Vánoční svátky - nálada, filmy, nákupy, nálepky

Tak přece jenom poslední vánoční den vám stihneme popřát hezké svátky! :-) I když to bude spíše ve stylu "doufáme, že jste si vánoční svátky užili" :-)

Za sebe mohu říct, že já ano!


Žirafka z vánočních trhů



Nálada

Nálada byla moc fajn - čas předvánoční jsme trávili u rodičů manžela. Takže jsem nemusela téměř nic (pouze jednou připravit oběd :)     Přečetla jsem si za tu dobu spoustu všeho (spíše ovšem časopisů a článků na internetu - jak jsem děsně rychle přečetla 3 knihy z Alzy (viz předchozí článek zde), tak jsem je potřebovala "vstřebat". Mimochodem, máte to taky, že když přečtete něco hodně rychle, tak to pak potřebujete "vstřebat"? Ještě jednou v hlavě knihu "pročíst", udělat si třeba i nějaké závěry, a tak?...   Štědrý večer jsme do 7 večer trávili pořád ještě u rodičů manžela (abychom stihli stromeček a 1. večeři), a pak jsme se přesunuli k mým rodičům. Kde byl samozřejmě taky stromeček a 2. večeře :-)   U mých rodičů jsme zůstali do dalšího dne (aby si užili vnučku), a pak se teprve přesunuli domů. Kde jsem toho měla moc naplánovaného přes "pracovní volno". 

Filmy

Od té doby, co slavíme Vánoce i s manželem, tak mám pocit, že se mým každovánočním filmem stane "Hodíme se k sobě, miláčku?"   (info na čsfd zde)   Jedná se o českou komedii z roku 1974, v hlavních rolích V. Brodský, J. Brejchová, R. Rázlová, J. Bláha a další. Hádky V. Brodského s J. Brejchovou jsou úžasné, kolikrát pak použiju hlášku, když se pak o něčem dohadujeme s manželem. 


Tento film mi hodně připomíná knihu "Romeo a Julie 2300" od Vladimíra Párala. Partnerská dvojice si také nechala "otestovat" počítačem, kdy zjistila, že se k sobě vůbec nehodí (a díky tomu nemohou uzavřít manželství). Jsou odloučeni a od té chvíli se vlastně "hledají zpátky". Vzhledem k tomu, že kniha je z roku 1982, tak si říkám, jestli s V. Páral neinspiroval právě filmem výše. 

A pak druhý film, na který jsem se o těchto Vánocích podívala jako na celek (tj. od začátku až do konce - málokdy u toho vydržím). LEON. Já jsem si myslela, že Leona viděl každý. Vždyť je to taková legenda. A co? MŮJ manžel ho neviděl. Takže včera se musel na něj se mnou povinně dívat v televizi. Kdyby ještě někdo neznal Leona, tak se jedná o film Luca Bessona z roku 1994, v hlavních rolích J. Reno a N. Portman (v tom filmu je ji jedenáct!). Ačkoliv je Leon profesionální zabiják, zachrání Mathildu před hrozící smrtí a následně ji učí, jak zabíjet, aby mohla pomstít svoji rodinu (resp. hlavně mladšího brášku). Podle ČSFD se jedná o 29. nejlepší film a 50. nejoblíbenější film - info zde. Opravdu doporučuju!


zdroj

Nákupy

Plán byl ve středu 25.12. odpočívat, a 26. vyrazit na nákupy. Bohužel Nový Smíchov zklamal a své obchody (s výjimkou Tesca) neotevřel. Tak jsem alespoň byla v Ikey na Zličíně (konečně mám rozkládací stůl - to je super věc) a pár dalších drobností. A teda v tom Tescu. Mají tam 75% výprodeje na vánoční zboží. Někdo to sice nemá rád, ale já moc ráda nakoupím nějaké kravinky a ozdoby, schovám je a vytáhnu zase za rok. Nebo třeba balící papír - cenový rozdíl před a po Vánocích je obrovský. 

Z drobností jsem si koupila třeba toto:

Ikea - výprodej za 30 Kč :-) 

Koš z Ikey - super držák na balící papír (a další "vysoké" věci) 
Tesco - výprodej vánočních ubrousků - 50 kusů za 14 Kč a 20 kusů za 5 Kč 

Tesco - "trojmiska" na oříšky / sladkosti / cokoliv dalšího nejedlýho - za 25 Kč :-)

Nálepky

A dnes jsem konečně také měla čas na nálepky, co mi dorazily již před nějakou dobou z ebay. Kdysi jsem totiž na českém e-shopu objevila "Strom štěstí". Ale jako... 1.300 Kč za nějaké samolepky?... I když dle informací je ten strom 160 x 145 cm (resp. velikost "obrázku" se stromem"). Tak jsem si objednala něco podobného z ebay. Za 2 dolary (ehm). A pak ještě jeden za 5 dolarů (ten se prodává v ČR za asi 400 Kč). Ještě jsem si pořád říkala, v čem je sakra asi rozdíl. Takže: 

Tohle je ten obrázek, kde je rozdíl pouhých 75%  (tj. koupě za 5 dolarů, v ČR za 400 Kč). Jedná se o vcelku kvalitní samolepku - nalepím a ona DRŽÍ. Plus, když přelepím větev kytkou, tak vidím kytku, větev prosvítá minimálně. 


Těch fleků si prosím nevšímejte. To jsem akorát něco "vyretušovala", co kazilo obrázek. 

A tohle je ten málo kvalitní. Tak za 2 dolary... (místo 1.300 Kč). Kromě nekvalitní samolepky jako takové bych ráda upozornila na to, že se nejedná o 160 x 145 cm, ale asi o 60 x 45 :-)) 

Když kytkou přelepím větev, tak je větev pořád vidět. A hlavně - ono se to pořád odlepuje!!! Zatím hrajeme hru, koho to dříve přestane bavit (mě pořád "dolepovat", nebo samolepku se odlepovat). 




A když se blbě "odlepí" samolepka z podkladu, tak to "poškození" již na samolepce zůstane. 
Ale i tak - jsem ráda, že jsem si objednala tyto, a ne dražší. Myslím si, že po nějaké chvíli omrzí a alespoň mi nebude líto je strhnout (a že to problém nebude, vzhledem k jejich (ne)výdrží) a vyhodit. 

Btw, ne všechny samolepky za 2 dolary jsou nekvalitní :) Třeba tohle mám na chodbě a jsem s tím spokojená (jedná se pouze o část obrázků):


Pomačkané místo je pouze moje blbost - nechala jsem samolepku omylem složenou pod dalšíma věcma...

Dnes mám většinu mého vánočního volna za sebou, ale i tak doufám, že si pátek - neděli ještě užiju a v pondělí - hurááá - do práce!

Doufám, že vás můj dnešní článek potěší a těším se na příště! 

S. 

Komentáře

  1. Ty ubrousky jsou rozkošný! Ani jsem nevěděla, že takové mají! Děkuju za tip. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, doufám, že je ještě někde v Tescu seženeš :-)

      Vymazat
  2. Ubrousky jsem si chtěla pořídit, ale nenašla jsem je v tescu :( Ale zato jsem ulovila skleničku s medvídkem, který je na červených ubrouscích :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem si takových skleniček nevšimla.. Já jsem si tyto věci kupovala v Tescu na Novém Smíchově a byly hned ve 2. patře, jak se vyjede nahoru..

      Vymazat
  3. Já jsem si letos užila svátky moc, normálně jezdíme na Moravu za rodinou a je to dost hektický, letos přijedou oni k nám, takže jsem stihla všechny pohádky a i si trochu odpočinout.:) Sice jsem tedy na Štědrý den ještě pekla cukroví, protože jsem byla skoro celý prosinec od rána do večera v práci, ale to je spíš takovej relax.:)

    Ta trojmistička je kouzelná a cena víc než příznivá, ale mě by teda do obchodů 26. nikdo nedostal.:-P Shodou okolností pracuju na Novém Smíchově, dnes jsem byla poprvé a úplně mě šokovaly ty davy všude, já myslela, že mají všichni volno a odpočívají doma:D

    Jinak ubrousky jsou taky hrozně roztomilý.;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, dnes jsem tam byla opět (bydlím totiž hned naproti) - měla jsem vyhlídnuté nějaké vánoční koule v Marks&Spenceru, ale bohužel již byly vyprodané :-( Ale zpět k tématu - dnes tam bylo přelidněno. Jenže jak včera bylo otevřené jen Tesco, bylo tam fakt málo lidí :-) Úplně v klidu jsem se tam procházela a prohlížela cokoliv, co mě napadlo.

      Vymazat

Okomentovat