Salát z červené řepy s kozím sýrem

Doma nakupujeme jednou týdně. To znamená, že musím vaření vcelku plánovat, protože například:

- pokud koupím nějaký trhaný salát (polníček, rukola, mix, apod.), tak z něj musím něco připravit hned na začátku týdne (viděli jste někdy, jak vypadá polníček ve vaničce po týdnu? BLE)
- pokud koupím maso, taktéž musím počítat s tím, že ho musím spotřebovat v nejbližších dnech (dobrá, nemusím, ale je to lepší)
- potřebuju mít také něco, co mi vydrží až do konce týdne

Vytvořila jsem si "systém", který zatím funguje (už žádný polníček týden v lednici nebo lilky přes dva týdny!). Zatím se s nim chlubit nebudu, protože je pořád ve fázi testování. 

Ale chtěla jsem se pochlubit tímto úžasným receptem na podzimní / zimní salát - jelikož se dá podávat teplý (a přesně tak jsem ho měla), tak mi přijde ideální v tomto počasí, kdy na studené věci prostě nemáme chuť. 



Potřebujeme:
- mix salátů 
- červenou řepu
- kozí sýr
- med
- krémové balzamiko
- sůl, pepř... kdo chce - mně totiž stačí jen balzamiko






Červenou řepu očistíme a uvaříme. Vaří se hodně dlouho, proto jestli nemáte čas, tak je lepší ji nakrájet alespoň na půlky, a pak uvařit. Anebo kupte rovnou ty nejmenší řepky, co najdete :) 

Až se uvaří, tak nakrájíte na tlustší plátky, dáte na pečící papír na plech, (můžete pokapat olivovým olejem - já to nedělala), na to dát kousky kozího sýrů a to vše pokapat malinko medem. A dát do trouby - na 180° na cca 10-12 minut. Je dobré to hlídat, aby se vám sýr nebo řepa nezačaly pálit. 

Vyndáme, necháme malinko vychladnout (jinak listy salátů nebudou vypadat moc dobře.. ale když je velký hlad :)  ) a smícháme s připraveným salátem v misce. A vše pokapeme / zalijeme (jak kdo má rád) balzamikem. 

Je to moooooc dobré! :-)

S. 

Komentáře

  1. Mňam ten vyzerá dobre! Určite vyskúsam ďakujem za skvelý recept :)
    Inak máš skvelý blog!
    AnLen
    http://nalensworld.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) Dnes jsem zkoušela místo červené řepy papriky a také to chutná moc dobře :-) S.

      Vymazat

Okomentovat