Gran Canaria - zážitky, tipy (on je tam Primark!) + výlet na Tenerife

Jak jsem se zmiňovala již dřív, v neděli jsem se vrátila ze své "zimní" dovolené. Někdo jezdí na hory, já jezdím k moři :)  Sluníčko a teplo prostě potřebuji!


Tentokrát jsme jeli na Gran Canarii přes Canaria Travel. Dlouho jsem se rozhodovala, který ostrov (z těch Kanárských) si vybrat. Závěr: na Gran Canarii je největší teplo (na jihu). Na Tenerife je prý tak o stupeň až dva méně než na Gran Canarii (na jihu). Takže to by ještě také připadalo v úvahu. 



 
A teď, co je "teplo"? :-) Teplo = na pláži 25° C. Plus teda fouká vítr. Já jsem třeba na pláži do plavek nešla :-)   Všichni ostatní ano... A dokonce se i koupali (voda je asi 18-20°). Pozor na sluníčko - fakt peče, takže spálit se nebo chytit úpal není žádný problém. 

Nejet s malým dítětem, tak asi vše organizuji sama (tj. s cestovkou nejedu). Jenže s malým dítětem se mi nechtělo chytat na letišti taxík, atd. Chtěla jsem prostě dojet přímo do hotelu a o nic se nestarat :-)



Btw, dítě v letadle - letěli jsme poprvé, tak jsem měla trochu strach. Ale malá to zvládla nádherně. Měla jsem připravenou flašku s vodou (radši dvě) + jako poslední záchranu čokoládu. Protože na čokoládu není zvyklá, pokaždé ji uklidnila, když se chtěla rozbrečet. Původně nám chtěli nechat volnou sedačku pro malou, ale letadlo nakonec bylo hodně plné, takže mi celou dobu seděla na klíně. Nebo po mně a manželovi poskakovala. A asi hodinu a půl z těch 5 spala :-) 

Den první

Protože jsme měli polopenzi (all inclusive beru jen když mám v plánu cestovat minimálně), šli jsme obhlídnout okolní supermarkety. Je jich všude hodně, ceny jsou rozumné. 

Na Gran Canarii je poměrně dost málo hotelů přímo u vody. Jakože - většina má svoje bazény (a to vyhřívané bazény!), takže lidi až tak moc na pláž stejně nejezdí. Náš hotel nabízel transfer na pláž autobusem (jednou za hodinu), ale my jsme těch 900 metrů většinou ušli i sami. 

Mimochodem, při hledání hotelu jsem si všimla, že dost hotelu ubytovává osoby pouze nad 16 let (třeba). Jakože - pokud se chcete vyhnout dětem z jakéhokoliv důvodu, většina tyto hotely doporučuje :-)   Kolegyně ovšem říkala, že v takovém hotelu bydlela, a stejně tam byli nějaké "výjimky"... 

Den druhý

Naše paní delegátka nám zarezervovala výlety, zařídila zapůjčení auta (ceny jsou hodně dobré, cestovka má smlouvu s jednou půjčovnou, co vám doveze auto přímo před hotel a vyzvedne ho zpět až další den) a doporučila, kam na trhy a velbloudí farmu. 

Den třetí

Auto nám dovezli v 9 ráno. Původně jsem s sebou z ČR chtěla táhnout autosedačku, ale nakonec jsme si ji půjčili na místě. Cena je 5 EUR na den. A byla teda v hrozném stavu. Ovšem - kvůli jednomu dni jsem ráda, že jsem autosedačku netáhla :-)   Dovnitř jsme dali plínku a jelo se. 

Mimochodem, když si naplánujete, kam se všude podívat, tak si na mapě zaokroužkujte ta místa a zeptejte se v autopůjčovně, jak to projet. Já měla naplánovanou trasu, ale bylo mi řečeno, že místy jsou strašné cesty, a že doporučují to projet tak a tak. Což byly super tipy. 

Tady je náš výlet:

1. Arinaga - dle Lonely Planet se jedná o místo, které sice postrádá pláž, ale je oblíbeném místem na koupání místních. No nevím :-)



2. Agüimes - město s moc hezkými domečky. Projeli jsme autem :-)  Pozor na to, že jakmile se vzdálíte od jihu pár kilometrů, tak je najednou docela zima. Takže s sebou kalhoty a mikiny!  

3. Guayadeque - jedná se o "jeskynní městečko". Opravdu moc hezké. Vtipné bylo ale to, že navigace o něm nevěděla :-)   Nakonec jsme jeli podle cedulí (odbočka se nachází mezi městy Agüimes a Ingenio). 



4. Las Palmas - hlavní město. Doporučuje se hlavně stará čtvrt - Vegueta. Vtipný bylo, že turisti byli poznat na první pohled. Místní totiž na sobě měli bundy a kožichy. A my... Sukýnku a tričko (alespoň s dlouhým rukávem; manžel ani to ne). Nevím proč, ale všechny obchody byly zavřené... A to bylo prosím úterý a čas mimo siestu. 

5. Arucas - nádherný kostel. Hodně připomíná katedrálu Sagrada Familia v Barceloně. Autem se dá dojet až téměř k němu :-) Já jsem ovšem nějak nestihla vyfotit, když jsme stáli předtím, tak mam fotku jen z toho, jak jedeme okolo... No nic, google to jistí :-) 

6. Teror - tady jsme se byli i projít! :) Jelikož jsem se o tom nezmínila předtím, zmiňuji se teď. Kanárské baráčky mají moc hezké dřevěné balkóny. Moc se mi to líbilo :)



7. Cruz de Tejeda - jedná se o střed ostrova. Když se dívám na mapu, tak fakt nechápu, o jaký střed se jedná, ale prostě tak to je :-)    Je to ve výšce 1.450m, takže tam nahoře je FAKT zima!  A pozor, jede se přes serpentýny... Takže pokud se vám dělá v autě špatně, radši si kupte nějaké prášky nebo něco. Já, chudinka, dost trpěla. 

8. Tejeda - místo známé především svoji pekárnou. Všechno, všechno(!) za 1 EUR (za kus). Pozor, při vchodu si musíte vzít lísteček a objednáváte si, až na vás přijde řada. My jsme si toho všimli až později, tak jsme furt nechápali, proč nás ty lidi furt předbíhají. 


9. Rico de las Nieves (1.949m) - nejvyšší hora. Bohužel z Tejedy se muselo jet zpět do Cruz de Tejeda, a teprv potom do las Nieves  (navigátor zase nic takového neznal, to pak jsme objevili, že vedle Cruz de Tejeda je šipka na druhou stranu než Tejeda). A zase serpentiny... Blé. Ovšem výhled stál za to. Jen ta zima... Já jsem z auta vyšla na 30 vteřin, víc ne :-) Fotil všechno manžel (ostatní v bundách si museli ťukat na hlavu, co je to za cvoka, co tam pobíhá v tričku :-) 

V dáli je vidět ostrov Tenerife

10. Telde - to bylo v plánu, ale vynechali jsme... Mně opravdu nebylo dobře. Ale Telde je cestou zpátky z Rico de las Nieves na dálnici (a pak zpět do Maspalomas na jihu), takže pokud vám ještě zbude energie, týpek z autopůjčovny doporučuje :-) 

11. Pokud pořád ještě máte energii, tak se hodně doporučuje Puerto de Mogán. To, že se to má projet v tomto pořadí poradil opět týpek z půjčovny. (dálnice je jen po ty východní straně). Prý vypadá jako Benátky. Nevím, my jsme to nestihli (již padla tma). 

Den čtvrtý

Trhy! :-) Pro nás prý nejbližší v San Fernando (informace od delegátky, ale řeknou vám to i na recepci v hotelu). Na recepci jsem také vyzjistila, jak se tam dostat (nejlepší je autobusem nebo taxíkem - ve 4 letech se již vyplatí spíše taxík), na recepci na též dali rozvrh autobusů + mapičku se všemi autobusy, co jednou zpět do hotelu (a odkud), a tak. Takže - fakt doporučuji se ptát na recepci na všechno, co vás napadne. (To doporučuji teda v každé zemi, fakt se mi to vyplatilo.)

Ovšem... Vypadá to tam jak na holešovické tržnici. Fakt nic zajímavého. Hadry, bižuterie, aloe vera (to je všude), ... A nic - žádné ovoce, zelenina... A ceny - dražší než všude jinde (a to jako o dost - krém, co jsem si vyhlídla stál 15 EUR, já ho pak v (mini)supermarketu vedle hotelu koupila za asi 7 EUR. A to ještě ten parchant starej mi na trzích doporučil krém ANTIAGE. A ještě nepochopil, proč se tak divím, že mi to doporučuje. Parchant. 



Z trhů nám byl doporučena procházka podél "řeky" (řeka tam je jen když prší) až k velbloudí farmě. Milovníkům zvířátek nedoporučuji. Velbloudi vypadají vcelku vyčerpaně, plus mají přes čumáčky náhubky (když vidíte ty zuby, tak je možná jasné, proč). Projížďka stojí 12 EUR / 30 minut   (cestovka nabízí půldenní výlet za asi 35-40 EUR... ale to je včetně přesunu autobusem, pak procházky asi 45 minut, pak někde jinde oběd, atd... ovšem my jsme o ten zbytek nestáli, proto jsme tam šli sami). 

A pak jsme šli od majáku přes písečné duny až k nám na hotel. Mimochodem, tuhle cestu chodí spousta lidí (a někdo i běhá). Jelikož na pláži fakt fouká, málokdo se jen leží a opaluje. Procházka je to moc pěkná (a nejde si nevšimnout, že v dunách je plno nudistů :-)



A ten týpek v černém nás pořád pronásledoval

Den pátý

Sportovní rybolov! :-)
Příslibem bylo: ranní piknik, chytání ryb (na dva způsoby), v poledne oběd na pláži, pak čas na opalování se, a pak návrat na hotel. Realita: 6 hodin skákání na malé lodičce v otevřeném oceálnu. S námi jeli také Norové, Švédi a Finka. Všichni říkali, že se jede moc rychle, že takto nic nechytíme. A také, že jsme nic nechytili. Teda já jo - mořskou nemoc. Asi po hodině. Takže jsem si prožila 5 hodin pekla a myslím, že mě už jen tak na lodičku nikdo nedostane :-) 
(a to víte, že jsem toto reklamovala přes cestovku - dostali jsme část ceny zpět  (to, že mi bylo blbě, za to nikdo nemůže, snížili jsme to ale na více adekvátní cenu za to, že nebyl oběd, atd.)



Den šestý

Tenerife :-)    Vyjíždí se fakt brzy ráno, jede se až do přístavu na severu, a odtud trajektem na Tenerife. Trajekt je fakt velký a pan průvodce říkal, že nejlepší je sedět uprostřed. Tak jsme uprostřed seděli (já vystrašená z předchozího dne). Ale bylo to v pohodě :-)



Btw, na tento výlet asi jezdí jen důchodci z Německa. A já s manželem (dítě jsme nechali s mými rodiči na hotelu). 

Den sedmý

Odpočinek před odjezdem. A také ty rybičky, jak jsem psala minule (zde). 

Kdo máte dítě, doporučuji si připlatit pokoj do pozdějšího odhlášení z hotelu (třeba nám jel autobus až v 17.00). Nevím, co bychom dělali od 12.00 do 17.00 nemít pokoj. 

Varování: jedné rodině se stalo, že po příjezdu autobusem na letiště nenašli v autobuse svůj kufr. Následně se zjistilo, že řidič autobusu ho na jedné zastávce vyndal (aby zandal jiný kufr), a pak na něj zapomněl. Nebylo to nic příjemného, ale zkrátka - doporučuji si hlídat na každé zastávce, že zrovna váš kufr nikdo nikde nevyndal. (Já mám vždy špatný pocit, když musím takto někde převážet věci, a teď ten můj špatný pocit má ještě ke všemu své opodstatněni...)



Pokud se ještě někdo rozhodujete, kam za teplem (a relativní blízkosti), tak Kanáry mohu doporučit. Nezamilovala jsem se do nich, to ne. Mít na výběr, tak jedu jinam. Ale reálně vím, že s malým dítětem letět moc daleko je komplikované a touha po sluníčku je zkrátka moc silná :-) Proto vím, že v budoucnu tam ještě určitě pojedu. 



Byli jste na Kanárech? Jaký ostrov doporučujete, případně, co tam? :-)

S.

P.S. A  nic o Primarku, že? :-)   Protože já, blbec, jsem nevěděla, že tam jsou. Takže, až když jsme jeli do Las Palmas, tak jsem si všimla El Mirador (to je asi nákupní centrum), a tam velkými písmeny Primark, Zara, H&M, ... Zkrátka, vědět to, tak ho určitě navšívím. O kvalitě si myslím své, ale pro různé kravinky bych se určitě obětovala :-)   Plus na internetu jsem našla, že další Primark na tomto ostrově je v Las Arenas (třeba se to někomu bude hodit více). Takže - jelikož teď už to víte, tak zařaďte na svůj seznam! :)



Komentáře

  1. nebola som tam...ale..tam je teraz v zime az tak teplo ako v lete?? a inak...citala som, ze deti v lietadle placu preto, lebo kedze este nemaju vyvynitu eustachovu trubicu tak maju pri pristavani a vzlietani bolesti :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Kanarskych ostrovech se rika, ze jsou to ostrovy vecneho jara, tzn. ze je tam skoro po cely rok stejne. Nevim, mozna je tam v lete o neco tepleji, ale ty rozdily jsou minimalni.
      S tema detma souhlasim - proto jsem cekala az bude princezne alespon rok a pul, a teprv pak jsme leteli. Predtim jsme cestovai k mori autem :)

      Vymazat

Okomentovat