Jak si zjednodušit život

Nedávno jsem narazila na zajímavý článek, který shrnoval tipy, jaky si zjednodušit život. A protože se náhodou jednalo o dost tipů, co jsem začala v posledních letech praktikovat a cítím se díky tomu o dost lépe, tak jsem si říkala, že se o ně podělím. 





Nedohadujte se
Často si všímám, že je pro někoho těžké se přestat dohadovat o nějakých "blbostech", i když je naprosto jasné, že všichni máme jiný názor. Pokud tedy máte jiný názor a s tím druhým dost nesouhlasíte - vykašlete se na přesvědčování. Akorát se tím rozčílíte :-) 

Nepřesvědčujte ostatní
Dost to souvisí s bodem výše. Pokud moje kamarádka vymyslela, že vyzkouší úplně šílenou dietu, tak ji nebudu přesvědčovat, ať to nedělá. Řeknu jí, že podle mě si ničí zdraví, a že vlastně to vůbec nemá zapotřebí, ale tím to končí. Když to vezmu obráceně - pokud si něco usmyslím, tak je mi jedno, co říkají lidi kolem (i když jsou to kamarádi nebo dokonce rodina) - já to prostě udělám tak, jak chci (i když zvážím názor ostatních, nemusím se jim řídit). 

Nekritizujte lidi kolem sebe
Znáte to, když se setkáte s kamarádkami a najednou se bavíte o té, co zrovna nedorazila? A skončíte tím, že chudinku úplně zkritizujete? Potom, co jsem si to uvědomila, snažím se do takových diskusí nezasahovat, případně je co nejdříve ukončit. Mám pocit, že mě to negativně ovlivňuje :-) 

Neobviňujte lidi / okolnosti kolem
To je hodně náročné. A často se mi nedaří :-) Ale snažím se! Například - místo "kdyby mi to Anička řekla, tak se mi to nestalo" si řeknu "Tak jsem se nezeptala - příště to udělám." A tečka. Přemýšlením o tom pořád dokola ničemu nepomůže (s největší pravděpodobností).

Nemusíte ostatní oslňovat
Kolikrát jste v poslední době udělali něco / koupili něco jen proto, abyste oslnili kamarádku / kolegy / apod.? :-)  Opět, když jsem si uvědomila, že to docela často dělám, tak se teď snažím to dost omezovat. V první řadě si říkám, jestli já z toho (něčeho) budu mít radost / využiju to / apod.

Neobhajujte se
Protože, protože, protože... To dělá hodně lidí. Má pocit, že musí všechno vždy vysvětlit. "Já jsem Vám nevolala, protože jsem ..." "Já jsem to neudělala, protože..."  Pokud se přestanete obhajovat, tak dost lidí z vašeho okolí bude mít pocit, že jste arogantní / sobečtí / atd. Možná, ale s odstupem času, co tento způsob praktikuji, musím říct, že se vám dost pravděpodobně uleví. (Poprvé jsem to zkoušela ještě kdysi na VŠ při hodinách psychologie / sociologie, kde se řešilo asertivní jednání. A toto je důležitá součást asertivního jednání :-) )

Nebraňte se změnám
Změny jsou velmi často k lepšímu. A mimochodem, později bychom litovali spíše toho, že jsme do toho nešli než šli. 

Odhlédněte od minulosti
To je hodně těžké. Ale prostě se to stalo, život jde dále. A příště to může dopadnout jinak. Tento bod mám nacvičený tak, že dokonce i u filmu, co už jsem viděla doufám, že příště skončí jinak. 

Přestaňte se bát
To se teď snažím naučit svoji mámu :-)   Pokaždé, když se začne něčeho obávat (většinou pracovní záležitosti), tak se ji zeptám: A co nejhoršího se může stát? A když to rozebíráme, tak najednou neví, čeho se vlastně bojí. Ta otázka "A co nejhoršího se může stát?" je úplně kouzelná!

Přestaňte plnit cizí očekávání
"Očekává se, že je pozvu." "Očekává se, že mu zavolám." Blá blá blá. Hodně náročné, pokud nechcete plnit očekávání rodičů / příbuzných / atd. Ale to je váš život, ne jejich. 

Jen pozitivní myšlenky
:-) Co víc k tomu dodat.

Za sebe říkám, že se snažím dodržovat všechny výše uvedené body. VÍM, že si o mně dost lidí myslí, že jsem arogantní (a sobec k tomu). Dle slovníku cizích slov, "arogantní" = pyšný, namyšlený, nadutý, svévolný, nadřazený, domýšlivý, nedoceňující a přehlížející ostatní lidi. "Sobec" (nebo-li "egoista") = člověk jednající zejména ve prospěch svých zájmů. Bohužel, kdo chce žít život podle sebe, tak se tomu asi nevyhne. Rodina a kamarádi ví, jak je to doopravdy, a u ostatních je mi to, upřímně řečeno, jedno :-) 

Žijete život podle sebe nebo podle ostatních? 

S.

Komentáře

  1. No teda...myslim, že to je super článek! A mělo by o něm vědět víc lidí...dej to na instagram, ať si to přečtou taky. Čím víc lidí se tímhle bude řídit, tím bude život lepší. Když teď vím, že se podle tohohle snažíš žít, hned bych tě chtěla poznat osobně :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásná reakce :-) Děkuji! Na instagram to prý dá sestra, já jsem v tom trochu antitalent :-) S.

      Vymazat
  2. Skvělé tipy! Každý by se aspoň některémi měl řídit. Hlavně já:).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat