Rádoby drobenkový koláč - resp. dort


V neděli se mi podařilo konečně zlikvidovat pórek, který se zabydlel v lednici na poměrně dlouhou dobu. Takže recept mé sestry přišel opravdu vhod (zde). Ale chtělo to pak něco dobrého :-)

Po prozkoumání zásob bylo rozhodnuto - rádoby drobenkový koláč (dort).



A proč rádoby? No řekněte - vypadá toto jako drobenka?


Ne. Já totiž jednou drobenku dělala a nechápu proč, ale nepovedla se mi. Takže toto vypadalo o dost snadněji :-)

"Těsto"
- 1 sklenice mouky (hladké nebo polohrubé, já použila hladkou)
- 1 sklenice krupičky
- 0,5 sklenice cukru
- 1 lžička sody (jedlé)

"Náplň"
- 1kg jablek
- skořice

"Zakončení"
- 100 g másla (+ z toho něco málo jsem použila na vymazání mísy)

A dále samotná příprava. Není nic jednoduššího. Suroviny na těsto jsem smíchala (což byla otázka jedné minuty), jablka oloupala a nastrouhala (10 minut). Pak jsem hodinu hledala formu na dort, až jsem zjistila, že ji asi nemám. Takže jsem si musela vypomoct úplně obyčejnou skleněnou mísou (na pečení).

Mísa se vymaže máslem, a pak se sype první vrstva, na ní pokládá druhá vrstva z jablek (prý do 1 cm, myslím, že já to občas přehnala), pak se sype další vrstva a na ní pokládá zase další z jablek. A tak dále dokavaď máte co. Hlavní je začít a skončit tou sypkou vrstvou. Pak nahoru nakrájíme tenké plátky másla - aby to bylo celé pokryté. A dáme do trouby na hodinu (já dala asi 150°). A pak důležité(!) - po vypnutí trouby necháváme koláč/dort vevnitř, dokud úplně nevychladne. Takže ideální udělat po obědě a k večeři sníst (jako já), anebo připravit večer a ráno ke snídani sníst :-)



Dobrou chuť!

S.

Komentáře