tedy doprovody. Ono totiž zase, ze slušnosti nemůžete nikomu zakázat, aby si někoho přivedl. Zase na druhou stranu, já jsem se tomu bránila zuby nehty, protože jsem nechtěla mít cizí osoby na svatbě. Ano, kdyby mi někdo řekl, že si tam prostě přítele/přítelkyni přivede, tak nevím, co bych na to řekla :D, ale naštěstí se mi toto nevyskytlo. Byla osoba, u které jsem opravdu nechtěla, aby měla doprovod, ale vyřešilo se to naprosto samo - tu osobu ani nenapadlo, že by měla mít doprovod :)) Toto mi přijde dost neřešitelné, sice můžete být tvrdí a všem říkat, že prostě doprovod ne, ale je to docela hnusný :D (zase, pokud prostě chcete ušetřit např. za jídlo, tak to asi budete muset říkat :D). 

Uvedu vám jeden příklad na sobě. Byla jsem na svatbě, na kterou byl pozván přítel, jak jinak než s doprovodem. Musím říct, že jsem se po celou dobu tak nehorázně nudila, že jsem si pomalu říkala, že by bylo lepší, kdybych tam nebyla. A upřímně? Kdybych se po obřadu vypařila, tak jsem si naprosto jistá, že by si toho nikdo nevšiml, protože jsem tam prostě nikoho neznala a bohužel to všechno byli lidi, kteří prostě komunikovat s novými lidmi nechtěli, takže i já, opravdu dost komunikativní člověk, který nemá problém se s kýmkoliv bavit, tak jsem problém měla. 

Další otázkou jsou děti. Ty my taky řešíme. Od páru s dětmi jen chci vědět, zda tam budou nebo ne. Hlídání ať si řeší sami. Vzhledem k tomu, že pokud se vydaří počasí, tak máme opravdu velký prostor na dětské pobíhání, tak je jen na těch rodičích, tak svoje ratolesti budou hlídat. Do rautu děti ani moc nezapočítávám, protože ty snědí opravdu dost málo. 

Vymýšlení zasedacího pořádku nám taky dalo docela zabrat. Máme na svatbě totiž i cizince, takže jsme museli udělat zasedací pořádek tak, aby se každý měl s kým bavit, což si myslím, že se nám docela povedlo. Každopádně, sami uvidíte, že i u tohohle nevinného tématu se můžete chytnout :D Přítel se třeba na začátku dost divil, že nevím, koho posadit k jeho babičce :D (nebo spíš proč jsem posadila ty a ty k jeho babičce, že se přece nebudou bavit :D, potom, co jsem mu řekla, ať mi teda řekne, koho tam mám posadit, aby se bavil s důchodkyní, tak sám nevěděl :D)

A nezapomínejte, dobře, třeba i někoho bližšího nepozvete na svatbu, ale zase nikdo vám nebrání ho pak pozvat na oběd :)

Našla jsem naprosto úžasný obrázek, který dost vystihuje rozhodování :)
zdroj

Jak jste seznam pozvaných řešili vy a jak byste se poprali se situaci "zvát ze slušnosti"?

A.

Komentáře

  1. já bych asi neskousla teda, kdyby mi někdo zakázal vzít si doprovod :D ale tak doufám, že to nikdy nebudu muset řešit, že bychom jako dostali pozvánku společně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si to právě taky moc neumím představit, proto jsem strašně šťastná, že se u mě vše vyřešilo samo :)

      A.

      Vymazat

Okomentovat