Rajčatová polévka s cizrnou

Tento recept jsem měla uložený už strašně dlouho. Je z časopisu Albert. Ale z nějakého pro mě nejasného důvodu jsem tuto polévku neustále odkládala, ale do nového roku jsem si dala předsevzetí, že budu zkoušet více nových receptů, tak zkouším :). 

Polévka se moc povedla, chutnala příteli a měla jsem ji jak k obědu s pečivem, tak k večeři po cvičení. Zasytí a není po ní pocit těžkosti. 





Co budeme potřebovat?

1 pórek, 2 mrkve, 1 brambora, 1 stroužek česneku, 1 lžíce rozmarýnu (já jsem nedávala, nemám ráda), 400 ml zeleninového vývaru, 2x 400 g plechovka rajčat, 1x 400 g plechovka cizrny, 3 lžíce petrželky (já nedávala), sůl, pepř


Nejdřív necháme okapat cizrnu a mezitím nakrájíme najemno pórek, nahrubo nastrouháme mrkev a bramboru. Pórek, mrkev a bramboru dáme do velkého hrnce, přidáme česnek a rozmarýn a vše zalijeme vývarem. Přidáme sůl, pepř a přivedeme k varu, až v hrnci začne bublat, zmírníme oheň a necháme pobublávat tak 15-20 min, než zelenina změkne. Rajčata vyklopíme z plechovky do mísy a tyčovým mixérem uděláme pyré. Pak přidáme rajčatové pyré a cizrnu do polévky. (Já jsem měla cizrnu ve slaném nálevu, takže jsem ji ještě propláchla vodou.) Toť vše. 




Polévku podáváme s pečivem, doporučují se toasty potřené česnekem, posypané sýrem a takto zapečené. Já jsem jen příteli namazala na pečivo Lučinu. 



Celá příprava mi trvala asi 20 min a skvělá polévka je na světě. 

Další den jsem k polévce udělala franouzské houstičky, recept na ně brzo přijde ;). 

Máte rádi polévky? Doporučíte mi nějakou? 

A. 

Komentáře

  1. Mňaaam ták táto polievka vyzerá naozaj dobre!! Skvelý recept, hneď si ho zapisujem a pri najblyžšej príležitosti ju skúsim uvariť :o) Ďakujeem
    AnLen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem ráda, že se líbí :) Doufám, že taky bude chutnat ;)

      A.

      Vymazat
  2. Povedené, akorát bych vynechala konzervy a sáhla po čerstvém. Nicméně určitě vyzkouším, mám polévky ráda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ, máš pravdu.. Já jsem prostě chtěla tu polévku udělat a čerstvá rajčata jsem doma neměla.. :(

      Vymazat

Okomentovat