Budu se vdávat!

Romantická, čekaná i nečekaná žádost o ruku proběhla před několika měsíci a začali jsme plánovat svatbu :) Ráda se s vámi podělím o naše zařizování a plánování, třeba to někomu pomůže při zařizování vlastní/nevlastní současné/budoucí svatby.


Zdroj

Ještě se tedy trošku vyjádřím ke svatbám obecně. Oficiálně jsem s přítelem 3 roky a něco. A vzhledem k tomu, že je mi 25 (až se budu vdávat, bude mi 26), tak mi přijde, že na svatbu je to tak akorát. Já vím, že teď se vše posouvá a většina lidí, kteří se dozví, že se budu vdávat, se diví a někteří dokonce vdávání rozmlouvají (wtf?). Do svého přítele jsem doopravdy zamilovaná už asi 7 let :D, akorát on to nevěděl a já jen v podvědomí :D Každopádně ANO, jsem si jistá, že si ho chci opravdu vzít a chci s ním být do konce života. AMEN. 

Je mi líto páru, co spolu jsou třeba 7 let a pak se rozejdou s tím, že každý (nebo jen jeden z páru) chce zkusit taky něco jiného. Takhle se s kolegyní rozešel přítel v jejich 32 a ona je z toho totálně zoufalá. Nebo co hůř, bydlí spolu už jen ze zvyku, protože období "miluju tě víc než svůj život" přechodili a vlastně už ani nevidí moc důvod se brát, když je jim spolu dobře i tak. Jenže to tak spíš berou chlapi, ženy se prostě většinou vdát chtějí (alespoň z mého blízkého okolí). A ten prstýnek je prostě hřeje u srdce (jako mě). Zrovna nedávno jsem si povídala s kolegyní, co je s přítelem už 12 let (a to je o pár let starší než já) a šíleně touží po prstýnku, ale právě ten její přítel je toho názoru, že ona už nikam nezmizí a co by se měli teď brát atd. ... Stejně tak jako mám kolegyní, která ještě před 2 roky hlásala, že chce být vždy svobodná a nikdy se nevdá a nyní už by se ráda vdávala, ale mají dost překážek, které opravdu brání ve svazku manželském.

Pokud jste první případ, snažte se s milým víc o svatbě mluvit a dejte mu jasně najevo, že pro vás svatba něco znamená a vdávat se chcete. Můj přítel třeba taky zastával názor, že svatba je jen papír a vlastně to nic moc neznamená, až postupem času to začal chápat.. (naštěstí mu to netrvalo 7 let, to už bych si asi klekla sama :DD).  

Samozřejmě, pokud se někdo nechce vdávat a je to oboustranný, tak je to vyřešené :)

Ačkoliv naprosto chápu páry, co se vezmou, aby hned mohli zplodit dítě (pokud to už tedy není svatba když už je žena těhotná/dítě už spolu mají), já bych chtěla s přítelem (neboli už s manželem) ještě chvíli bydlet a chvíli si užívat a až potom mít dítě. My už teda spolu bydlíme, ale přeci jen dítě hned po svatbě prostě nechci (tj. rozumějte zplodit dítě pomalu hned o svatební noci). 

Na svatbu se moc těším, nechci to hrotit, chci si tento náš den užít.

Vzhledem k tomu, že už před žádostí o ruku jsme se s přítelem o svatbě bavili (to snad každý, kdo je spolu déle, ne? :) ), jakou bychom měli představu, tak mě docela dost potěšilo, že naše představy jsou stejné: ne moc lidí, převážně rodina, grilovačka, no stress.


Zdroj
Hned na úvod bych chtěla říct, že svatba je o VÁS, tj. o vás jako páru a ne, že všechno zařídí nevěsta. Proč jako? Snad jsou na to dva. Já chápu, že někdy je jednodušší vše rozhodnout sama, ale já třeba vyloženě chci, aby se přítel zapojoval. A jak zjišťuju, rozhodně už teď máme momenty ze zařizování, na které budeme rádi vzpomínat :)


Zdroj
Určitě hned na začátku se bavte o rozpočtu. Stanovte si nějakou maximální částku, kterou chcete utratit a k tomu si rovnou přičtěte tak 10-20 tisíc, protože až v průběhu zařizování najdete něco nad rámec, tak si to dovolte.. Svatba je přeci jen jednou za život.. (teda pro některé víckrát, ale to doufám nebude můj případ ;) ). Btw: v našem případě počítáme, že celou svatbu platíme sami, pokud někdo z rodiny bude chtít něco přidat, budeme rádi..

Napíšu sem víc článku, co a jak zařizujeme a nyní jen pár důležitých bodů, o kterých budu v budoucnu psát (ne nutně v tomto pořadí). (Jak se články budou objevovat, budu sem dávat odkazy).

- seznam pozvaných
- místo a datum svatby, hudba na svatbě
- svatební veletrhy
- svatební oznámení
- prstýnky
- šaty
- myslete na sebe
- svatební dort 
- svatba a obřad v hotelu


Zdroj

Pokud ještě na něco přijdu, určitě to doplním :)

Uvítám všechny tipy a rady, aby svatba byla co nejlepší :)

Po svatbě určitě napíšu report, jaké vše nakonec bylo :)

A. 

Komentáře

  1. jéé, svatba, to je krása. gratuluju :) my jsme s přítelem 4 a půl roku a sice bych se vdávat chtěla (a on to ví, melu o tom furt :D), ale teď ještě ne. samozřejmě se rozplývám nad nevěstama, ale i přítel ví, že nijak netlačím na pilu nebo tak - chceme dodělat školu, přestěhovat se do vlastního, najít si práci a něco si i vydělat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu. Já mám školu dodělanou, přítel se do ní pustil na "stará kolena", ale dělá dálkově, to kdybychom čekali, než ji dodělá, tak nám bude 30.. :))

      Je pravda, že bydlíme v podstatě ve vlastním, práci máme, na svatbu už našetřeno taky, takže si myslím, že jsme připraveni :) I když je pravda, že člověk pořád na něco čeká, ale je to škoda, pro nás už prostě na čase je ;)

      Přeju Ti, ať se ti všechno vyplní a budete taky tak šťastně zasnoubeni jako my :)

      Vymazat

Okomentovat