Kolik stojí v počátku mimino, aneb výbavička

Chápu, že dnešní článek nezaujme všechny (ačkoliv časem si na něj třeba někdo vzpomene a přečte si). Ale moc se mi líbil článek "Kolik stojí mimino" z blogu Život není černobílý (zde). A protože jsem si v té době psala přehled příjmů a výdajů, dala jsem to také dohromady :-)




Mimochodem, pro inspiraci jsou zajímavé kalkulace zde a zde

A ještě než začnu - veškerou výbavu jsem kupovala od 8. měsíce dále (čímž jsem celou dobu stresovala všechny své kamarádky :-). Přišlo mi zbytečné to kupovat předtím + tím, jak se to "roztáhne", tak člověk ve finále utratí mnohem více peněz. 

Výbava - koupila bych i příště, ale nebudu muset, protože už prostě mám :-) 

Kočárek - 5.000 Kč - chtěla jsem dvoukombinaci (tj. korbička pro malé mimino + sporťák na později). A měla jsem štěstí - Chicco zrovna vyprodávalo jednu kolekci (prý kvůli nedostatku barev), a najednou byla cena z 9.000 Kč necelých 5.000 :-)    S kočárkem jsem dodnes spokojena, měl úplně všechny doplňky, které jsem potřebovala (tj. tašku, přebalovací podložku, plášť proti dešti, nánožník, přenosnou tašku na mimino... zkrátka vše :-)

Autosedačka - 3.300 Kč - vybírala jsem dle bezpečnostních testů. Jezdíme fakt hodně, tak jsem prostě chtěla mít vnitřní pocit, že jsem udělala vše pro bezpečí svého dítěte (kamarádka, co má dětí podstatně víc než já, tak říká, že mají všechny z druhé ruky a ani toho nelituje). My jsme tedy kupovali novou. Chtěla jsem původně s možností isofixu, což máme, ale nakonec jsme do něj nešli. Rozdíl v bezpečnostních testech s nebo bez isofixu byl 3%. A to mi přišlo na 2.500 Kč fakt málo. 

Podvozek pod autosedačku - 600 Kč + cca 300 Kč na adaptéry. Že nebudu mít automaticky podvozek jsem věděla, jelikož jsem si kupovala dvojkombinaci, a ne troj (to je právě ten rozdíl - autosedačka). Ale ono tahat mimino v autosedačce v ruce - není úplně pohodlné. A kolikrát jsme někam jeli a kvůli chvilce jsme museli s sebou vézt kočár... A ono když miminko spí (a v autosedačce usne většina mimin), tak ho zase budit je srdceryvný :-)  Takže jsem zagooglovala, vyzjistila, že se nejlehčí podvozek je od Quinny Zapp a že si ho mám koupit z druhé ruky. Našla jsem ho za 600 Kč, jelikož měl proříznutou stříšku (jinak absolutně nepoškozený). + Adaptéry a bylo to! :-) 



Postýlka + kolečka + matrace + bezpečnostní povlak na matraci - dohromady cca 3.000 Kč - určitě se dalo koupit levnější :-) Ale opět jsem vybírala z testů + jsem potřebovala, aby se barvou postýlka hodila do našeho pokoje, tak jsem prostě 3.000 obětovala. Mimochodem, kolečka! To je fakt skvělá věc - postýlku jsem mohla v klidu převážet sem - tam. A když jsem nechtěla, aby se pohybovala, tak se prostě zabrzdila. 

Kyblík na koupání - 650 Kč - s kyblíkem jsem byla dost spokojená. A myslím, že najdu mu využití i do budoucna :-) 




Monitor dechu - 2.500 Kč - asi jediná věc, kterou jsem moc nevyužila (dítě spalo v posteli s námi), ale nelituji ji. Pevně věřím, že další dítě třeba bude spát v postýlce a já ho využiju :-) Jsem totiž v tomhle strašný strašpytel. 

Přebalovací podložka + potahy - 350 Kč - místo přebalovacího pultu jsem měla pračku a na ní podložku (z IKEA). Využíváme dodnes :-)

Drobnosti typu nepromokavá podložka, prostěradla na matraci, spací pytel - do 6. měsíce a od 6. měsíce (peřinku jsem bojkotovala a dobře udělala) - cca 1.000 Kč. Spací pytel jsem kupovala v akci. Po půl roce jsem koupila druhý spací pytel a ten pořád drží :-) 

Baby vak - 800 Kč - vynikající věc! Když si maminky stěžovaly, že nic nemůžou dělat, protože jejich dítě na nich pořád visí, tak já jsem mohla dělat téměř cokoliv (jen ne v předklonu). Chodily jsme takto i ven. Sice je to náročnější na záda, ale aspoň je další motivace je posilovat :-) 




Manduka - 2.500 Kč - další úžasná věc. Využívám i dnes a dlouho využívat budu. (Šátek jsem zatrhla rovnou, ten bych prostě nedala :-) 

Oblečení - cca 3.000 Kč. V tom je asi 1.500 Kč, co mi kupovala sestra. Opět, kupovala jsem v akci a občas trochu větší (děti opravdu rostou rychle). A nejvíce jsem využila zimní vak jak do autosedačky, tak to kočárku - na ten opravdu nedám dopustit. Opravdu nejlepší dárek od sestry! 

Ostatní - cca 2.000 Kč - Lékárna (tam je toho dost, protože jsme první měsíc zkoušeli HODNĚ věcí z lékárny na bříško; Sudocrem pouze jeden - a mám ho doteď... mazala jsem opravdu jen když byla princeznička podrážděná; a často to nebylo, asi díky mytí pod vodou), bavlněné pleny (na utření, jako podložku, apod.), přebalovací podložky, pár balení vlhkých ubrousků (my jsme hlavně myli pod tekoucí vodou), věci do koupelny (kterých bylo opravdu málo - mýdlo Bubchen a později olejíček na masáže od stejné značky) 

Odsávačka + flaštičky - 3.800 Kč - není nutné, ale já potřebovala (a nějakou výkonnou), jelikož jsem občas chodila do práce / jezdila ke klientům a potřebovala jsem mít v mrazáku zásoby. Plus! Využívala jsem ji dost právě na návštěvách u klientů (samozřejmě neveřejně :) - ono zkuste být bez mimina 12 hodin, když jinak pravidelně kojíte každou chvilku! :-)

Jídelní židlička - klasická z IKEA (Antilop) + 2 tácy - 600 Kč. Pro dva? :-) Protože jsem četla, že nožičky mimina nemají viset ve vzduchu. Tak jsem našla na ikeahackers úžasný tip, jak ji vylepšit :-) 

Kojící polštář - nepočítám do svých výdajů, protože jsem ho dostala. Orientační cena je ale 1.200 Kč. Úžasná věc - seděla jsem na pohovce, na kojícím polštáři leželo dítě a já si četla nebo po přisunutí stolu (který mám na kolečkách) jsem mohla pracovat / surfovat na notebooku. 

Křesílko na ležení - opět nepočítám do svých výdajů, protože jsme ho dostali. Orientační cena je od 800 - 2.000 Kč (počítám s 1.400 Kč). Chtěla jsem houpací, máme vibrovací, ale to nevadí. Něco, co ani není moc zapotřebí. Krmit se dalo v autosedačce nebo na složeném kojícím polštáři (než dítě začalo sedět). Spíše v něm sedí princezna dobrovolně až teď. Ale pokud vymýšlíte, kdo vám co má darovat - není to špatná věc. Určitě opticky vypadá lépe, když dítě krmíte v takovém křesílku než v autosedačce :-) 

Vychází to přesně na 32.000 Kč :-) Když nepočítám kojící polštář a křesílko na ležení, tak 29.400 Kč. Bez odsávačky jsme na 25.600 Kč. Bez monitoru dechu na 23.100 Kč. Vše ostatní se dalo případně koupit z ruky za mnohem menší peníze. A tohle je za rok, takže i když počáteční investice tvoří větší část, opravdu se nemusí kupovat všechno hned. Také vím, že hodně rodin (alespoň mých známých) dostává třeba kočárek / autosedačku / apod. jako dárek od rodičů. Mám pocit, že nám takhle rodiče zpětně zaplatili kočárek. 

Příště zase nanovo :-) 

Plenky - cca 8.000 Kč - látkové jsem rovnou zamítla, že to není pro mě. Ani jsem si nebyla jista moc velkou úsporou (pokud nekupujete z druhé ruky, tak to není až tak málo... Plus související výdaje... Takže za mě ne). A když vezmu, že jsem měla průměr třeba 6 plenek za den (občas víc, občas méně - třeba blíž tomu prvnímu roku méně vcelku pravidelně). Kamarádka mi kdysi řekla: "Dle průzkumů lidi nikdy nekupují kafe a pleny mimo akci."  A tím se teda řídím :-) Pleny pouze v akci. Takže tehdy ty nejmenší mě stály do 3 Kč, později (už po zvýšení DPH) ty větší kolem 4 Kč. Tak vezmu průměr 3,5 Kč. 365 dní x 6 plen x 3,50 Kč = 7.665 Kč.

Umělé mléko - cca 750 Kč - od asi čtvrtého měsíce jsem dávala jednou denně umělé mléko, jelikož mé dítě bylo pořád hladové. Upřímně - příště, pokud další dítě bude taky tak hladové, tak jednu flaštičku denně dám s úplným klidem i dříve. Teď jsem se řídila tím, že mateřské mléko je to nejlepší, atd. Což ono asi opravdu je, ale prostě jedna flaštička umělého navíc snad není taková katastrofa. A já nebudu vystresovaná, že za hodinu ZASE musím kojit. 

Botičky - 650 Kč - mám dítě narozené v srpnu. Takže my jsme si do jednoho roku vystačili s 1 sandálky (650 Kč už byla cena v akci).

Potraviny - nedokážu spočítat... Nic speciálně pro děti jsem nekupovala, jednoduše jsem vařila v parním vařiči (jak psala sestra, časem bude speciální příspěvek). 

A tohle už ne :-)

Hračky - my jsme utratili dejme tomu 2.000 Kč (kolotoč nad postýlku, něco na kočárek, něco do ručičky...). Dnes to samozřejmě považuji za vyhozené peníze :-) Místo kolotoče jsem měla udělat tento nádherný kolotoč sama - zde - a mimochodem, Madam Coquette má moc hezké příspěvky a nádherné fotky :-) 

Nejednalo se o jednorázový nákup, takže to ani nevypadalo tak hrozně :-)  

A samozřejmě shrnutí na závěr - jednalo se pouze o moje výdaje na miminko. Někdo bude mít o dost nižší (když bude dědit, kupovat z druhé ruky, atd.), a někdo o dost dražší (kdo chce úplně to nej... Něčí miminko bude alergické na spoustu plínek, a něčí bude používat látkové plány. Kočárky za 30 tisíc jsem nepochopila do teď a asi nepochopím, ale chápu, že pro někoho je to to nejdůležitější). Kromě tyto výbavy jsem měla dost dalších výdajů (třeba plavání), naopak jsme moc nekupovali léky, ani očkování navíc. Je to zkrátka hodně individuální, přirovnala bych to k tomu, že někdo z nás má celosezónní šatník za pár tisíc a někdo za stovky tisíc - přitom základ, co nutně potřebujeme máme víceméně stejný. 

Bez čeho byste se obešli z výše uvedeného vy? 

S.







Komentáře

  1. měli jsme o víkendu na návštěve bratrance, mají půlroční holčičku a mám z ní pocit, že kupovat hračky je zbytečné, protože všechny nehračky jsou pro ni zajímavější :D samozřejmě vede mobil a tablet, ale třeba takový kelímek, to je taky zábava :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A taky vařečky, a pánvičky, a tak :-) A tablet radši hlídejte - nám stačila fakt vteřina nepozornosti a bylo velké BUM (ne schválně, nevěděla, co dělá :-(

      Vymazat
  2. Ahoj, zdravím. Zajímavý článek. Jelikož mám dvojčátka, tak výdaje raději ani nepočítám :). Tedy ze záčátku jsem to zkoušela, ale když jsem viděla tu částku, tak jsem toho raději nechala s tím, že ty moje kluky mám nejraději a peníze jsou sice třeba, ale nejsou vše, že :))) A to jsem kupovali vše v akcích, kočárek z druhé ruky, body a různé oblečky v akcích a pak také od kamarádky, která se věcí ráda zbavila. Kojila jsem oba poměrně dlouho, ale od te doby co jsou na UM, plus příkrmy, tak to peníze jen letí. Plenky také kupujeme jen v akci, ale to asi opravdu každý :) Jediné co mě asi mrzí je, že jsem nemohla využívat babyvak, prostě sice by mi jedno dítě spalo nebo bylo u mě, ale co s tím druhým, že :) S hračkama tedy musím přiznat, že jsme jich kupovali tak akorát (a spoustu dostali) a vyhrají si se vším, plus vařečky a TV ovladač, jsou k nezaplacení. :) Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že maminky dvojčátek,a tedy i Vás, upřímně obdivuji! Dvojčátka jsem vždycky chtěla, ale když se narodilo jedno dítě, tak jsem si řekla "uffff, ještě, že nemám dvojčata" :-) Pokud teď říkám, že se můj život s 1 dítětem moc nezměnil (chodíme všude tam, kam jsem chodila i dřív, z domů se dokážeme sbalit za 5 minut, atd.), tak se dvěma by to určitě nešlo. Takže - máte můj obdiv! :-)

      Co si pamatuji, tak jsme kolegyni v práci k odchodu na mateřskou darovali toto (netuším, jestli je to dobré na kýčle, atd., dávám pouze tip...) :
      http://rc-hermanek.cz/nasenabidka/pujcovna/251-klokanka-pro-dvojcata

      Mějte se krásně!

      Vymazat
  3. Já děkuji za tip, klokanka vypadá dobře, ale teda nedokáži si představit takto děti nosit, už kvůli zádům :) A vidíte, já si říkám, ufff.. ještě že nemám trojčata :) No s tím obdivem, není třeba, zase tak náročné to není, když zapojíte rodinu a kamarády a umíte si zorganizovat čas (tedy výjma začátku, než si zvyknete a uděláte režim, pak se dá fungovat, ale to musí být náročné i s jedním miminkem). Ke sbalení do 5 minut gratuluji, to nedokáži, ale zkusím na tom zapracovat:), trvá to trošku déle, v každém případě dnes celý den přemýšlím, na kolik nás to vlastně vše vyšlo, snad se dopočítám:)
    Tak ještě jednou děkuji za článek a tip na klokanku:) Míša

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý článek :) Děkuji za pozvání, hned jsem si několik věciček poznačila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, jsem ráda, že inspiroval :-)

      Vymazat

Okomentovat