Mé oblíbené motivační knihy

Dnes bych se s vámi ráda podělila o 3 knihy, jejichž čtení nepovažuji za ztrátu času. Docela dost "motivačních" / "marketingových" / "managementových" knih je totiž de facto o ničem. Resp. nějaká myšlenka tam je. Ale jenom jedna a opakuje se pořád dokola. 

Ovšem tyto 3 knihy... :-) 


Na obrázku zrovna nečtu nic motivačního. Jedná se o "To" od S. Kinga. 

1.    Rhonda Byrne, Tajemství

  


 

Tato kniha není best sellerem jen tak. Je vážně dobře napsaná. A mimochodem, pokud nechcete číst, tak existuje stejnojmenný film natočený dle této knihy a obsahem je prý to samé, co v knize.

 

Kniha pojednává o síle myšlenky a o tom, jak přemýšlet o věcech tak, aby se vyplnily. Po pravdě, takových knih je hodně. Třeba jsem jednou četla “Myšlením k bohatství” od Napoleona Hille. Myšlenka obou knih je de facto stejná. I přes to – z Tajemství mám hodně dobrý pocit, dobře se to četlo, daly se dělat nějaké závěry, Myšlením  k bohatství jsem ani nedočetla. Přestalo mě to pak bavit.

 

Kniha mi byla doporučená paní, která takových knih přečetla víc než hodně. A uzavřela to tím, že všechno důležité je obsažené právě v Tajemství.

 

Další díly (třeba Moc) – ten jsem sice číst začala, ale nedočetla. Nepřišlo mi, že by mi dával něco navíc.

 

A třeba je to shoda náhod, třeba není, díky Tajemství aplikovanému v praxi jsem našla vysněný byt ke koupi po 3 týdnech od myšlenky “hele, a co kdybych si koupila byt?”  (lidi kolem říkali, že budu dlouho hledat než se vůbec něco objeví); (na hypotéku, samozřejmě - usoudila jsem, že radši budu od začátku něco splácet než platit někoho cizímu za nájem), vysněného muže do asi 2 měsíců od přesného popisu toho, jaký má být, atd.  

 

Zkrátka, za pokus to myslím stojí :-)


2. Robert T. Kiyosaki, Bohatý táta, chudý táta



O této knize jsem již psala zde.

Kniha je zaměřená na myšlenku, že máme investovat do toho, co nám bude přinášet pasivní příjem (tj. bez toho, aniž bychom něco dělali). Podle mě jsou tam nějaké mouchy, ale v principu myšlenka se mi líbila. Hodně. Takže jsem do své firmičky ihned najala dvě studentky, abych jim delegovala veškerou svoji práci (a sobě ponechala pouze kontrolní funkci). Jak jsem dnes šťastná, že jsem to udělala! Nebýt této knihy, tak myslím, že se do dneška k tomu ještě nedokopu.  Plus mě kniha přivedla k dalším zajímavým (investičním) myšlenkám, ale k tomu jsem ještě “nedozrála”.

3. Timothy Ferriss, Čtyřhodinový pracovní týden


A tohle… tohle je PARÁDNÍ kniha.

Některé věci jsou samozřejmě v knize přehnané. Například práce z domova pro zaměstnavatele. Já neříkám, že to nejde. Dokonce jsem to prosadila i u svého bývalého zaměstnavatele, když jsem šla na mateřskou. Ale prostě všude a u všech to fungovat nebude. Když ovšem od takových “maličkostí” odhlédněte a budete hledat myšlenky, které můžete použít, objevíte hodně nového.

V knize je hodně příběhu ze života. To se mi líbí. Zároveň ty příběhy posouvají myšlení čtenáře směrem, že “být bohatý” neznamená hodně peněz. Tim třeba říká “je bohatší ten, kdo vydělává 200.000 měsíčně a u toho pracuje 60 hodin týdně, anebo ten, kdo vydělává 50.000 měsíčně a u toho pracuje 10 hodin týdně”?  (Prosím, částky berte s rezervou.)

Dále se kniha zase zabývá pasivním příjmem (viz Bohatý táta, chudý táta), pak například Paretovým pravidlem (anebo 80% činností nám generuje 20% zisku a 20% činností generuje 80% zisku – a toto pravidlo 80/20 se dá aplikovat na spoustu věcí). Líbí se mi i myšlenka, že člověk má žít “teď”, a ne “až zbohatne / odejde do důchodu /apod.” Je to sice jasné, ale spoustu lidí se tím neřídí… Tak třeba tato kniha pomůže si to víc uvědomit.

Tim Ferriss napsal i další knihy (Čtyřhodinové tělo, Čtyřhodinový šéf kuchař), ale nenadchly mě tolik. I když musím říct, že podobnou dietu, kterou popisuje v Čtyřhodinovém tělu jsem zkoušela držet a nemůžu říct, že byla neúčinná.


Zaujala vás nějaká kniha? Můžete nějakou doporučit? 

Hezký den!

S.







Komentáře

  1. První knížku jsem viděla zfilmovanou. Pak jsem četla spoustu knih s tématikou pozitivního myšlení. Líbí se mi, jak má na to každý autor trochu jiný náhled.

    Doporučila bych ti:
    • Pierre Franckh - Jak si správně přát
    • Aladinův faktor - Mark Victor Hansen
    • Tajemství pro mladé - Paul Harrington
    • Miluj svůj život - Louise Hay
    • Moc podvědomí: Velká kniha vnitřního a vnějšího rozvoje - Joseph Murphy

    By-Moni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji! Určitě se po těchto knihách podívám.

      Vymazat

Okomentovat