Vánoční klid

Pročítám si takhle blogy a říkám si, kolik článků se objevilo s návody, jak vše do Vánoc stihnout. A tak vám mám pocit, že jsem se před Vánoci asi nikdy nestresovala. Níže jsou mé důvody, proč.

(A upřímně řečeno, dle fotek z okna ani nemám pocit, že je prosinec... - fotka je z dnešního rána.)




Uklízení
Nedělám generální úklid. Asi nikdy. Když vidím, že je špinavý koberec / podlaha, tak ho v nejbližší době vysaju / umyju (ehm, manžel). Když vidím, že jsou špinavá okna, tak je v nejbližší době umyju (ehm, manžel). A tak je to se vším (dobrá, občas udělám něco i já). Když mám zrovna volnou sobotu a už mě nebaví "nic nedělání", tak uklidím ve skříní. A tak dále. Prostě to dělám průběžně - nezabere to až tak moc času, nejsem z toho unavená a tak dál. Tudíž před Vánocemi vše funguje tak, jak vždy. 

Pečení

Zastávám názor, že pokud někoho pečení baví, ať peče. Mě prostě nebaví a nebudu péct, protože se to tak prostě dělá (a znám moc lidí, co pečou jen z tohoto důvodu). Jsou i jiné způsoby, jak přijít k cukroví:
- babičky - bez práce, zadarmo, co víc si přát :-)
- na objednávku - například od nějaké maminky na mateřské. Takhle jsem si objednávala minulý rok. Měla jsem jen 1-2 kg (takže zas tak drahé to nebylo), a i to jsme sníst nedokázali
- bez cukroví - což je také možnost. My sice od babičky cukroví máme, ale já moc na něj stejně nejsem (moji láskou je prostě čokoláda a cheesecake), takže mně osobně by ani nechybělo.
- další (jako například si jen tak koupit v obchodě - ovšem mám pocit, že to je krizovka největší :-(

Dárky

Mám pocit, že víc než uklízení a pečení lidi stresuje otázka "dárků". A to jak otázka typu "co jim tak asi mám darovat", tak "a co bys chtěl dostat"? 
Takže můj postup:
- připravím si stručný seznam, pro koho dárky obstarávám
- zamyslím se, jestli mě napadne, co bych komu mohla dát
- pokud se jedná o cenově náročnější dar, tak se zamyslím, s kým bych do něj mohla jít (jako například pokud pro rodiče mám vymyšleno něco dražšího a sama bych to neutáhla, tak jednoduše to navrhnu i sestře - tím pádem alespoň ona má o starost méně; platí to samozřejmě i opačně)
- pokud i přes svoje usilovné přemýšlení nic nevymyslím (což je 80% případů), tak se jednoduše zeptám. Osobně totiž nenávidím dostávat dárky, které nepotřebuju. Strašně mě rozčilujou. A jsem pak nepříjemná. A vůbec. Zpět k tématu - prostě se zeptám. Většinou do týdne někdo s něčím přijde. (Stejnou metodu volí o ostatní příbuzní - koho by třeba mohlo napadnout, že si k Vánocům budu přát papiňák.)
- pak je další sorta lidí, kteří řeknou "Já nic nepotřebuji". A tady je zapotřebí to opravdu tak brát (jedině tak přenaučíte ty osoby si něco vymyslet). V takových případech (pokud mě pořád nic nenapadá) se prostě nestresuju a koupím čokoládu / flašku / kytku - zkrátka, ty věci, co jsou "k ničemu". Chápu, chce to ovšem mít tu povahu. 
- no jo, pak je ještě sorta lidí, kteří řeknou "Já nic nepotřebuji", ale pro sebe pomyslí "no doufám, že ho / ji napadne, že chci tohle", "no doufám, že nezapomněl(a), na tu úžasnou věc, co jsem minule ukazovala"... Bla bla bla. NENAPADNE, takže řídím se tím výše uvedeným (čokoláda / flaška / kytka). 

Nálada


A toto vyplývá z bodů výše :-)   Nestresuju se úklidem, pečením, dárkama, takže mám výbornou náladu :-)


Po bytě rozhodím pár ozdob, donutím manžela vytáhnout stromeček a máme Vánoce :-)




S.

Komentáře

  1. Bezva přístup! Myslim, že laxnost je na místě hlavně o Vánocích. Pro mě byly minulé Vánoce asi nejhektičtější z těch, co jsem zažila a tak jsem si řekla, že to letos udělám jinak. Tak doufám, že se mi to povede a že se nenechám stáhnout ke špatné náladě, protože bohužel v mém okolí se takoví lidé najdou, co jsou ve stresu, nepříjemní atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se Ti výše uvedené daří :-) Nenech se nikým rozhodit!

      Vymazat

Okomentovat