Budu se vdávat - ŠATY!

Šaty byly trošku moje noční můra. Já jsem je totiž moc nechtěla vybírat. Teda takhle, samozřejmě, že jsem měla nějakou představu, co by se mi líbilo, jenže ony se představy s realitou dost rozcházejí.

Na první návštěvu salonu jsem se objednala na svatebním veletrhu.

Jako spousta slečen jsem měla představu, že by se mi i docela líbily nějaké splývavé šaty, ale ono je fakt, že když si vyzkoušíte „šlehačku“ a budete si na chvíli připadat jako princezna, tak z nich nebudete chtít vylézt.


zdroj


První návštěva salonu u mě nebyla nijak moc záživná. Měla jsem šíleně náročný týden a ještě v sobotu po práci jsem teda přijela do salonu. S přítelem. Náladu jsem měla pod psa a zkoušet si milion šatů jsem moc nechtěla. Takže moje komentáře typu „tuhle diskokouli si zkoušet nebudu“ a „ten ocas se za mnou fakt vláčet nebude“ (myšleno vlečka) snášela slečna ze salonu dost statečně. K tomu ještě přidal komentáře přítel a bylo to asi hotové peklo :D  Tedy, my s přítelem jsme se dost bavili, slečna asi moc ne :D. Každopádně jí moc děkuju za trpělivost. Vybrala jsem si tam předběžně jedny šaty, ale nijak moc nadšená jsem z nich nebyla.  Později jsem jim volala a zrušila si další návštěvu salonu.

Další salon jsem si vybrala zase čistě náhodou přes internet. Přijela jsem tam se svými rodiči a začalo zkoušení. Tentokrát jsem měla dobrou náladu, tak mi to až zase tolik nevadilo. Návštěva skončila tím, že jsem měla nafocené šaty a dva favority, mezi kterými jsem se doma chtěla rozhodovat. Vzhledem k tomu, že mi v salonu byla slíbena sleva, pokud se rozhodnu do týdne, tak jsem usilovně uvažovala.

Vzhledem k tomu, že v práci bylo dost náročné období a i teď každou druhou sobotu trávím v práci, tak mě nějak extra nelákalo objíždět salony, a hlavně na to teda nemám čas, protože když skončím v šest v práci, tak se mi už nikam moc nechce.


zdroj
Hodně jsem zvažovala, jestli mám jet do Adiny. Je to největší centrum v Praze se svatebními šaty. Jenže představa toho, že 4 hodiny zkouším šaty, líbí se mi jich třeba 10 a mám dilema, které, takže tam pojedu víckrát a pořád mi budou nosit jiné šaty, tak to je k zbláznění, proto jsem si hledala menší salony.

Ono berte v potaz to, že svatební šaty není zrovna ten oděv, který si běžně prohlížíte v obchodě nebo na to neustále narážíte. Svatební šaty vyhledáváte.

Druhá návštěva salonu, ve kterém jsem si vybrala šaty předtím, se konala přesně za týden. A když jsem vešla, na figuríně byly nové šaty. Tak jsem hned poprosila, abych je vyzkoušela  + ty šaty, co jsem si zkoušela před tím, moje favority. A šaty z figuríny mě okouzlily. Takže jsem v salonu strávila necelou hodinu, vybrala si ty šaty z figuríny, zaplatila zálohu a jela pryč.

Ceny svatebních šatů se pohybují od cca 3500- xxxxxxxx tisíc ;), ať už je to půjčovné nebo koupě. 


zdroj

Ano, budete přemýšlet, jestli jste udělali dobře a jestli ještě nejezdit po salonech. Ale hned, jakmile začal další pracovní týden a já už v pondělí byla unavená jako v pátek, tak jsem si řekla, že jsem udělala dobře :D

A když se dívám na šaty s odstupem času, tj. již měsíc po tom, co jsem si je vybrala, tak jsem opravdu moc spokojená a už se těším, až je budu mít na svatbě :).

zdroj
A teď tipy:

  • do salonů s sebou berte pití – vůbec není pravidlem, že vám nabídnou pití, takže abyste pak nebyly 4 hodiny žízniví,
  • jeďte do salonu s někým, komu opravdu důvěřujete – když tam pojedete s kolegyní z práce, která by se vás nechtěla dotknout a neřekne vám, že v nějakých šatech vypadáte příšerně, je vám tam totálně na nic, stejně tak jako neberte s sebou kamarádku, která vám třeba závidí, že se vdáváte, nebude se ji asi nic moc líbit :)),
  • nestyďte se fakt vyzkoušet všechno, co vás napadne, ty slečny asistentky jsou tam právě od toho, aby vám vše přinesly a pomohly,
  • do svatebních šatů se většinou nebere podprsenka, ale jestli ji chcete, tak ji vemte s sebou (bez ramínek),
  • mějte s sebou rovnou boty, ve kterých budete na svatbě, pokud je ještě nemáte, vemte s sebou alespoň nějaké svoje, ony totiž ty šaty s podpatky vypadají jinak.. lépe :D,
  • určitě s sebou mějte foťák, abyste si doma mohly šaty pořádně prohlédnout, protože v salonu mohou šaty vypadat úplně jinak (tak jsem si třeba všimla, že se mi na jistých šatech naprosto na fotce nelíbila sukně),
  • mějte s sebou gumičku nebo skřipec, abyste si mohly dát vlasy nahoru, málokdo má na svatbě vlasy rozpuštěné, tak abyste měli představu, jak budete vypadat (navíc vlasy docela překáží při oblékání šatů),
  • uvažujte při výběru šatů prakticky - kde budete mít svatbu, jestli venku nebo vevnitř, jestli vám nebude překážet příliš dlouhá vlečka, jestli v šatech s rukávky nebude příliš vedro atd. 

zdroj

Máte vybrané šaty? Co teď?

  • zeptejte se, kolik dnů můžete šaty mít, některé salony vám je půjčí i na 5 dnů, některé na míň,
  • ptejte se, co všechno je „pojištěno“, tj. jestli se počítá s fleky od trávy (pokud to máte venku), nějaké díry, odlepené kamínky atd., prostě vše, co vás napadne, že se může s šaty stát,
  • pokud chcete k šatům závoj, taktéž se ptejte na dobu půjčovného,
  • v případě, že se chystáte mít svatbu na trávě, louce atd. a nechcete mít baleríny, tak je tu řešení – NÁSTAVCE na podpatky (http://www.lips2kiss.cz/eshop/ostatni/nastavce-na-podpatky-detail), nejlevnější jsou na ebay.

Tak, nyní šaty máte vyřešené a řešte něco dalšího :)


zdroj

Jak jste si vybíraly šaty vy?

A.

Komentáře

  1. Moc pěkný článek! Já jsem si koupila šaty ve výprodeji společenských šatů - jednoduché, krémové, krátké, hladké... Asi za 400,- Kč... No ale zase jsme se rozšoupli s obřadem - paroloď na Vltavě a soukromá párty na lodi se trošku prodražily ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je pravda, že někdo si nepotrpí na svatební róby :) Každý má jiné preference :) Hlavně, aby ti to vyhovovalo :)

      Vymazat
  2. hezky sesumírované :) a nástavce na podpatky vidím prvně, to je dobrá vychytávka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ, dá se to využít nejen na svatbě :))

      Vymazat
  3. No a jak ty tvé šaty teda vypadají? To by mě moc zajímalo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. moje šaty sem dám až po svatbě :) nejsem sice tolik pověrčivá, ale bojím se, že by se přeci jen přítel kouknul na blog a viděl je, a to já nechci :)

      Šaty jsou jako korzet a k tomu šlehačková sukně :)

      Vymazat

Okomentovat