Vaření v páře: Ratatouille

Ratatouille aneb pro mě míchanice zeleniny s masem/bez masa, které použiju jako přílohu.

Co jsem do receptu dala? 

250 g mletého masa (já měla 50/50 vepřové/hovězí, ale můžete použít i jen jedno)


1 žlutou papriku
1 zelenou papriku (ale ono je opravdu jedno, jaké barvy bude, vemte prostě to, co bude v lednici ;))
1 cibuli (1/2 do zeleniny, 1/2 do masa)
1 lilek
1 cuketu
250 g rajčat (ja vzala cherry)
česnek (podle chuti)
koření podle chuti - sůl, pepř, klidně nějaké bylinky, prostě to, co vám chutná
rajčatový protlak

Všechnu zeleninu nakrájíme na menší kousky a dáme do nádoby na páru, musí mít plné dno (tj. neperforovaná nádoba). Okořeníme a zalijeme rajčatovým protlakem (nemusí v tom plavat, zelenina pustí šťávy dost..). Dáme do páry na 100 stupňů tak na 20 - 30 min (20 min, pokud máte rádi, když to křupe, 30 min, pokud máte rádi měkčí zeleninu).







Dále uděláme kuličky z mletého masa. Já jsem vzala zbytek cibule a cukety a dala do kráječe, tuto směs jsem přimíchala k mletému masu. Velikost kuličky dle libosti ;) Maso jsem taky zalila rajčatovým protlakem, ale to nemusíte, mně akorát zbyl :D Kuličky taktéž putují do páry na 100 stupňů na 25 min.



Za normálních okolností bych k tomu dělala rýži hned, ale vzhledem k tomu, že jsem měla moc kuliček, už se mi to najednou do páry nevešlo.. :(


Jako přílohu jsem udělala rýži, ale můžete klidně dát i těstoviny nebo jíst samostatně na večeři ;).





Naprosto výborný oběd! A musím říct, že to chutnalo i přítelovi (že jsem to celé dělala v páře jsem mu řekla až to celý snědl a názor nezměnil :D). Směs jsem s sebou další den vzala s rýži i do práce a další den jsem si k tomu udělala kus kus ;).

Máte nějaké tipy na dobré recepty z páry? 

P.S. Samozřejmě, všechny suroviny můžete dát i do hrnce a vařit normálně na malém ohni. 

A.

Komentáře

Okomentovat