Co se dělo poslední týden?

Asi jste si všimli, že poslední týden tu přispívá pouze A. Mně se totiž daří dodržovat novoroční předsevzetí, že 2 večery v týdnu nebudu pouštět počítač. Bohužel to trochu znamená, že když už se jen tak k internetu dostanu, tak vyřizuji jiné záležitostí než blog. Ale já se polepším, slibuji :-)

Takže, co se dělo poslední týden? 



1. Přečetla jsem si knihu Mlhy Ölandu od Johana Theorina. 



Kniha začíná tím, že zmizí malý chlapec. Po 20 letech se najednou začíná něco dít - dědečkovi přijde poštou sandálek, který chlapec měl (asi) v den zmizení na noze. A dědeček spolu se svými kamarády a matkou dítěte (která se odmítla smířit s verzí, že se chlapec utopil) začínají pátrat na vlastní pěst.

Kniha se čte příjemně, pořád čtenáře udržuje v napětí, ale přitom to není jako například u Larssona, kdy čtete, čtete a pořád chcete vědět, co je dál, takže nemůžete knihu odložit, ani když přecházíte silnici. Nejlepší na tom je, že když už máte pocit, že všechno víte, tak se najednou objeví něco nečekaného a vy zůstanete PAF. 

2. Viděla jsem film Mrtví a neklidní ("Warm bodies") z roku 2013; v hlavních rolích je Nicholas Hoult a Teresa Palmer, ale také například John Malkovich. 



Když mi manžel říkal, že má  pro mě skvělý zombie film, tak jsem zas vzala k ruce knížku, protože manžel se dívá snad na všechny zombie filmy a 90% z nich jsou prostě shit. Ale tento...

Přišlo mi to fakt originální. Film natočen dle knižní předlohy (od Isaaca Mariona). Nebudu popisovat příběh, ačkoliv částečně dle fotky je určitě jasný :-)   Ale je to opravdu vcelku chytré, vcelku vtipné, vcelku hezky natočené. Líbilo se mi to a kdyby to běželo v budoucnu v televizi, tak se moc ráda podívám ještě jednou. 

3. Vařila jsem - a dokonce se mi podařilo vyfotit u toho i pár fotek!

Kuře na víně po myslivecku. Receptů je na internetu je vcelku dost, já mám nejradši tenhle: 

- červené víno (sklenička až dvě :)
- rajčatový protlak (zkoušela jsem to i z loupaných rajčat, ale nechutnalo mi to tolik)
- cibule (bílá / červená) - 3-4 střední (kdo má rád, klidně více)
- kuře + koření


Toť vše, co jsem stihla vyfotit...
Kuře osolím, opepřím a hodně rychle osmahnu na pánvi (jen aby chytla barva). To vše pak dám do mísy, kde je připravená nakrájená na kolečka cibule, víno a rajčatový protlak. Všechno dle možností zamíchám (aby se "šťáva dostala všude"), přivřu mísu a dám na 180° do trouby. A nechám to tam na hodinu (případně o něco více - když propíchnu kuře nožem, tak z něj má vytékat maximálně čirá tekutina, ne narůžovělá). K tomu se výborně hodí opečené brambory nebo rýže. A další věc, když už dojíme kuře, tak pak do zbývající "omáčky" zamícháme rýži a máme to jako rizoto ještě na další den :-)


4. Byla jsem nakupovat a objevila jsem Harissu



Je to výýýýborné! Pokud teda máte rádi pálivá jídla. Je to fakt pálivé. Poprvé jsem to ochutnala v kuřecí polévce, kam jsem dala 3 lžíce (asi tak na 5 litrů!). A polévka byla dost pálivá. 

Pak jsem to přidávala k těstovinám, k rýži, ke kus-kusu, atd. Manžel má rád hodně hodně pálivé, tak to v době krize mazal prostě na chleba :-)



5. Zbláznila jsem se do svého nového náhrdelníku

Najdete ho tady: www.ebay.com 

Omlouvám se, že ho nemám vyfocený (ale určitě vyfotím do dalšího článků s posledními úlovky z Ebay; btw, jak nakupovat na Ebay zde). Kameny v náhrdelníku se nádherně třpytí a vcelku pevně v něm drží. Je trochu menší než jsem čekala (počkejte si na foto!), ale pořád je nádherný. Měla jsem ho na sobě 2x a asi 7 lidí mi ho pochválilo. A to jsem byla pouze v práci, kde nás není až tolik :-) 

A ta cena? Jako - za cca 50 Kč?! Já ho miluju, miluju, miluju. Myslím, že takovou radost budu mít už jen z prstýnku od Cartier nebo Tiffany (jednou... objednala jsem si od manžela k 10. výročí svatby :-)  Z čehož plyne, že moje radost může být stejná (nebo minimálně obdobná) nezávisle na tom, jestli šperk stojí 50 Kč nebo 100.000 Kč :-) 

Zaujalo vás něco z výše uvedeného? Líbí se vám takové mish-mash články? 

S. 




Komentáře

  1. já osobně velké šperky nenosím, ale náhrdelník je fakt krásný! Warm Bodies se mi taky líbily, bylo to něco jiného, mám nakoukaných docela dost zombie filmů a tohle byla fakt příjemná změna :)
    tuhle knížku bych taky chtěla přečíst, teď čtu od Keplera Paganiniho smlouvu a rovnou jsem si do tabletu nakoupila i ty další dvě :D čteš knížky papírové nebo elektronické?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak o ty třetí knize (Svědkyně ohně) jsem psala zde - http://sororessa.blogspot.cz/2013/12/kindle-pro-androidy-e-knihy-zdarma.html#more Prý je to nejlepší kniha z těch čtyř :-) Věřím, že se bude líbit.

      Jinak knihy čtu z 90% papírové, ale co jsem dostala vánoční dárek od Alzy (elektronické knihy), tak občas si je přečtu i v mobilu / tabletu. A to čtení v Kindle aplikaci mě láká právě proto, že spoustu knih se dá sehnat zadarmo nebo za pár korun :-) Tak třeba se poměr časem změní na 70:30 (papírové vs elektronické).

      Vymazat
  2. Sakra, s tou knihou jsi mě navnadila!!!
    Nádhrdelníky skoro nenosím, masivní vůbec, ale tento je moc pěkný, těším se na recenzi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď už recenze je na světě :-)
      Já jsem velké náhrdelníky moc nenosila, ale usoudila jsem, že docela často chodím jen v černé a jen červená rtěnka na oživení nestačí :-)

      Vymazat

Okomentovat